ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 اسفند 1395     |     کد : 175994

پاک سازي فضاي مجازي براي دانش‌آموزان

دبير شوراي عالي فضاي مجازي از تشکيل کميته اي مشترک بين مرکز ملي فضاي مجازي و وزارت آموزش و پرورش در راستاي پاک سازي فضاي مجازي براي دانش‌آموزان و جلوگيري از اتلاف وقت آن ها در فضاي مجازي خبر داد.

دبير شوراي عالي فضاي مجازي از تشکيل کميته اي مشترک بين مرکز ملي فضاي مجازي و وزارت آموزش و پرورش در راستاي پاک سازي فضاي مجازي براي دانش‌آموزان و جلوگيري از اتلاف وقت آن ها در فضاي مجازي خبر داد.

فيروزآبادي با اشاره به تفاهم نامه اي که ميان مرکز ملي فضاي مجازي با وزارت آموزش و پرورش امضا شده است، گفت: با تشکيل يک تيم مشترک در حال بررسي محورهاي مدنظر براي ساماندهي فعاليت هاي دانش آموزان در فضاي مجازي هستيم.هم اکنون روي ۶ محور مشترک کار مي کنيم که مربوط به مربيان، دانش آموزان تمامي مقاطع ووالدين دانش آموزان مي شود و توليد محتوا و ساماندهي نظام آموزشي در بخش فضاي مجازي را شامل شده است.

به طور مثال در بحث نظام آموزشي وزارت آموزش و پرورش به عنوان تنظيم کننده مقررات در اين فضا فعاليت خواهد داشت و براي والدين نرم افزارهايي را فراهم مي کند تا با کمک مدارس در اختيار دانش آموزان قرار گيرد به نحوي که شرايط استفاده دانش آموزان از فضاي مجازي هدف‌دار باشد.وي خاطرنشان کرد: در اين فضا دانش آموزان مي توانند استفاده مفيدي از فضاي مجازي داشته باشند و وقت شان با مراجعه به گيم ها و سايت هاي نامربوط تلف نشود.در همين حال طبق تفاهم با وزارت آموزش و پرورش قرار است شبکه اجتماعي بومي ويژه مدارس تشکيل و بخشي ازنظام آموزشي روي اين شبکه اجتماعي ارائه شود تا اوقات فراغت دانش آموزان به اين سمت برود.
از سوي ديگر براي دانش آموزاني که علاقه مند به فعاليت در حوزه هاي نرم افزاري، توليد گيم و توليد محتواي اطلاعاتي هستند، برنامه هايي را در نظر گرفته ايم به نحوي که براي توليد محتوا، فراگيري مهارت هاي برنامه نويسي را براي اين دانش آموزان در نظر گرفته ايم تا در آينده و پس از فراغت از تحصيل بتوانند در بازار کار مشغول شوند.
وي با اشاره به اين که توليد محتوا و نرم افزار توسط دانش‌آموزان باعث هدفمند شدن اوقات فراغت آنان در تمامي مقاطع تحصيلي مي شود، تاکيد کرد: اين طرح در مرحله بررسي توسط کارگروه مشترک قرار دارد و در صورت نهايي شدن نيازي به مصوبه شوراي عالي فضاي مجازي ندارد و به مدارس ابلاغ خواهد شد.


نوشته شده در   جمعه 13 اسفند 1395  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode