ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 27 اسفند 1395     |     کد : 176402

در خطبه های نمازجمعه بناب مطرح شد:

ضرورت کمک به فقرا و نیازمندان در آستانه عید نوروز

امام جمعه بناب گفت: دادرسی به ضعفا و فقرا، ملاقات بزرگ ترها و دوستان و رفع کدورت ها از جمله اعمال در ایام نوروز است.

 امام جمعه بناب گفت: دادرسی به ضعفا و فقرا، ملاقات بزرگ ترها و دوستان و رفع کدورت ها از جمله اعمال در ایام نوروز است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در خطبه های آخرین نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب در سال ۹۵ با تبریک فرا رسیدن ایام عید نوروز و با بیان اینکه دید و بازدید با بزرگ ترها و دستگیری از ضعفا و مستمندان جامعه جزو عبادت هاست؛ تصریح کرد: باید مراقب باشیم که آداب و رسوم شرک به اعمال عید نوروز ما وارد نشده و از آن اجتناب و پرهیز کنیم.
وی اضافه کرد: افراد عاقل و بزرگ ترهای خانواده ها باید در خانواده ها مراقب و مواظب باشند و نگذارند رفتارهایی همچون آتش بازی و ترقه بازی به خانواده ها ورود پیدا کنند که قطعاً پیامدهای ناگواری برای کشور، جامعه و خانواده ها داشته و هزینه های سنگینی را متوجه خانواده ها می کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب همچنین با اشاره به ضرورت حفظ حریم و حرمت ها توسط خانواده ها در دید و بازدیدهای عید نوروز تأکید کرد: خانواده ها دقت کنند که دید و بازدیدها همراه با رعایت حریم و حرمت خداوندی باشد، چرا که اختلاط زن و مرد در دین اسلام  حرام است و قرآن صراحتاً به آن تأکید داشته است.
حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر اینکه تمام موازین دینی بایستی در این دید و بازدیدها رعایت شوند؛ خاطرنشان کرد: هر نوروز که فرا می رسد متأسفانه قسمتی از خرافات را نیز وارد جامعه می کند، لذا باید دقت کرد و نگذاشت این خرافات وارد جامعه شوند.
وی یادآوری کرد: فرا رسیدن عید نوروز درس عبرت است و باید سعی کنیم همراه تحولی که در طبیعت اتفاق می افتد، شاهد تحول معنوی درونی، بیرونی خود نیز باشیم و سعی کنیم در کنار انجام تغییر در طبیعت شاهد تغییرات درونی خود نیز باشیم.
خطیب جمعه شهرستان بناب در ادامه خطبه های نماز جمعه فرا رسیدن سالروز تولد پربرکت حضرت فاطمه زهرا(س) را تبریک گفت و از زنان جامعه خواست رفتار و کردار آن حضرت را الگوی خود قرار دهند.


نوشته شده در   جمعه 27 اسفند 1395  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode