ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 31 فروردين 1396     |     کد : 177129

افزایش 19 درصدی پرداخت زکات در آذربایجان شرقی

مدیر اداره زکات کمیته امداد استان آذربایجان شرقی از افزایش 19 درصدی میزان زکات جمع آوری شده استان در سال 95 نسبت به سال 94 خبرداد و افزود: در سال گذشته بیش از 131میلیارد و 500میلیون ریال زکات جمع آوری شد.


مدیر اداره زکات کمیته امداد استان آذربایجان شرقی از افزایش 19 درصدی میزان زکات جمع آوری شده استان در سال 95 نسبت به سال 94 خبرداد و افزود: در سال گذشته بیش از 131میلیارد و 500میلیون ریال زکات جمع آوری شد.

حجت الاسلام قاسم محمدزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه افزایش پرداخت زکات نشان از ترویج این فرهنگ و سنت حسنه در بین مردم به ویژه کشاورزان دارد، گفت: پیش بینی می شود در سال 96 میزان زکات پرداختی در استان به 189 میلیارد ریال افزایش یابد.
وی، تشکیل شورای زکات در روستاها را یکی از عوامل موثر بر افزایش پرداخت زکات برشمرد و اظهارکرد: در بیش از 50 روستای شهرستان بستان آباد شورای زکات تشکیل شده که مردم را برای پرداخت زکات راهنمایی و تشویق می کنند.
حجت الاسلام محمدزاده افزود: زکات جمع آوری شده از هر روستا به طور معمول در همان روستا طبق موازین اسلامی هزینه می شود.
وی همچنین از افزایش 45 درصدی پرداخت زکات در سال 95 نسبت به سال 94 در شهرستان بستان آباد خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 3 میلیارد و500 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شده است.
حجت الاسلام محمد زاده در پایان از عاملان زکات خواست تا نسبت به تبیین و ترویج فرهنگ زکات در بین مردم اهتمام کرده و آثار و برکات پرداخت زکات در جامعه را تبیین کنند.
زکات از واجبات مالی در دین اسلام است که بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.
این ۹ کالا عبارت از نقدین (طلا و نقره)، انعام ثلاثه ( گاو، گوسفند و شتر) و غلات اربعه (گندم، جو، کشمش و خرما) بوده و مقدار پرداختی هر یک از این کالاها متفاوت است و در فقه تعیین شده است.


نوشته شده در   پنجشنبه 31 فروردين 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode