ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 فروردين 1390     |     کد : 17416

گردو سالمترين هسته روغني آجيل

دانشمندان آمريکائي مي گويند گردو سالمترين هسته روغني در آجيل است و کساني که دنباله روي رژيم غذائي سالمند، مي توانند گردو را هم به فهرست غذائي خود اضافه کنند.

جام جم آنلاين: دانشمندان آمريکائي مي گويند گردو سالمترين هسته روغني در آجيل است و کساني که دنباله روي رژيم غذائي سالمند، مي توانند گردو را هم به فهرست غذائي خود اضافه کنند.
دانشمنداني که در ايالت پنسيلوانيا سرگرم تحقيق در اين زمينه هستند، به انجمن شيميايي آمريکا گفته اند که گردو در مقايسه با ساير اجزاي آجيل داراي بالاترين ميزان آنتي اکسيدان است.

گفته مي شود که آنتي اکسيدان ها به محافظت بدن در مقابل بيماري ها کمک مي کند.

دانشمندان مي گويند که همه هسته هاي روغني داراي مواد مغذي است، اما گردو از بادام زميني، پسته، فندق و بادام سالم تر است.

دکتر جو وينسون، از دانشگاه سکرانتون در پنسيلوانيا، در تحقيقي که برروي ميزان آنتي اکسيدان هاي موجود در 9 هسته روغني انجام داد، متوجه شد که يک مشت گردو دو برابر ساير هسته هاي روغني که بطور عموم خورده مي شود، آنتي اکسيدان دارد.

دکتر وينسون متوجه شد که آنتي اکسيدان هاي گردو از نظر کيفيت و قوت، برتر از آنتي اکسيدان هاي هسته هاي روغني ديگر است.

آنتي اکسيدان ها براي جلوگيري از ترکيبات شيميايي زنجيره اي که به سلول‌هاي بدن آسيب مي رساند، مفيد است.

هسته هاي روغني بو داده

آنتي اکسيدان هايي که در گردو وجود دارد بين دو تا 15 برابر از ويتامين E، که خود نيز يک نوع آنتي اکسيدان است، موثرتر است. براساس آنچه در اين تحقيق گفته شده، ويتامين E به عنوان ماده اي شناخته شده که بدن را در مقابل مواد شيميايي طبيعي که منجر به بروز بيماري مي شود، محافظت مي کند.

هسته هاي روغني به عنوان موادي سالم و مغذي شناخته شده است که داراي ويتامين ها و مواد معدني متعدد و فيبر است. اين گونه هسته هاي روغني در عين حال فاقد فرآورده هاي شيري و گلوتن است - دو ماده اي که بسياري نسبت به آن آلرژي دارند.

تحقيقات پيشين نشان داده است که مصرف مقادير کمي از هسته هاي روغني مي تواند خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي، بعضي انواع سرطان، ديابت نوع 2 و بعضي مشکلات بهداشتي ديگر را کاهش دهد.

به گفته جو وينسون يکي ديگر از نکات مثبت در مورد مصرف گردو ، خوردن آن به شکل بو نداده است. به گفته دکتر وينسون حرارت ناشي از بودادن هسته هاي روغني، ميزان آنتي اکسيدهاي آن ها را کاهش مي دهد. او مي‌گويد مردم معمولا گردو را به صورت بو نداده و طبيعي مي خوردند و در نتيجه از آنتي اکسيدان هاي آن استفاده کامل را مي کنند.

بي بي سي


نوشته شده در   شنبه 13 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode