ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 11 تير 1403
دوشنبه 11 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 11 اسفند 1395     |     کد : 175955

ادامه مذاکرات ایران و عربستان در باره حج تمتع ۹۶

سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه ای، آخرین اخبار از روند مذاکرات حج تمتع سال ۱۳۹۶ را اعلام کرد و گفت: مذاکرات هم چنان ادامه دارد و قرار است امروز نشستی میان رئیس هیئت حج جمهوری اسلامی ایران و وزیر حج و عمره عربستان انجام شود.

همشهری آنلاین:سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه ای، آخرین اخبار از روند مذاکرات حج تمتع سال ۱۳۹۶ را اعلام کرد و گفت: مذاکرات هم چنان ادامه دارد و قرار است امروز نشستی میان رئیس هیئت حج جمهوری اسلامی ایران و وزیر حج و عمره عربستان انجام شود.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه سازمان حج و زیارت در خصوص آخرین اخبار از روند مذاکرات حج تمتع سال 1396، آمده است: متعاقب مذاکرات در طول روزهای گذشته، جلسات متعددی در سطح کارشناسان طرفین برای بحث و بررسی در ارتباط با ابعاد متعدد موضوع حج انجام گرفته است؛ اما با توجه به تعدد موضوعات و لزوم پیگیری موارد مختلف، مذاکرات هم چنان ادامه دارد.

این اطلاعیه می افزاید: قرار است نشست کاری دیگری در سطح رئیس هیئت حج جمهوری اسلامی ایران و وزیر حج و عمره عربستان امروز برگزار شود.

 به دلیل ماهیت خاص مذاکرات و ضرورت جمع بندی های لازم، ضمن تاکید بر جایگاه خطیر و محوری رسانه ها و افکار عمومی، اطلاع رسانی جامع در اولین فرصت انجام می شود.

هیئت جمهوری اسلامی ایران تحقق حجی عزت مندانه با محوریت عزت، امنیت و حقوق حجاج، را با جدیت دنبال می کند و در صورتی که مسئولین حج عربستان هم اراده ی لازم در این خصوص را داشته باشند، امکان دستیابی به توافق فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، روابط تهران - ریاض پس از فاجعه منا و شهادت 464 زائر ایرانی، متشنج و این رابطه دیپلماتیک به دنبال حمله عده ای به سفارت عربستان در تهران، قطع شد.

هیات پنج نفره ای متشکل از برخی مسئولان بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و سازمان حج و زیارت به مسئولیت رئیس این سازمان، جهت مذاکرات در خصوص حج تمتع 96، شامگاه سه شنبه سوم اسفند ماه راهی عربستان شدند.


نوشته شده در   چهارشنبه 11 اسفند 1395  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode