ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 فروردين 1396     |     کد : 177096

رئیس‌جمهوری در مراسم روز ارتش

‏اقتدارنیروهای مسلح در پرهیز از ورود به بازی‌های سیاسی است

رئیس جمهوری کشورمان با تأکید بر لزوم توجه نیروهای مسلح به دوری از بازی‌های سیاسی، گفت: اقتدار نیروهای مسلح به رعایت توصیه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره ورود نکردن به این گونه بازی‌هاست.

رئیس جمهوری کشورمان با تأکید بر لزوم توجه نیروهای مسلح به دوری از بازی‌های سیاسی، گفت: اقتدار نیروهای مسلح به رعایت توصیه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره ورود نکردن به این گونه بازی‌هاست.
به گزارش خبرنگارماحجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دیروز در مراسم رژه ۲۹ فروردین روز ارتش که در جوار حرم امام خمینی (ره) برگزار شد،‌ با تاکید بر این که صلاح و سداد نیروهای مسلح ، اجرای توصیه و وصیت امام راحل و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر فاصله گرفتن نیروهای مسلح از بازی‌های سیاسی است‌، افزود: هر چه فاصله نیروهای مسلح از سیاست و سیاست‌بازی‌ها دور باشند، با قدرت و اقتدار بیشتر می‌توانند از منافع مردم دفاع کنند که ارتش و نیروهای مسلح طی ۳۰ سال گذشته پس از دفاع مقدس به این تأکید امام و رهبری به خوبی عمل کرده‌اند و این ارزشمند است. وی افزود: البته ارتش طبق قانون ارتش، ماده ۶ باید در زمان صلح در زمینه‌های مختلف امدادی، آموزشی، تولیدی و جهاد سازندگی در صورتی که به قدرت دفاعی آنها لطمه‌ای وارد نشود، به دولت کمک کند، اما در عین حال ورود نیروهای مسلح در وسوسه‌های اقتصادی می‌تواند آنها را از هدف و وظیفه اصلی شان دور کند.
رئیس‌ جمهوری در ادامه گفت: امروز توانایی و قدرت نظامی‌هوشمند نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش و پدافند هوایی در کنار سپاه پاسداران قدرتمند، بسیج دلاور و نیروی انتظامی، با دوران ۸ سال دفاع مقدس قابل مقایسه نیست.
روحانی تاکید کرد: روزی نیست، مگر آن که ابتکار نیروهای مسلح و صنعت دفاعی در شرایط و میدان جدید و همچنین تجهیزات و ابتکارهای نو، ما را قدرتمندتر از گذشته نکرده باشد.
رئیس‌ جمهوری با تأکید بر این که مفتخریم یکی از اهداف بلند دولت یازدهم تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی‌ایران بوده است، افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد که در دولت تدبیر و امید، بودجه دفاعی نسبت به آغاز دولت، ۱۴۵ درصد رشد داشته و این به معنای آن است که در شرایط سخت اقتصادی، اهتمام دولت به تقویت بیشتر نیروهای مسلح بوده است.
وی گفت: دولت یازدهم افتخار دارد که بعد از فراز و نشیب زیاد در سال‌های گذشته یکی از تجهیزات مهم دفاع هوایی کشور را در داخل کشور، تولید و در اختیار نیروهای مسلح کشور، قرار داد. رئیس‌ جمهوری اظهار داشت: دولت یازدهم افتخار دارد که از لحاظ تجهیزات و امکانات راهبردی نیروهای مسلح در ۳٫۵ سال گذشته به اندازه ۱۰ سال قبل از آن، خدمات ارایه داده است.
دکتر روحانی با یادآوری این که امروز آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی‌ایران از هر زمان دیگر بیشتر است، تأکید کرد: نیروهای مسلح ما هیچگاه تهدیدی برای دیگران نبوده‌اند و برخورد نظامی‌با کشورهای دیگر، هیچگاه در اولویت آنها نیست، اما در عین اکنون باید همواره هوشیاری خود را در برابر توطئه دیگران حفظ کنیم و قدرت دفاعی‌مان را افزایش دهیم.
رئیس‌ جمهور تاکید کرد: همسایگان ایران مطمئن باشند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی‌ایران، یک قدرت دفاعی برای همه کشورهای منطقه خاورمیانه هستند و اطمینان داشته باشند که قدرت دفاعی ایران، قدرتی بازدارنده است و نه تهاجمی. روحانی افزود: ما بارها نشان داده‌ایم که در برابر تجاوز دشمن و متجاوزان سخت و قاطعانه می ایستیم و از کشور و ملت دفاع می‌کنیم.
وی با تأکید بر این که از ارتش جمهوری اسلامی‌ایران همواره بعد از انقلاب اسلامی‌در تاریخ ایران و جهان در منطقه به نیکی و عظمت یاد می‌شود، گفت: نام برخی از ارتش‌های دنیا یادآور دخالت در امور کشورهای دیگر، نسل‌کشی، حمایت از تروریسم، کودتا و بی‌احترامی‌به نظر ملت و قانون است، اما نام ارتش جمهوری اسلامی‌ایران یادآور نظم و انضباط و ایمان ودفاع مشروع از سرزمین مقدس ایران و حرکت در چارچوب قانون و منافع و مصالح ملی است.
رئیس جمهوری با بیان این که ارتش آزمون خود را دفاع مقدس پس داده است، تأکید کرد: هیچ عملیات بزرگی در هشت سال دفاع مقدس وجود ندارد که با پرواز هواپیماهای نیروی هوایی همراه نباشد؛ هیچ عملیات بزرگی مشاهده نمی‌شود مگر آن که هفته‌ها قبل از عملیات شاهد پروازهای RF4در آن منطقه نبوده باشیم و با تحقیق‌های عملیاتی این نوع هواپیماها طرح‌های نظامی‌عملیاتی ما تکمیل نشده باشد. در طول هشت سال دفاع مقدس هیچ عملیات نظامی‌وجود نداشت که در آن شاهد پشتیبانی هواپیماهای نیروی هوایی و توپخانه و زرهی نیروی زمینی و هوانیروز ارتش در کنار رزمندگان نباشیم.
روحانی در بخش‌های دیگر صحبت‌های خود به بیان ویژگی‌های ارتش و نیروهای مسلح کشورمان پرداخت و ایمان و انگیزه الهی، ارتباط با مردم و داشتن فرماندهی مقتدر و عشق به فرمانده کل قوا را از جمله این ویژگی‌ها برشمرد.
به گزارش خبرنگار ما ، پس از سخنان رئیس جمهوری، یکان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی‌ایران و همچنین تجهیزات و یگان‌های محمول نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش و پدافند هوایی از مقابل جایگاه رژه رفتند.
سامانه موشکی بُردبلند “اس ۳۰۰″ در جریان رژه ۲۹ فروردین به نمایش گذاشته شد.
همچنین ۵۳ فروند بالگرد هوانیروز بر فراز حرم امام خمینی(ره)به پرواز درآمدندو انواع بالگردهای هوانیروز همزمان با رژه بزرگ ارتش در جوار حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، به رژه هوایی پرداختند.


نوشته شده در   چهارشنبه 30 فروردين 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode