ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 11 اسفند 1395     |     کد : 175949

‎رئیس‌جمهوری پروژه گازرسانی ایرانشهر - زاهدان را افتتاح کرد

هدف دولت، توسعه ایران و اشتغال جوانان است

رئیس جمهوری با تاکید بر این که توسعه مناطق شرقی و سواحل مکران از اولویت‌های دولت بوده و هست، شرق توسعه یافته را به نفع کل کشور و همسایگان دانست و اظهارداشت: همه تلاش‌های دولت در عرصه خارجی و داخلی برای توسعه ایران و اشتغال جوانان عزیز است.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که توسعه مناطق شرقی و سواحل مکران از اولویت‌های دولت بوده و هست، شرق توسعه یافته را به نفع کل کشور و همسایگان دانست و اظهارداشت: همه تلاش‌های دولت در عرصه خارجی و داخلی برای توسعه ایران و اشتغال جوانان عزیز است.
دکتر روحانی در مراسم بهره برداری از پروژه گازرسانی و خط لوله انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان گفت: به زودی طرح‌های جدید و تحول آفرین برای منطقه، در بندر چابهار به بهره برداری خواهند رسید.
رئیس جمهوری با ابراز خرسندی از افتتاح این پروژه در ایامی‌که به نام حضرت فاطمه زهرا(س) و دختر پیامبر اسلام(ص) تعلق دارد، گفت: حضرت فاطمه(س) براساس روایات علمای شیعه و سنی، پاره تن پیامبر(ص) است و همه مسلمانان به خاندان و اصحاب پیامبر(ص) احترام می‌گذارند و راه و سیره زندگی اسلامی‌را از برکت آنها آموخته اند.
روحانی با اشاره به سه سفر خود به استان سیستان و بلوچستان در دوره فعالیت دولت یازدهم‌، افزود: البته این سفر استانی محسوب نمی‌شود، بلکه سفر وفای به عهد است چرا که ما در سفر اول وعده‌هایی به شما دادیم و شما مردم مطالباتی داشتید و طرح‌ها و پروژه‌هایی اعلام شد و قول دادیم که دولت همه توان و تلاش‌خود را برای اجرای وعده‌ها به کار خواهد گرفت.
رئیس‌ جمهوری اظهار داشت: امروز خوشحالم که بسیاری از وعده‌های دولت در این استان محقق شده است و همه وعده‌ها و پروژه‌های اعلام شده هم با تلاش مسئولان به انجام خواهد رسید.
دکتر روحانی تأکید کرد: آنچه امروز به ثمر نشسته، در سایه وحدت و انسجام مردم استان اعم از شیعه و سنی و اقوام مختلف اعم از بلوچ و سیستانی بوده است که به جهان نشان دادند در دورانی که در بسیاری از کشورها بیگانگان شعله اختلافات و انشقاق را ترویج می‌کنند، در کشور ما همه اقوام و مذاهب برادرانه در کنار هم برای آبادانی و توسعه ایران عزیز تلاش می‌کنند.
رئیس‌ جمهوری با قدردانی از وحدت‌، همدلی و انسجام مردم این استان‌، گفت: امروز دیگر آن روزگاری نیست که مرزهای شرقی ما در استان سیستان و بلوچستان ناامن باشد، بلکه امروز به همت مردم، علما و طوایف در سایه ایثار نیروهای مسلح اعم از ارتش، بسیج و نیروهای امنیتی، همه ذهن‌ها و فکرها سیستان و بلوچستانی امن برای توسعه ایران عزیز را می‌شناسند.
روحانی با بیان این که دولت در مذاکرات با همه همسایگان استان سیستان و بلوچستان از جمله پاکستان، افغانستان و عمان تلاش کرده است حسن همجواری، برادری و همسایگی صمیمانه را مورد نظر داشته باشد، افزود: باید با همه برادرانمان در منطقه و همسایگان ایران با برادری و اخوت برای توسعه کل منطقه تلاش کنیم.
رئیس‌ جمهوری توسعه شرق کشور، توسعه سواحل مکران و انسجام و وحدت ملی مذهبی و قومیتی در سراسر ایران را از اهداف مهم دولت یازدهم برشمرد و برپایبندی دولت بر این اهداف تأکید کرد و گفت: در آینده‌ نزدیک با تلاش مسئولان در سواحل مکران و چابهار و جنوب استان شاهد تحول بزرگی خواهیم بود و طرح‌های جدید در بندر چابهار به بهره‌برداری خواهد رسید.
روحانی افزود: امروز با نصب اسکله جدید در بندرچابهار، ظرفیت این بندر از ۲٫۵ میلیون تن به ۸٫۵ میلیون تن خواهد رسید که معنای آن ایجاد یک تحول بزرگ برای استان و کل منطقه خواهد بود.
رئیس‌ جمهوری تاکید کرد: در مراسم امضای سند همکاری در بندر چابهار که نخست وزیر هند و رئیس جمهوری افغانستان هم حضور داشتند، نخست وزیر هند اعلام کرد که یک قرن دیگر جهان خواهد فهمید که امضای این سند، چه تحول بزرگی در منطقه رقم خواهد زد و حقیقتاً هم این یک کار عظیم و بزرگ برای استان سیستان و بلوچستان خواهد بود که دارای جایگاهی مهم و استراتژیک در کشور است و ایران عزیز را به اقیانوس‌ها وصل کرده است.
روحانی با تشکر از همه وزرا، مسئولان استانی، ائمه جمعه و همه کسانی که در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های این استان تلاش کرده‌اند، گفت: همه دست به دست هم دادند تا امروز شاهد تحولی بزرگ در استان هستیم.
رئیس‌ جمهوری تاکید کرد: در زمینه توسعه آموزش برای فرزندان استان سیستان و بلوچستان براساس گزارش استاندار، ۱۲۰ هزار نفر از نوجوانانی که به مدرسه نمی‌رفتند یا کودکانی که از سن مدرسه آنها گذشته بود، جذب مدارس شدند که این اقدامی‌ارزشمند در زمینه آموزش و پرورش فرزندان استان است. روحانی افزود: در بخش بهداشت هم از ۶۰۰۰ پروژه سلامت که در کشور در حال اجر است، ۶۰۰ پروژه به استان سیستان و بلوچستان اختصاص دارد که یا اجرا شده یا در حال اجرا ست.
رئیس‌ جمهوری با بیان این که در سفر کاروان تدبیر و امید به استان‌، نسبت به شناسایی و آماده‌سازی معادن برای بهره‌برداری، وعده‌هایی به مردم داده شد، تاکید کرد: امروز عملیات اکتشاف در نوار جنوب انجام شده و براساس گزارش‌ها، ده‌ها معدن ارزشمند، از جمله مس و طلا در استان وجود دارد که باید با تلاش، معادن را آباد کنیم تا جوانان این منطقه مشغول به کار شوند و شاهد توسعه استان باشیم.
روحانی با بیان این که همه اهتمام و تلاش دولت در داخل کشور و مذاکرات خارجی و برجام بر توسعه ایران و اشتغال جوانان است، افزود: امروز برای ایجاد اشتغال نیاز به سرمایه، آموزش، فناوری‌های نو و تحرک در بخش‌های مختلف داریم. وی با بیان این که باید در کنار توسعه بنادر در مسیر اجرای پروژه راه‌آهن از چابهار به زاهدان و پس از آن تا خراسان و سرخس، تلاش کنیم، تاکید کرد:‌ امروز راه‌آهن ایران از طریق، اینچه برون به راه‌آهن ترکمنستان، آسیای مرکزی و چین متصل شده است و باید تلاش کنیم تا این پروژه در شرق کشور به ثمر برسد تا شاهد تحول در بخش حمل و نقل ریلی باشیم. رئیس‌ جمهوری گفت: شرق توسعه یافته به نفع کشور و همسایگان شرقی و جنوبی و جوانان امروز و فردای میهن است.
روحانی بهره مندی مردم زاهدان از نعمت گاز را اقدامی‌بزرگ و تحقق یکی از وعده‌های دولت به مردم استان برشمرد و با تقدیر از وزیر نفت و شرکت گاز، گفت: به تدریج همه شهرستان‌های دیگر استان سیستان و بلوچستان از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.
رئیس‌ جمهوری با بیان این که گاز، برای توسعه رفاه مردم و زیرساخت‌های صنایع و مشاغل حائز اهمیت است، افزود: امروز آنچه که دو سال پیش در زاهدان به مردم قول داده شد، محقق شده است و از همه تلاشگران در این باره و مردم عزیز استان قهرمان‌پرور استان سیستان و بلوچستان تشکر می‌کنم.
دکتر روحانی در پایان، دستور افتتاح این پروژه را با توکل به خداوند بزرگ و توسل به روح بلند حضرت زهرا(س) صادر کرد و به این ترتیب با روشن شدن شعله گاز در شهر، وعده دولت به مردم برای تحقق یک آرزو دیرینه در زاهدان محقق شد.
پروژه انتقال گاز به استان سیستان و بلوچستان با هدف گازرسانی به ۳۰۰ هزار خانوار شهری و روستایی در شهرستان‌های زاهدان، چابهار، خاش، زابل و کنارک و صنایع موجود در این استان از مصوبات سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به این استان در سال ۹۳ است که برای عملیاتی کردن فاز یک این طرح، خط انتقال ایرانشهر – زاهدان به طول ۲۶۵ کیلومتر اجرا و تکمیل شده است.
خط لوله ایرانشهر به زاهدان در فاز اول پروژه گاز رسانی به استان سیستان و بلوچستان با هدف گازرسانی به خانوارهای شهری و روستایی، گازرسانی به صنایع موجود در شهرهای شمالی استان و به ویژه زاهدان و استفاده حداکثری از ظرفیت بالقوه در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و به تبع آن رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال با ارزشی بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.
همچنین روحانی در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی از طریق ویدئو کنفرانس، دستور آغاز بهره برداری از باند دوم فرودگاه زاهدان، افتتاح کارخانه و معدن مس چهل کوره، بهره برداری از قطعه یک بزرگراه زاهدان-زابل‌، بزرگراه زابل – زاهدان (قطعه ۷) و بزرگراه زاهدان –بم (قطعه یک)‌، آغاز به کار خط هوایی تفتان و بهره برداری از طرح‌های مخابراتی و ارتباطاتی و نسل سه و چهار تلفن در سطح استان را صادر کرد.
اکو برای ایران بسیار حائز اهمیت است
بنا به این گزارش، رئیس جمهوری در فرودگاه زاهدان و پیش ازعزیمت به پاکستان به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌ اقتصادی (اکو)، با اشاره به اهمیت این سازمان منطقه ای گفت: در اجلاس سران اکو که در اسلام آباد تشکیل خواهد شد‌،علاوه بر تبادل نظر درباره توسعه سازمان اکو و راه‌های تقویت همکاری‌های اقتصادی، ایجاد امنیت و ثبات در منطقه هم مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. وی اظهارداشت: اکو برای ایران بسیار حائز اهمیت است و تنها سازمان منطقه‌ای مهمی‌است که ایران عضو و از مؤسسان آن است و دبیرخانه این سازمان هم در تهران قرار دارد‌،لذا امروز مسئولیت سنگینی بر دوش ایران و سایر اعضای مؤسس برای توسعه سازمان اکو قرار دارد. رئیس‌ جمهوری تاکید کرد: در اجلاس سران اکو که قرار است امروز در اسلام‌آباد برگزار شود، برنامه‌ریزی و افق ۲۰۳۰ اکو مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و در حاشیه این اجلاس ملاقات‌های دوجانبه‌ای هم با برخی سران کشورهای شرکت‌کننده انجام خواهد شد.
روحانی با بیان این که توسعه کشورمان نیازمند همکاری با سایر کشورها به ویژه کشورهای همسایه است، تاکید کرد: ارتباط با همسایگان برای ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اکثر اعضای اکو همسایگان ایران هستند و تقویت همکاری‌های فی مابین برای آینده منطقه هم بسیار اهمیت دارد.
رئیس‌ جمهوری گفت: امروز شرایط منطقه بسیار حساس است و متأسفانه در سال‌های اخیر به مشکلاتی از جمله تروریسم مبتلا شده است‌،لذا در این اجلاس علاوه بر همکاری‌های اقتصادی، مسائل امنیتی و منطقه‌ای با سران سازمان اکو مورد بررسی قرار خواهد گرفت که امیدواریم با همکاری همه کشورهای منطقه امنیت به منطقه عزیز اسلامی‌مان برگردد و شاهد آبادانی و توسعه بیشتر باشیم.
روحانی همچنین با اشاره به پروژه‌هایی که در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد، گفت: در دولت یازدهم اقدامات زیادی در سطح استان سیستان و بلوچستان انجام شده و رقم اعتباری در این استان محروم بیش از طرح‌هایی است که در ۳۵ سال گذشته در استان اجرا شده است وهمه این اقدامات در سایه برکت امنیت در استان است که توسط خود مردم و مذاهب مختلف و نیروهای نظامی‌برقرار شده است.
همچنین روحانی در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی از طریق ویدئو کنفرانس، دستور آغاز بهره برداری از باند دوم فرودگاه زاهدان، افتتاح کارخانه و معدن مس چهل کوره، بهره برداری از قطعه یک بزرگراه زاهدان-زابل‌، بزرگراه زابل – زاهدان (قطعه ۷) و بزرگراه زاهدان –بم (قطعه یک)‌، آغاز به کار خط هوایی تفتان و بهره برداری از طرح‌های مخابراتی و ارتباطاتی و نسل سه و چهار تلفن در سطح استان را صادر کرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 11 اسفند 1395  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode