ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 بهمن 1395     |     کد : 175639

امام جمعه مراغه:

حماسه 29 بهمن مردم آذربایجان ستون فقرات رژیم ستمشاهی را شکست

آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: آحاد مردم مجاهد آذربایجان در این روز بزرگ که اربعین شهدای قیام 19 بهمن قم بود، با ابراز برائت از رژیم طاغوت همگام با علمای بزرگ این خطه حماسه ای بزرگ در تاریخ انقلاب و میهن اسلامی آفریدند.

 آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: آحاد مردم مجاهد آذربایجان در این روز بزرگ که اربعین شهدای قیام 19 بهمن قم بود، با ابراز برائت از رژیم طاغوت همگام با علمای بزرگ این خطه حماسه ای بزرگ در تاریخ انقلاب و میهن اسلامی آفریدند.
وی ادامه داد: در این روز بزرگ، آحاد مردم مجاهد و انقلابی مراکز ستمشاهی و مراکز فساد را در این خطه به آتش کشیده و همبستگی خود با امام خمینی (ره) و انقلاب را اعلام کرده و زمینه ساز قیام سایر شهرها و پایه گذار پیروزی انقلاب اسلامی شدند.
وی با اشاره به دیدار اخیر جمعی از مردم آذربایجان با رهبر انقلاب به مناسبت سالروز قیام 29 بهمن گفت: در این دیدار صمیمی و معنوی ولی امر مسلمین جهان قیام 19 دی قم و 29 بهمن مردم آذربایجان را دو روز بزرگ در تاریخ انقلاب و این مرز و بوم خواندند و از مجاهدت های این خطه تقدیر کردند.
وی افزود: رهبر انقلاب در این دیدار، مجاهدت های مردم آذربایجان را در جریان تحریم تنباکو، نهضت مشروطیت، ملی شدن صنعت نفت، قیام 29 بهمن سال 56 و در دوران دفاع مقدس با حشور عاشورایی سرداران و مردم انقلاب و ولایتمدار ستودند و آن را مایه افتخار این ملت خواندند.
وی اضافه کرد: بر اساس تعبیر رهبر انقلاب، یاد شهدای قیام های 19 دی قم و 29 بهمن تبریز به عنوان روزهای درخشان و افتخار آفرین ملت ایران باید زنده نگه داشته شود.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به سالروز شهادت آیت الله محلاتی نماینده امام راحل در سپاه و جمعی از مسئولان کشوری در حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی به هواپیمای حامل آنان در سال 64 گفت: شهادت آن مسئولان و شخصیت های خدوم انقلاب در یک هواپیمای مسافری در سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر در آن زمان به وقع پیوست.
آیت الله پورمحمدی با انتقاد از سکوت سازمان های بین المللی به اصطلاح مدافع حقوق بشر در قبال جنایات انجام شده در یمن، سوریه و سایر کشورهای اسلامی افزود: این مدعیان دروغین در تمامی سال ها و دهه ها پوشالی بودن ادعاهای خود را برای جهانیان اثبات کرده اند.
وی با اشاره به انفجارات اخیر تروریستی در عراق و پاکستان ادامه داد: در این حوادث که به کشته شدن عده زیادی از امت اسلامی منجر شد، دست های پشت پرده و حامی گروه های تروریستی با سکوت مدعیان حقوق بشر به وضوح مشاهده می شود.
وی اضافه کرد: دولت های اسلامی باید با اتحاد و پیشرفت های خود در مسیر وحدت جهان اسلام تلاش کرده و به قدرت های پوشالی و مدعیان دروغین حقوق بشر تکیه نکنند.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.


نوشته شده در   جمعه 29 بهمن 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode