ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1389     |     کد : 16948

شبکه مستند يکي از پربيننده‌ترين شبکه‌ها خواهد بود

رئيس سازمان صدا و سيما افتتاح رسمي شبکه مستند سيما را هديه‌اي به مردم عزيز ايران اسلامي دانست و گفت: مطمئن هستم که شبکه مستند يکي از پر بيننده‌ترين شبکه ها خواهد بود.

جام جم آنلاين: رئيس سازمان صدا و سيما افتتاح رسمي شبکه مستند سيما را هديه‌اي به مردم عزيز ايران اسلامي دانست و گفت: مطمئن هستم که شبکه مستند يکي از پر بيننده‌ترين شبکه ها خواهد بود.
به گزارش واحد مرکزي خبر ؛ عزت الله ضرغامي در حاشيه مراسم افتتاح رسمي اين شبکه افزود: نه تنها مستند بلکه همه ساختارهاي ديگر رسانه اي هم در سيما و هم در صدا اگر به درستي و با شناخت نيازها و مطالبات ، توقع و انتظارات مردم ساخته شود به نظر من همه اينها مخاطبان بسيار بالايي خواهد داشت.

وي اضافه کرد: تجربه نشان داده است مخاطب بسياري از برنامه ها که ساختار نمايشي نداشته از پربيننده ترين برنامه هاي نمايشي ما هم بيشتر بوده است.

ضرغامي گفت: اين يک اصل کلي است و ربطي به مستند ندارد.

رئيس سازمان صدا و سيما در ادامه گفت: مطمئن هستم که شبکه مستند يکي از پر بيننده ترين شبکه ها خواهد بود.

عزت الله ضرغامي با اشاره به اينکه مستند، کاري خلاقانه بر اساس واقعيات است افزود: اگر مستند با ابتکار و جذابيت هاي لازم ايجاد و کاري حرفه اي شود، اعتماد سازي بالايي ايجاد مي کند و به نوبه خود از بسياري از کارهاي نمايشي جذابيت بالاتري دارد .

وي گفت: سابقه کارهاي مستند درسيما همين گونه بوده و چون برنامه هاي مستند تاکنون در برنامه هاي سيما پراکنده بوده است ، مردم خيلي روي کار مستند متمرکز نبوده اند.

رئيس سازمان صدا و سيما افزود: اما از امروز که برنامه ها با جدول پخش مشخص ارائه مي شود ، مطمئنم که اين شبکه يکي از پربيننده ترين شبکه هاي ما خواهد بود.

رئيس سازمان صدا و سيما ادامه داد : مستندسازان بسيار خوبي در کشور داريم که بايد از ظرفيت هاي آنان استفاده کرد.

عزت الله ضرغامي در پاسخ به سوالي درباره دغدغه مستندسازان براي پخش آثارشان گفت: اگر مستندسازان دغدغه دارند راست مي گويند و گلايه آنها درست است.

وي علت اين نگراني مستندسازان را نبود بستر و زمينه لازم و مناسب بيان کرد و افزود: برنامه هاي مستند بايد از نظر کمي به لحاظ حجم برنامه ها و هم به لحاظ کيفي تبليغ شود.

رئيس سازمان صدا و سيما گفت: به دليل اينکه ما شبکه مستقلي براي اين کار نداشتيم تاکنون اين اقدام صورت نگرفته و بسياري از کارهاي مستند که خيلي از آنها هم مستند هاي خوبي بوده عملا فرصت پخش در کل کشور را پيدا نکرده است.

ضرغامي افزود: مستندسازان بسيار خوبي در همه عرصه ها داريم و اگر اينها احساس کنند که آثارشان از شبکه سراسري وحتي خارج از کشور پخش مي شود ، مستندسازي به لحاظ کيفي و کمي رونق بيشتري مي گيرد.

رئيس سازمان صدا و سيما گفت: مطمئن هستم که مستندسازان عزيز کشورمان در حد خودشان در بالاترين سطح و تراز جهاني کارهاي مستند ارائه مي کنند و يقين دارم که با افتتاح 24 ساعته شبکه مستند، فرصت بسيار مناسبي پيدا مي شود تا مردم آثار آنها را ببينند و استفاده کنند.

ضرغامي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه شبکه مستند بخشي از پازل رسانه اي صدا و سيماست، منظور از اين پازل چيست گفت: در واقع کسي که اين را گفته، معنايش اين بوده که آن مجموعه و سبدي که نياز رسانه اي مردم است و مردم علاقه مندند که همه نيازهاي خود را در داخل اين سبد و اين جدول ببينند ،‌ مجموعه و نقشه اي است که بخش هاي مختلف آن بايد تکميل شود و مستند يک گونه و ساختاري است که گمشده سيما بوده است.

وي اضافه کرد: کار مستند مستقيماً و شايد مطلقاً در جهت بالا بردن آگاهي هاي عمومي و تخصصي مردم است.

ضرغامي گفت: کار نمايشي هم به نوبه خود پيام دارد و آگاهي مي دهد و اگر خوب ساخته شود در جاي خود قابل بحث است، اما مستند ، مطلقش آگاهي است و من فکر مي کنم هزاران سوژه وجود دارد که مردم مي خواهند درباره آنها مطلب بدانند و اطلاعاتشان اضافه شود و اين اطلاعات بعداً در چگونه زيستن مردم و در تصميم گيري آنها مؤثر است.

رئيس رسانه ملي تأکيد کرد: در کار مستند سطح عمومي فکر مردم به خصوص نسل جديد افزايش مي يابد و من ترديد ندارم اگر اين شبکه بتواند به خوبي وظايفي را که به آن محول کرده ايم انجام دهد بعد از يک سال شاهد خواهيم بود که تفکر و بصيرت و دانش عمومي جامعه يک پله و يک سطح بالا مي آيد چون بسياري از دانستني هاي مردم در قالب مستند و در دل اين شبکه توليد و عرضه مي‌شود.

وي گفت: در همه حوزه ها ازجمله حوزه هاي سياسي بهترين قالب، مستند است و ما در طول همين سالها تجربه کرديم مستندهاي سياسي و دفاع مقدس که ساخته شد اصلاً نگرش جامعه به بسياري از مسائل سياسي عوض شد، بسياري از يادآوري هاي تاريخي انجام گرفت و مردم احساس کردند که خيلي مطالب را متوجه شده اند.

ضرغامي افزود: در بحث هاي علمي، ورزشي، اجتماعي و در همه حوزه ها اگر به درستي تشخيص دهيم که نياز مردم چيست و خلاقانه و جذاب با سناريوي روشن و علمي، مستندسازي و توليدات خودمان را عرضه کنيم، يقين دارم که تحولي در مخاطبان سيما ايجاد مي شود.

وي اضافه کرد: البته با شرايطي که ما داريم حدود 25 درصد مردم مي توانند اين شبکه را ببينند و مردم بايد بدانند که شبکه آنالوگ ما در واقع با شبکه قرآن و معارف پر شده است و شبکه هاي جديد بايد در حوزه ديجيتال پخش شود که خوشبختانه الآن در تعدادي از استان هاي کشور سيستم ديجيتال بهره برداري شده است و حدود 18 ميليون نفر از مردم در حال حاضر به سيگنال هاي ديجيتال دسترسي دارند و مي توانند شبکه 24 ساعته مستند را ببينند.

ضرغامي گفت : با همکاري هايي که دولت داشته و تلاش کرده است اعتبارات لازم را در اختيار صدا و سيما قرار بدهد مطمئن هستم که در سال 90 بقيه استان ها را هم مي توانيم به سيستم ديجيتال مجهز کنيم و با توجه به جذابيت فوق العاده شبکه مستند و نياز عمومي مردم به اين شبکه ، فکر مي کنم با اولويت دادن استانداران و مسئولان منطقه اي به اين شبکه ، خيلي زود شاهد گسترش اين شبکه در کشور باشيم.

رييس رسانه ملي در بخش ديگري از سخنان خود افزود : اين لوکيشن زيبايي که مردم از شبکه خبر مي بينند ، لوکيشن جديدي است که به همت متخصصان حوزه فني سازمان همزمان با شبکه مستند افتتاح مي شود.

وي گفت : محلي که براي پخش شبکه مستند آماده شده بسيار زيباست و آمادگي اجراي بسياري از برنامه ها را دارد.


نوشته شده در   شنبه 28 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode