ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 ارديبهشت 1396     |     کد : 177151

برگزاری همزمان پنج مسابقه بین المللی قرآن

دبیر سی و ‏چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: نخستین بار همزمان 5 مسابقه بین‌المللی قرآنی شامل...

دبیر سی و ‏چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: نخستین بار همزمان 5 مسابقه بین‌المللی قرآنی شامل: مسابقات بین‌المللی بزرگسالان، روشندلان، بانوان، دانش‌آموزان و طلاب دینی و با شرکت 400 میهمان قرآنی از سراسر جهان و با حضور 40 داور و استاد صاحب نظر قرآنی برگزار می شود و خصوصا در بخش بانوان بصورت ویژه است.
به گزارش اعتدال به نقل از شبکه خبر، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی گفت: امروز دومین روز از این دوره مسابقات با شعار «یک کتاب یک امت» با شرکت 400 میهمان قرآنی از سراسر جهان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.
 
*    شعار «یک کتاب یک امت» برای انسجام و همدلی بیشتر مسلمین جهان
دبیر سی و ‏چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: نخستین بار همزمان 5 مسابقه بین‌المللی قرآنی شامل: مسابقات بین‌المللی بزرگسالان، روشندلان، بانوان، دانش‌آموزان و طلاب دینی برگزار می شود خصوصا در بخش بانوان بصورت ویژه است.
او گفت: مجموعه این 5  مسابقه بین المللی با حضور 40 داور و استاد صاحب نظر قرآنی شامل 24 داور ایرانی و 16 داور خارجی، داوری و ارزیابی خواهد شد.
او افزود: داوران بین المللی بر این باورند دستورالمل ها و آیین نامه ایران بی نظیر است لذا کیفیت کار در مسابقات بین المللی که در ایران برگزار می شود بسیار بالاست.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی افزود : در سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که در مصلی تهران در حال برگزاری است بیش از 250 شرکت کننده از 83 کشور دنیا حضور دارند.
حسینی گفت: دومین دوره حفظ کل و قرائت برای نابینایان در حضور 400 میهمان خارجی در مصلای تهران برگزار می شود و ما میزبان آنها هستیم.
حجت الاسلام حسینی گفت: تاکنون کشور مالزی با برگزاری  59 دوره بعنوان پیشکسوت برگزار کننده مسابقات است اما تنها در دوره قبل رشته حفظ را اضافه کرده است.
وی اجرای مسابقات در بخش بانوان را در شرایط ویژه معرفی کرد و افزود: در بخش بانوان اولا در حضور آقایان نخواهد بود همچنین تمام عوامل داوران و شنوندها تماما خانم هستند.
حسینی زمان شروع و پایان مسابقات را که از 30 فروردین شروع شده است را تا 6 اردیبهشت اعلام کرد و گفت: فردا شنبه بخش دانش آموزی برگزار می شود همچنین دهمین دوره مسابقات پژوهش های قرانی نیز در دستور کار این دوره خواهد بود لذا برای انس بیشتر و پژوهش های علمی، موضوع از قبل پیشنهاد و فراخوانی شده است با عنوان «  قرآن و  فرهنگ انقلاب » که 400 عنوان به دبیر خانه واصل شده است.
 امسال برخلاف گذشته برای دانش آموزان دختر و پسر که با حضور نمایندگان 33 کشور که فردا برگزار خواهد شد در بخش های جانبی مسابقات قران دانش آموزان نیز برنامه های ویژه ای داریم.
وی با اعلام اینکه در هر 5 بخش هم مسابقات حفظ کل قرآن را داریم و هم قرائت افزود: در کشورهای اسلامی حفظ قرآن از جایگاه بالاتری برخوردار است.
وی سبک قرآئت قرآن در کشور را مصری اعلام کرد و گفت: گرایش به حفظ قرآن کریم در این نوع تلاوت (سبک مصری) بین سی کشور رایج تر است.
او گفت: در سودان با جمعیت 20 میلیونی 5 میلیون نفر از این کشور حافظ کل قران هستند و در این راستا از مابقی کشورها در رده بالاتری برخوردارند.در کشور ما در حدود 300 هزار نفر حافظ کل قرآن هستند.
دبیر سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: شعار این دوره « یک کتاب یک امت » برای انسجام و همدلی مسلمانان در نظر گرفته شده است. با این شعار قصد داریم شبهات و باورهای نادرست و غلط که علیه ایران و شیعه بوجود آمده را ترمیم و برطرف کنیم.
حسینی افزود: باید زمینه‌ای را مهیا کنیم که نیاز به حضور قرآن احساس بیشتری شود. باید کارهای محتوائی در کشور بیش از آنچه که هست، اتفاق بیفتد. بعنوان مثال انیمیشن ها و اپلیکیشن ها بر اساس آموزه های قرانی در فضای رسانه و مجازی بیشتر ساخته شود.
اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم چهارشنبه  6 اردیبهشت ماه ساعت 17 خواهد بود.
 


نوشته شده در   شنبه 2 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode