ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 فروردين 1390     |     کد : 17251

20 درصد بازديدكنندگان نوروزي مقبرةالشعرا خارجي هستند‌

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: 20 درصد بازديدكنندگان نوروزي مقبرةالشعراي تبريز را ميهمانان خارجي تشكيل مي‌دهند.

 
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: 20 درصد بازديدكنندگان نوروزي مقبرةالشعراي تبريز را ميهمانان خارجي تشكيل مي‌دهند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، علي داننده اظهار داشت: 16 هزار و 250 نفر در تعطيلات نوروزي تا پايان روز پنجم عيد از مقبره‌الشعراي تبريز ديدن كردند.
وي افزود: ‌از اين تعداد بازديد كننده بيش از يك هزار و 500 نفر در روز اول فروردين از اين مجموعه ديدن كردند.
داننده اضافه كرد: حدود 20 درصد از بازديدكنندگان، ميهمانان خارجي بوده كه بيشتر از جمهوري آذربايجان و كشورهاي همسايه هستند.
داننده گفت: همچنين بازديدكنندگان داخلي در قالب تورهاي گردشگري و گروه‌هاي مختلف از اين مجموعه فرهنگي و تاريخي ديدن مي‌كنند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان شرقي گفت: سال گذشته نيز بيش از 800 هزار نفر از مقبره الشعرا ديدن كرده بودند.
داننده با اشاره به ويژگي‌ها و اهميت بناي مقبره الشعرا خاطرنشان كرد: اين بنا به عنوان يكي از جاذب‌ترين اماكن فرهنگي و تاريخي شهر تبريز و يكي از سمبل‌هاي فرهنگي كشور در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده و از ارزشمندترين بناها و مكان‌هاي تاريخي آذربايجان شرقي محسوب مي‌شود.
مقبره‌الشعراي تبريز آرامگاه شاعران نامي كشور از جمله شهريار، خاقاني شرواني، اسدي طوسي، و قطران تبريزي است كه در ضلع شمالي بقعه سيدحمزه در محله قديمي سرخاب واقع شده است.
مجموعه فرهنگي تاريخي مقبره‌الشعرا قبلا به نام حضيره الشعرا (مكان اقامت شعرا) و قبرستان سرخاب معروف بوده و با توجه به وجود آرامگاه حدود 400 شاعر و عارف نامي براي تمام مردم ايران ارزشمند و مورد توجه بوده و پس از دفن شعرا در آن به مقبره الشعرا تغيير نام يافت.


نوشته شده در   دوشنبه 8 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode