ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 9 تير 1403
شنبه 9 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 بهمن 1395     |     کد : 175514

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز:

امام خمینی(ره) بهترین الگوی مدیران تکلیف مدار است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز گفت: امام خمینی(ره) الگوی نیکویی بود که با تبعیت از اسوه های قرآنی، تکلیف گرایی را درصحنه عمل آزمود و می تواند بهترین الگوی مدیران تکلیف مدار باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز گفت: امام خمینی(ره) الگوی نیکویی بود که با تبعیت از اسوه های قرآنی، تکلیف گرایی را درصحنه عمل آزمود و می تواند بهترین الگوی مدیران تکلیف مدار باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی، در این همایش حجت‌الاسلام سید محمد علی حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تبریز ضمن تبیین جایگاه و اندیشه های تابناک حضرت امام خمینی (ره) در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: در باور بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، تمام حرکات و سکنات، گفتارها، نشست وبرخاست ها و رفتارهای انسان بر اساس تکلیف خداوندی شکل می گیرد. وی افزود: حضرت امام (ره) معتقدند که آنچه خداوند امر و نهی فرموده تکلیف خوانده می‌شود وبا توجه به این نگرش، حضرت امام (ره) پیوسته بر این سخن تأکید می کرد که: "ببینیم خدا چه فرموده و چه گفته است"، طبیعی است که در اینجا تکلیف شناسی قبل از عمل به تکلیف برای مدیران ارزش مدار ضرورتی انکارناپذیر دارد. امام خمینی(ره) الگوی نیکویی در عصر حاضر بود که با تبعیت از اسوه های دینی و قرآنی، تکلیف گرایی را در صحنه عمل آزمود و از این رو، حضرت امام(ره) می تواند بهترین الگوی مدیران در این زمینه باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز تصریح کرد: به خاطر همین امر است که افراد معتقد به این مکانیزم اسلامی لازم است به شناسایی و کشف موضوعات مرتبط با تکلیف الهی پرداخته و در این مسیر پیش بینی های خود را در دایره تکلیف قرار داده و موضوع شناسی را با حکم شناسی گره بزنند و از سوی دیگر به دلیل اینکه اصل عمل به تکلیف برای مدیران و کارکنان سازمانهای اسلامی پیوسته دغدغه خاطر بوده و هست آنان همواره به دنبال الگوهای رفتاری اند تا با الهام از این الگوها تکلیف الهی را شناسایی کرده و آن را در صحنه عمل تجربه کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: امام خمینی (ره)که مروج فرهنگ ادای تکلیف به مفهوم گسترده اش در نظام مدیریت اسلامی است و اصل تکلیف به‌عنوان فریضه دینی، اصل اساسی در تصمیم گیری های سیاسی ایشان است.

 


نوشته شده در   يکشنبه 24 بهمن 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode