ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 اسفند 1395     |     کد : 176009

شورای روابط خارجی آمریکا: عربستان در همه جبهه‌ها شکست خورده است

سازمان ملل از نقض گسترده حقوق بشر در عربستان به شدت انتقاد کرد

شورای روابط خارجی آمریکا در گزارشی اعلام کرد: عربستان سعودی درتمامی جبهه های تحولات منطقه خاورمیانه شکست خورده است.

شورای روابط خارجی آمریکا در گزارشی اعلام کرد: عربستان سعودی درتمامی جبهه های تحولات منطقه خاورمیانه شکست خورده است.
شورای روابط خارجی آمریکا همچنین در این گزارش آورده است، اگر واشنگتن، عربستان سعودی را به حال خود واگذارد، منطقه را بی‌ثبات‌تر می‌کند.
در ادامه این گزارش آمده است: واشنگتن مجبور به ادامه روابط با ریاض است تا بتواند ماجراجویی‌های عربستان را در منطقه کنترل کند.
شورای روابط خارجی آمریکا در ادامه به ذکر ناکامی‌های عربستان در منطقه پرداخته و در این رابطه به نتایج اقدامات ریاض در لبنان، سوریه و یمن و ناکامی سعودی ها در این مناطق اشاره کرده است.
در همین حال، شورای حقوق بشر سازمان ملل در سی و چهارمین دوره سالانه خود در ژنو، از ادامه نقض حقوق بشر در عربستان انتقاد کرد.دراین راستا، برخی از کشورهای عضو این شورا، صدور حکم اعدام و اجرای آن و همچنین نبود آزادی بیان و تحت پیگرد قرار داشتن فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشر در عربستان را به شدت محکوم کردند.همچنین سازمان های حقوقدان خواستار به تعلیق درآوردن عضویت عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل شدند.
در چنین شرایطی، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهار نظری، خواستار شکل‌گیری رسمی ائتلاف اسرائیلی، عربی علیه ایران شد. «آویگدور لیبرمن» در گفتگو با نشریه آلمانی «دی ولت» گفت: صرف شکل دادن یک «اتحاد نانوشته» علیه ایران کافی نیست.لیبرمن در ادامه اظهار داشت: بر روی عربستان سعودی برای حضور گسترده تردر این ائتلاف، حساب باز کرده است.
*اردن
رژیم صهیونیستی به طور رسمی صادرات گاز به اردن را در سکوت کامل خبری و به یکباره آغاز کرد. در این رابطه، شرکت «دیلیک» اسرائیل اعلام کرد: صادرات گاز از میادین فراساحلی اسرائیل به اردن را در قراردادی ۷۷۱ میلیون دلاری آغاز کرده است.
*امارات
خبرگزاری رسمی امارات از دومین سفر خارجی رئیس این کشور خبر داد اما جزئیاتی ارائه نداد. این خبرگزاری اعلام کرد: «خلیفه بن زاید آل نهیان»، رئیس این کشور، به سفری خارجی خواهد رفت. رئیس امارات در ۴ ژوئن نیز در اولین سفر خارجی خود پس از سکته مغزی‌اش در سال ۲۰۱۴، به خارج از امارات رفت اما در آن زمان نیز اطلاعاتی از این سفر منتشر نشد.


نوشته شده در   شنبه 14 اسفند 1395  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode