ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 24 فروردين 1396     |     کد : 176944

«گروه ۷» خواستار توقف فوری تجاوز نظامی عربستان به یمن شد

«گروه ۷» در نشست سالانه خود، خواستار توقف فوری تجاوزات عربستان به یمن برای جلوگیری از تلفات بیشتر غیرنظامیان شد.

«گروه ۷» در نشست سالانه خود، خواستار توقف فوری تجاوزات عربستان به یمن برای جلوگیری از تلفات بیشتر غیرنظامیان شد.
در همین راستا، وزرای خارجه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به «گروه هفت»، متشکل از کشورهای «فرانسه»، «آلمان»، «ایتالیا»، «انگلیس»، «کانادا»، «آمریکا» و «ژاپن» که در شهر «لوکا» واقع در ایتالیا گرد هم آمده بودند، با اظهار نگرانی از ادامه وضعیت بحرانی انسانی در یمن و خطر گرسنگی در این کشور به دلیل تداوم حملات ائتلاف سعودی، خواستار توقف این تجاوزات شدند.
در تحولات میدانی نیز، ارتش و کمیته های مردمی یمن، سه فروند موشک «زلزال ۲» به تجمع مزدوران عربستان در پادگان «الفرضه» در اطراف شهرستان «نهم»، شلیک و خسارات فراوانی به آنها وارد کردند.
از سوی دیگر، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، با موشک بالستیک «قاهر ۲»، بار دیگر تجمع مزدوران سودانی متجاوز در «المخا» را هدف قرار دادند که به هلاکت پنج تن از جمله یک افسر و زخمی شدن دست کم ۲۲ نفر دیگر از آنان انجامید.
همچنین، دونظامی سعودی نیز توسط تک تیراندازان یمنی در پایگاه های«المعنق» و « الفریضه » واقع در «جیزان»عربستان کشته شدند. از طرفی، نیروهای یمنی در واکنش به تداوم بمباران «صعده» در شمال کشورشان، یگان توپخانه‌ ارتش سعودی را در مناطق «المقطابة»، «قائم زبید» و «المعطن» واقع در «جازان» عربستان هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان سعودی منجر شد. در چنین شرایطی، ائتلاف سعودی تحت رهبری عربستان علی رغم هشدار ها و فشارهای بین المللی علیه محاصره دریایی یمن ، بار دیگر مانع ورود سه فروند کشتی حامل مواد غذایی به آب های منطقه ای یمن و بندر «الحدیده» شد.
این در حالی است که پیشتر نیز ائتلاف سعودی بارها از ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم جنگ زده یمن جلوگیری کرده بود.


نوشته شده در   پنجشنبه 24 فروردين 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode