ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 اسفند 1395     |     کد : 176289

تلفات 442 نفر در حوادث جاده ای آذربایجان شرقی

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: در 11 ماهه امسال 442 نفر در این استان در اثر حوادث جاده ای جان خود را از دست داده اند.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: در 11 ماهه امسال 442 نفر در این استان در اثر حوادث جاده ای جان خود را از دست داده اند.
به گزارش ایرنا، سرهنگ جواد ناموران روز یکشنبه در همایش ارتقای ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر در استان اعلام کرد: این تعداد تلفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته 73 نفر کاهش یافته است.
وی با اشاره به اهمیت ایمنی حمل و نقل اظهارکرد: پایش تصویری جاده ها در کنار حضور ملموس نیروها و تشریک مساعی مردم موجب بهبود شاخصه های ایمنی سفر در جاده های استان شده است.
سرهنگ ناموران با انتقاد از وضعیت ایمنی خودروهای داخلی گفت: کیفیت پایین ایمنی خود افزایش آسیب های ناشی از تصادفات را در پی دارد.
وی از صدور یکهزار و 853 جلد دفترچه پایه یک و 791 جلد دفترچه پایه 2 در سال جاری در استان خبرداد و 451 جلد دفترچه پایه یک و 182 جلد دفترچه پایه 2 راننده های استان در مدت یاد شده در جاده های کشور بایگانی شده است.
رییس پلیس راه استان در جمع مدیران فنی شرکت های حمل و نقل بار و مسافر استان، از مدیران این شرکت ها خواست در صدور قرارداد راننده ها سخت گیری بیشتری داشته باشند.
وی بر همراه داشتن کارت معاینه فنی و استفاده از کپسول های آتش نشانی سالم و با ظرفیت لازم و همچپنین مجهز بودن خودرو به چکش اضطراری تاکید کرد و گفت: خودروهای باری هم برای مسیرهای طولانی باید از 2 راننده استفاده کنند.
سرهنگ ناموران با اشاره به اینکه رانندگی ناوگان حمل بار برای بیش از 10 ساعت در شبانه روز ممنوع است، گفت: از حمل بار تجاری توسط اتوبوس ها جلوگیری می شود.
وی با تاکید بر رانندگی سالم و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، خاطرنشان کرد: سهل انگاری در سفرهای نوروزی می تواند تعطیلات نوروزی را تحت تاثیر قرار دهد.
سرهنگ ناموران با آرزوی سفرهای کم حادثه در تعطیلات نوروزی بر خود پایشی تاکید کرد و گفت: هر کس باید پلیس خود باشد.
کامیار نماینده شرکت های حمل و نقل مسافر استان با اعلام اینکه مدیران فنی در تعطیلات نوروزی از ساعت 7 صبح تا 24شب حضور خواهند داشت، گفت: 70 درصد ناوگان مسافر برون شهری استان مدل بالا هستند.
کمالی نماینده شرکت های حمل کالای استان آذربایجان شرقی هم با قدردانی از اهتمام راهداری برای رفع نقاط حادثه خیز جاده های استان اظهارکرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل باری نیازمند عزم ملی و حمایت مسوولان است.
این همایش در آستانه سفرهای نوروزی برای آگاه سازی و حساس سازی فعالان حوزه حمل و نقل نسبت به حوادث رانندگی برگزار شد.


نوشته شده در   دوشنبه 23 اسفند 1395  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode