ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 1 ارديبهشت 1396     |     کد : 177146

امام جمعه مهربان: نصف بودجه‌های میلیاردی بعد از حوادث را باید هزینه پیشگیری کرد

حجت‌الاسلام حسن مرسلی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه هر کسی اکثریت آرای مردم را داشته باشد، رئیس جمهور خواهد بودة افزود: انقلابی، تابع ولایت و رهبری، شجاع در برابر دشمن و استکبار از جمله ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح است.

حجت‌الاسلام حسن مرسلی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه هر کسی اکثریت آرای مردم را داشته باشد، رئیس جمهور خواهد بودة افزود: انقلابی، تابع ولایت و رهبری، شجاع در برابر دشمن و استکبار از جمله ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح است.

وی با اشاره به اعلام اسامی کاندیداهای تائید صلاحیت شده توسط شورای  نگهبان اظهار داشت: طبق اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان تائید صلاحیت شدند که تشکر می‌کنیم ضمن اینکه امیدواریم با بازنگری در قوانین در دوره‌های آینده افراد دارای صلاحیت و شایستگی در انتخابات ثبت‌نام کنند.

امام جمعه مهربان با دعوت از نامزدها و طرفداران آنها برای رعایت اخلاق انتخاباتی اظهار امیدواری کرد که کاندیداها و طرفداران در هر حالت خداوند متعال را در نظر بگیرند.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به اینکه نهادهای دولتی حق ندارند از بیت‌المال در تبلیغات انتخاباتی استفاده کنند، تاکید کرد: نهادهای دولتی حق ندارند از بیت‌المال له یا علیه نامزدی استفاده کنند.

مرسلی با اشاره به اینکه برای رئیس جمهور اصلح، علما و بزرگان، صفات و شایستگی‌هایی را بیان می‌کنند، اظهار داشت: انقلابی بودن، تابع ولایت و رهبری بودن از جمله ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح است.

امام جمعه مهربان با اشاره به اینکه هر کسی اکثریت آرای مردم را داشته باشد رئیس جمهور خواهد شد، تاکید کرد: ولی وظیفه داریم که در رای دادن خداوند متعال را در نظر بگیریم و توجه داشته باشیم که مملکت را به چه کسی می‌سپاریم، مملکتی که برای استقرار و تداوم آن خون هزاران جوان، دانشمند و عالم ریخته شده است و باید در هنگام رای دادن حجت را بر خود تمام کنیم.

خطیب جمعه مهربان در ادامه با اشاره به حادثه تلخ و تاسف‌بار سیل آذربایجان و تسلیت این حادثه به اهالی آذربایجان و به ویژه مردم داغدیده و ماتم‌زده شهرستان‌های آذرشهر و عجب‌شیر اظهار داشت: جای قدردانی است که در چنین حوادثی برخی مسؤولان در کنار مردم هستند.  

مرسلی با اشاره به اینکه پس از وقوع چنین حوادثی بودجه‌های میلیاردی هزینه می‌شود، افزود: امیدواریم که با صرف نصف این بودجه‌ها قبل از وقوع حوادث در پیشگیری در چنین حوادثی اقدامات لازم صورت گیرد چرا که شاید تاسیسات و زیرساخت‌ها مجددا بازسازی شود ولی عزیزانی را که در چنین حوادثی از دست می‌دهیم، نمی‌توانیم برگردانیم .

امام  جمعه مهربان با اشاره به جاری شدن سیل در منطقه مهربان نیز اظهار داشت: پس از این حادثه در برخی روستاهای منطقه که قبلاً حادثه سیل صورت گرفته بود ولی اقداماتی در راستای جلوگیری بعد از وقوع آن حادثه انجام نشده بود، در ایام اخیر اقداماتی در راستای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه صورت گرفت که جای تقدیر و تشکر دارد .

مرسلی با اشاره به وعده مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی برای حضور در شهر مهربان و تصمیم‌گیری در خصوص آغاز عملیات اجرایی کشتارگاه شهر مهربان اظهار داشت: مسؤولان و اهالی شهر مهربان همچنان چشم انتظار مدیرکل محترم هستند تا به برکت حضور ایشان و آغاز عملیات اجرایی کشتارگاه شهر مهربان، مشکلات قصابان شهر در خصوص تامین گوشت سالم و بهداشتی و دغدغه اهالی در خصوص تهیه گوشت سالم و بهداشتی برطرف گشود.

امام جمعه مهربان با اشاره به اعلام ارتقا کمیته امداد امام خمینی (ره) مهربان و فعالیت مستقل آن زیر نظر کمیته امداد امام استان در جریان سفر امروز مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان آذربایجان‌شرقی به منطقه مهربان گفت:  بعد از این مدیدجویان زیروشش کمیته امداد دغدغه‌ای به نام رفت و آمد به مرکز شهرستان را نخواهند داشت که علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های ایاب و ذهاب، خطرات حوادث احتمالی جاده‌ای نیز جان مددجویان را تهدید نخواهد کرد.  

خطیب جمعه مهربان، دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامیداشت و به ارواح پرفتوح تمام شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس همچنین شهدای مدافع درود فرستاد.


نوشته شده در   جمعه 1 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode