ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 فروردين 1396     |     کد : 176669

آغازثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ازهفته آینده

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به آغاز نامنویسی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سه شنبه هفته آینده...

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به آغاز نامنویسی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سه شنبه هفته آینده، از ثبت نام ۲۸۷ هزار و ۴۲۵ نامزد پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی‌شهر و روستا خبر داد.
علی اصغر احمدی اظهارداشت:سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ مصادف با سالروز ولادت امام علی‌(ع) آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم خواهد بود که صرفا در ستاد انتخابات وزارت کشور به مدت ۵ روز انجام خواهد شد.
وی همچنین درباره روند پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی‌شهر و روستاافزود:دراین دوره ۲۸۷ هزار و ۴۲۵ نفربرای انتخابات شوراهای اسلامی‌شهر و روستا در مدت یک هفته ای اعلام داوطلبی در سراسر کشور ثبت نام کردند.
احمدی با یادآوری ثبت نام حدود ۲۵۶ هزار نفر در دوره قبل این انتخابات در سال ۹۲، از رشد ۱۴ درصدی ثبت نام این دوره از انتخابات شوراها نسبت به دوره قبل خبر دادوگفت: از ابتدای ثبت نام تا ساعت ۲۴ یکشنبه ششم فروردین،۲۸۷۴۲۵ نفرشامل۱۷۸۸۵خانم معادل ۶٫۳ درصد و ۲۶۹۵۴۰ آقا معادل ۹۳٫۷ ثبت نام و برای حضور در انتخابات ش وراها اعلام آمادگی کردند.
معاون سیاسی وزیر کشور درباره تفکیک ثبت نام زنان و مردان
ثبت نام شده برای شوراهای شهر و روستا در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی‌شهر و روستای کشور،گفت: از کل ثبت نام شدگان، ۵۴ هزارو ۸۸۸ نفر معادل ۲۰ درصد کل برای شوراهای شهر و ۲۳۲ هزار و ۵۳۷ نفر معادل ۸۰ درصد کل برای شوراهای روستا ثبت نام کردند.
احمدی افزود: شمار کل داوطلبان زن برای شوراهای شهر ۶ هزار و ۷۴۳ نفر و شمار کل داوطلبان مرد برای شوراهای شهر ۴۸ هزار و ۱۴۵ نفر است. همچنین آمار کل داوطلبان زن برای شوراهای روستا ۱۱ هزار و ۱۴۲ نفر و آمار کل داوطلبان مرد برای شوراهای روستا ۲۲۱ هزار و ۳۹۵ نفر است. وی درباره آمارکل ثبت نام داوطلبان برای شورای اسلامی‌تهران، ری و تجریش گفت: کل داوطلبان شرکت در پنجمین انتخابات شورای شهر تهران ۳۰۰۰ نفر هستند که شامل ۵۲۳ خانم و ۲۴۷۷ مرد است.
رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان این که بیشترین داوطلبان شرکت کننده در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی‌شهر و روستا دارای میانگین سنی ۳۰ تا ۳۵ سال هستند، افزود: ۵۱ هزار و ۹۹۲ نفر در این رده سنی قرار دارند. همچنین کمترین سن داوطلبان شرکت کننده در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی‌شهر و روستا ۲۵ سال است و ۱۸۸۹ نفر از ثبت نام شدگان بالای ۷۵ سال سن دارند.
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها در ۱۲۴۴ شهر، منتخبان انتخابات شوراهای اسلامی‌شهر را شامل ۶۷۵۶ عضو اصلی و۲۷۵۴ عضو علی البدل برشمرد. احمدی همچنین با یادآوری برگزاری انتخابات شوراها در حدود ۴۰ هزار روستا گفت: مردم در این روستاها، ۱۲۶ هزار عضو اصلی و ۴۲ هزار و هفتصد عضو علی البدل شوراها را انتخاب خواهند کرد.
بنا به این گزارش، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی‌شهر و روستا و نخستین انتخابات میاندوره‌ای مجلس دهم در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 14 فروردين 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode