ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 فروردين 1390     |     کد : 17418

مصرف سبزيجات فراموش نشود

معاون دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت گفت: در طول سفرهاي نوروزي که معمولا سبزي و سالاد سالم ممکن است در دسترس نباشد مي توان از گوجه فرنگي و خيار در کنار غذاها استفاده کرد.

جام جم آنلاين: معاون دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت گفت: در طول سفرهاي نوروزي که معمولا سبزي و سالاد سالم ممکن است در دسترس نباشد مي توان از گوجه فرنگي و خيار در کنار غذاها استفاده کرد.
دکتر زهرا عبداللهي در گفتگو با مهر اظهار داشت:‌ معمولا در ايام نوروز و در هنگام سفرهاي نوروزي مصرف سبزيها که از گروههاي غذاي اصلي هستند کمتر مي شود.

وي افزود: سبزيها به علت داشتن ويتامين ها، مواد معدني، آنتي اکسيدانها و فيبرها نقش مهمي در پيشگيري و درمان انواع سرطانها، بيماريهاي قلبي عروقي، سکته مغزي، پوکي استخوان، ديابت نوع 2 و چاقي دارند.

اين کارشناس تغذيه اضافه كرد: سبزيها به دليل داشتن فيبر باعث افزايش حرکات روده مي شوند و بدين ترتيب از يبوست جلوگيري کرده همچنين فيبرها با کاهش فشار درون روده، از بيماريهايي چون هموروئيد و ديورتيکولوز جلوگيري مي کنند.

دكتر عبداللهي با اشاره به اينکه ميوه ها و سبزيها نقش محافظتي مهمي در ابتلا به سرطان کولون و رکتوم دارند،‌ تصريح کرد:‌ در ايام نوروز مصرف غذاهاي چرب و سرخ شده معمولا در ميهمانيها مصرف مي شوند که با مصرف سبزيها و سالاد ميزان جذب چربي غذا کاهش پيدا مي کند.

به گفته وي، املاح معدني مانند کلسيم، منيزيم، فسفر، آهن، روي و سلنيوم از جمله مواد معدني بسيار ارزشمندي است که در سبزيجات يافت مي ‌شوند و تاثير زيادي بر سلامت افراد دارند.

معاون دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت تصريح کرد:‌ در طول سفر هاي نوروزي که معمولا سبزي و سالاد سالم ممکن است در دسترس نباشد مي توان از گوجه فرنگي و خيار در کنار غذاها استفاده کرد.

دكتر عبداللهي به هموطنان توصيه کرد: در ايام نوروز براي جلوگيري از افزايش وزن و چاقي مصرف روزانه سه چهار واحد از گروه سبزيها را فراموش نکنند زيرا مي توانند از ابتلا به انواع بيماريها جلوگيري کنند.


نوشته شده در   شنبه 13 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode