ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 27 دي 1387     |     کد : 1770

امام جمعه تبريز:رژيم صهيونيستي پيروزي بر ملت فلسطين را به گور مي‌برد

 آيت الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر، مقاومت ملت مظلوم و بي‌دفاع غزه را در جنايات ددمنشانه اسرائيل ستودني خواند و افزود: اين ملت و مبارزان فلسطيني واقعاً حماسه آفريدند و درس خوبي به رژيم غاصب صهيونيستي دادند.
وي تصريح كرد: اسرائيل در شرايط كنوني كه شكست خود را حتمي مي‌داند و نتوانست با پيشرفته‌ترين تجهيزات و امكانات بر مقاومت بي‌دفاع پيروز شود، متوسل به طريق ديپلماتيك شده است تا به اين وسيله سرپوشي برشكست مفتضحانه خود بگذارد كه موجب رسوايي و بي‌‌آبرويي بي‌حد و حسر براي اين رژيم منحوس شد.
خطيب جمعه تبريز فعاليت مصر و فرانسه را به عنوان ميانجي اسرائيل براي پنهان كردن شكست اين رژيم در جنگ با مقاومت با ارائه طرحي كه تنها به نفع رژيم صهيونيستي‌ست، ننگين و غيرقابل قبول خواند و آن را ظلم در حق ملت فلسطين دانست.
آيت الله شبستري تاكيد كرد: در طرح مصر و فرانسه تاكيد بر آتش‌بس فوري و الزام‌آور براي فلسطينيان و استقرار نيروها در خاك غزه طراحي شده كه به هيچ وجه قابل قبول نيست و حماس آن را نخواهد پذيرفت زيرا نقش حافظان امنيت در لبنان را همه به ياد دارند كه همواره به نفع اسرائيل وارد عمل مي‌شد، پس اين تجربه خوبي براي فلسطين است تا از اين طرح سرباز زنند.
وي ادامه داد: در اين طرح همچنين از حماس خواسته‌اند مسئوليت جنايات اسرائيل را پذيرفته و خواهان پرداخت غرامت شده‌اند كه بسيار ننگين است، چرا كه حماس از خود دفاع كرده و پاسخ جنايات اسرائيل را داده است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي طرح تركيه و كشورهاي اسلامي را منصفانه‌تر خواند، هر چند كه نواقصي نير در آن وجود دارد، اظهار داشت: در اين طرح آتش‌بس فوري، باز شدن گذرگاه‌ها، عقب‌نشيني اسرائيل، استقرار نيروهاي بين‌المللي در فلسطين اشغالي و خارج از غزه همچنين آغاز گفتگوها بين طرفين آورده شده است كه تا حدودي براي حماس قابل قبول است، هر چند تمام حقوق فلسطينيان در آن نيز رعايت نشده اما از طرح مصر و فرانسه بهتر است.
وي در ادامه به بازي اسرائيل در ايجاد جنگ رواني در راستاي سرپوش گذاشتن‌ روي شكست خود از حماس اشاره كرد و اظهار داشت: اسرائيل غاصب در شرايطي كه بازنده جنگ است، براي انحراف افكار عمومي و توجيه شكست خود مسئله قاچاق اسلحه از ايران به غزه را مطرح مي‌كند كه بسيار ابلهانه و احمقانه است.
امام جمعه تبريز افزود: اسرائيل بر خلاف قوانين بين‌المللي از سلاح ممنوعه نظير بمب‌هاي فسفريدر جنايت خود عليه مردم غزه استفاده كرده كه مصداق جنايت جنگي‌ست اما حماس تنها از خود با كمترين تجهيزات دفاع كرده است.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: از سوي ديگر سرزمين كوچكي نظير غزه از مدت‌ها قبل از تمام نقاط محاصره شده و زير شديدترين اقدام‌ها امنيتي بوده كه حتي از ورود غذا و دارو به آن جلوگيري مي‌شد، چطور ايران كه با اين كشور مرز ندارد، مي‌تواند به آن اسلحه قاچاق كرده باشد، هر چند كه همه وظيفه قانوني و انساني در كمك به ملت غزه دارند اما متاسفانه دست‌ها بسته بوده، پس لازم است اسرائيل از ياوه‌گويي بردارد.
وي گفت: از اين‌رو معتقديم كه اسرائيل و حاميانش بايد به دليل جنايت جنگي در دادگاه‌هاي بين‌المللي محامه و مجازات شوند.
امام جمعه تبريز در ادامه به سالروز شهادت نواب صفوي به عنوان فرد انقلابي كه نخستين جرقه‌هاي انقلاب را شعله‌ور كرده اشاره كرد و افزود: ما سالروز شهادت نواب صفوي و يارانش را گرامي مي‌داريم و نقش اين شهيد بزرگوار و فدائيان اسلام را در پيروزي انقلاب از ياد نخواهيم برد.


نوشته شده در   جمعه 27 دي 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode