ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 4 فروردين 1396     |     کد : 176519

در خطبه های نماز جمعه بناب مطرح شد

انتقاد از استفاده خودروهای گران قیمت خارجی و اجناس لوکس/ برخی منافع مادی را بر منافع ملی ترجیح می دهند

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در اولین جمعه از سال جدید در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با تبریک سال جدید و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اولین روز سال در جوار حرم رضوی(ع) و تأکید معظم له به موضوع اقتصاد اظهار داشت: اشاره معظم له در پیام های نوروزی سال های اخیر نشان از اهمیت و توجه و حساسیت بیشتر به موضوع اقتصاد است.

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در اولین جمعه از سال جدید در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با تبریک سال جدید و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اولین روز سال در جوار حرم رضوی(ع) و تأکید معظم له به موضوع اقتصاد اظهار داشت: اشاره معظم له در پیام های نوروزی سال های اخیر نشان از اهمیت و توجه و حساسیت بیشتر به موضوع اقتصاد است.

وی افزود: ایشان فرمودند«امروز دشمن از این ناحیه به کشور ما حمله کرده و جنگ اقتصادی را علیه کشور ما آغاز کرده است، پس ما نیز باید از این جبهه به مقابله با دشمنان برخیزیم».

خطیب جمعه شهرستان بناب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری دیده بانی خود را انجام دادند و لازم است دولت و دولتمردان با تمام ارکان خود گام به گام در همان مسیر حرکت و جهت گیری کنند.

حجت الاسلام باقری بنابی همچنین با اشاره به ضرورت رمزگشایی از بیانات معظم له تأکید کرد: در این کارزار مهم بیداری جامعه و هوشیاری عملی و اقدام عملی از اهمیت بالایی برخوردار است و گرنه هزاران هزار پلیس، ناظر، دادگاه و مجازات ها بدون اقدام عملی مردم نمی توانند کاری از پیش ببرند.

وی سپس با تأکید بر اینکه عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی تک تک مردم باید وارد میدان شوند؛ گفت: مردم باید موقع شناس باشند ولی با وجود تأکید مسؤولان برای پرهیز از سفر به ترکیه متأسفانه عده ای منافع مادی را بر مصالح ملی ترجیح داده و اقتصاد را فدای خواسته های اردوغان دیکتاتور و خائن کرده اند و مع الأسف گوش شنوایی هم در این ارتباط وجود ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب در ادامه سخنان خود با اشاره به تذکرات داده شده از ناحیه صدا و سیما، سخنرانی های روحانیون و تأکید مسؤولان امر مبنی بر پرهیز از استفاده مواد محترقه تصریح کرد: متأسفانه هر سال از لحاظ کمی و کیفی شاهد افزایش استفاده از مواد محترقه در جامعه هستیم و این در حالی است که این مسئله هزینه های مالی سنگینی متوجه جامعه می کند، هزینه های جانی زیادی را نیز به دنبال دارد و اکثریت بیماری های ناعلاج در جامعه از ناحیه ترس از این ترقه بازی ها به وجود می آید و در قیامت خانواده ها باید جوابگوی این اقدام خسارت بار باشند.

حجت الاسلام باقری بنابی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بناب شرایط اقتصاد کشور را در حالت جنگ اعلام و اظهار کرد: در این شرایط اقتصادی کشور خرید و استفاده از خودروهای گران قیمت خارجی و استفاده از اجناس لوکس زیبنده شرایط فعلی کشور نیست و مردم باید بر استفاده از اجناس و تولیدات داخلی سوق داده شوند.

وی تصریح کرد: همه و همه باید بدانیم تولید داخلی و اشتغال زمانی جان می گیرد که همه احساس وظیفه کرده و از اجناس و تولیدات داخلی استفاده کنیم، علیرغم اینکه کیفیت لازم را نداشته باشد و قطعاً در آینده نزدیک با استفاده از اجناس و کالاهای داخلی شاهد بالا رفتن کیفیت و مهیا شدن زمینه اشتغال خواهیم بود.

امام جمعه شهرستان بناب در ادامه با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از شرایط فعلی است؛ اذعان کرد: اگر از اجناس داخلی استفاده شود رفته رفته کیفیت آنها نیز بالا رفته و باعث می شود که پول ملی خود را ضایع نکنیم و موجب خواهد شد که زمینه اشتغال برای جوانان این کشور به وجود آید.


نوشته شده در   جمعه 4 فروردين 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode