ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 5 فروردين 1390     |     کد : 17143

ركوردشكني موزه تاريخي آذربايجان در آغاز بهار

دبير كارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: با حضور بيش از 16 هزار بازديدكننده در روز چهارم فروردين ماه ركورد بازديد از اين موزه منحصر به فرد شكست.

 دبير كارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: با حضور بيش از 16 هزار بازديدكننده در روز چهارم فروردين ماه ركورد بازديد از اين موزه منحصر به فرد شكست.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، تراب محمدي اظهار داشت: با توجه به انبوه حضور همشهريان عزيز افزايش سفر گردشگران از استان‌هاي مختلف و برخي كشورهاي همجوار، هر روز بر تعداد بازديدكنندگان از محوطه‌هاي تاريخي و موزه‌هاي استان به خصوص موزه تاريخي آذربايجان افزوده مي‌شود.
وي افزود: موزه آذربايجان به عنوان دومين موزه تاريخي كشور پس از موزه ملي تهران، داراي آثار منحصر به فردي از تاريخ و تمدن دوره‌هاي مختلف تاريخي از نقاط مختلف ايران زمين است و بازديدكنندگان و گردشگران شهر تبريز، ديدار از اين بناي زيبا و تاريخي به همراه اشياي منحصر به فردش را از دست نمي‌دهند.
محمدي ادامه داد: چيدمان تاريخي طبقه همكف موزه كه دوره‌هاي پيش از تاريخ تا ساساني را به شكل طبقه بندي شده معرفي مي‌كند.
وي اضافه كرد: همچنين سالن سكه‌ها و سالن آثار دوره اسلامي، همچنين زير زمين موزه و مجسمه‌هاي منحصر به فرد استاد احد حسيني، همه ساله بازديدكنندگان فراواني دارد.
محمدي تصريح كرد: در يك ابتكار ويژه آثار به دست آمده از كاوش‌هاي منطقه خداآفرين در ويترين‌هاي تازه ساخته شده موزه آذربايجان در طبقه زيرزمين به نمايش گذاشته شده‌اند كه بر زيبايي‌هاي اين موزه افزوده است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان شرقي خاطرنشان كرد: بازديد از موزه آذربايجان در روزهاي آغازين بهار بسيار چشمگير بوده و اين روند رو به رشد همچنان ادامه دارد. 



نوشته شده در   جمعه 5 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode