ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 29 فروردين 1396     |     کد : 177070

واشنگتن در اقدامی بی‌سابقه، ۳ ناو هواپیمابر به آبهای کره فرستاد

صف‌آرایی نظامی بی‌سابقه آمریکا – کره‌شمالی

منابع آگاه دولت سئول از اعزام سه فروند ناو هواپیمابر آمریکایی به سوی سواحل کره جنوبی خبر دادند.

 منابع آگاه دولت سئول از اعزام سه فروند ناو هواپیمابر آمریکایی به سوی سواحل کره جنوبی خبر دادند.
این اقدام وزارت دفاع آمریکا در شرایطی است که تنش ها در شبه جزیره کره طی هفته های اخیر به شدت بالا گرفته است.
خبرگزاری «یونهاپ» اعلام کرد: ناوهای هواپیمابر آمریکایی «کارل وینسون»، «یو.اس٫اس٫رونالد ریگان» و «یو. اس٫اس٫نیمیتز» هفته آینده وارد دریای ژاپن خواهند شد.
این خبرگزاری افزود: واشنگتن و سئول در حال مذاکره بر سر مانورهای مشترک هستند که شامل سه ناو هواپیمابر آمریکایی است، ناو کارل وینسون احتمالا تا ۲۵ آوریل وارد دریای ژاپن خواهد شد و سایر ناوها نیز به آن خواهند پیوست.
این در حالی است که «مایک پنس»، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد:دوره صبر راهبردی با کره شمالی به پایان رسیده و بدین ترتیب نارضایتی آمریکا از عدم همکاری کره شمالی برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک را ابراز کرد.معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین کره شمالی را به خاطر فعالیت های تسلیحاتی و موشکی اش تهدید کرد و گفت که همه گزینه های مقابله با این کشور روی میز است.
پنس به خبرنگارانی که همراه با وی در نزدیکی مرز بین دو کره حضور داشتند گفت که ترامپ امیدوار است چین از اهرم‌های فوق‌العاده خود برای اعمال فشار به کره با هدف کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای این کشور استفاده کند.وی خاطر نشان کرد، اگر چین نتواند جلوی کره شمالی را بگیرد، آمریکا و متحدانش دست به چنین اقدامی خواهند زد.
از سوی دیگر، در دیدار مایکل پنس با «هوآنگ کیو-اهن» نخست وزیر کره جنوبی در سئول طرفین برای استقرار هرچه سریعتر سامانه تاد توافق کردند.
پنس در حساب کاربری خود در توییتر نوشت، با سفر به سئول حمایت تزلزل‌ناپذیر واشنگتن از سئول را اعلام می‌دارد. وی افزود «پیام من به کره جنوبی این است: ما درصدد همکاری با شما هستیم.
حتی در این زمان پر تزلزل برای آینده‌ای امن و آزاد با شما می‌مانیم.» از طرفی، «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ هم اعلام کرد:درباره پیونگ یانگ همه گزینه ها روی میز است. وی افزود: آمریکا برای اینکه به تهدید کره شمالی پایان دهد اقدام خواهد کرد. ما اجازه نخواهیم داد کره شمالی ظرفیت تهدید علیه آمریکا را داشته باشد. من فکر می کنم که آقای رئیس جمهوری در نهایت بهترین تصمیم که به نفع منافع آمریکا است را اتخاذ خواهد کرد.
در چنین شرایطی، کره شمالی برای اولین بار در اقدامی که نشان از تشدید تنش‌ها در منطقه شبه جزیره کره دارد، مبادرت به تشکیل نیروهای عملیات ویژه نظامی کرده است. آنطور که گزارش های منتشره از کره شمالی نشان می دهد اعضای این گروه ویژه مسلح ظاهرا فقط از
«کیم جونگ اون» رهبر این کشور فرمان می گیرند.
در همین رابطه،معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره اعلام کرد کشورش پاسخ هر تجاوز نظامی آمریکا را «بی امان» خواهد داد.معاون وزیر خارجه کره شمالی در پاسخ به تهدیدهای مقامات آمریکایی توضیح داد: ما به هر تجاوز نظامی آمریکا بی‌امان پاسخ می‌دهیم و پاسخ ما به هر تجاوزی شامل خاک آمریکا خواهد بود.به گفته او، سلاح اتمی کره شمالی برای داد و ستدهای سیاسی نیست.
این در حالی است که، نخست وزیر ژاپن به کره شمالی تاکید کرد تا دست از اقدامات تحریک آمیز بیشتر بردارد و از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تبعیت کند. او از کره شمالی خواست برنامه های موشکی و اتمی خود را متوقف کند.
«شینزو آبه»، در پارلمان این کشور گفت با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره کره شمالی در جریان نشستی که اواخر ماه جاری میلادی برگزار می شود، به تبادل دیدگاه می پردازد.
نخست وزیر ژاپن همچنین گفت دولتش اقداماتی را برای واکنش نشان دادن به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی و تهدیدهای بالقوه ناشی از حملات احتمالی از سوی این کشور شامل موج مهاجران و چگونگی خروج شهروندان ژاپنی از کره جنوبی، انجام می دهد.
وی ادامه داد: ما یکسری واکنش ها را برای خروج شهروندان ژاپنی نظیر حفاظت از آنها، تخلیه توسط هواپیما، تاسیسات ساختمانی و مدیریت آنها و نظارت بر چگونگی حفاظت از مردم در صورت بدتر شدن اوضاع در شبه جزیره کره، در نظر گرفته ایم.
در همین حال، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی درباره کره شمالی اعلام کرد: مسکو امیدوار است که واشنگتن اقدامات یکجانبه‌ای را علیه پیونگ‌یانگ مشابه آنچه در سوریه صورت داد، انجام ندهد.
این یک شیوه خطرناک است.در همین رابطه، ، منابع آگاه در دولت ژاپن اعلام کردند، روسیه و چین اعزام شناورهای تجسسی در حال تعقیب نوگروه یو.‌اس٫‌اس٫کارل وینسون که در حال عزیمت به شبه جزیره کره است را تحت نظر گرفته‌اند.
چین و روسیه که اعلام کرده‌اند خواستار ثبات در شبه جزیره کره هستند و نگرانی خود را از مواضع تند دولت آمریکا علیه کره شمالی اعلام کرده‌اند. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته که این معضل بایستی از طریق دیپلماتیک و به صورت صلح‌آمیز حل شود.


نوشته شده در   سه شنبه 29 فروردين 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode