ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 27 اسفند 1389     |     کد : 16930

آيت‌الله شبستري: پاسخ جهان اسلام به جنايات آل سعود پشيمان‌كننده است

امام جمعه تبريز گفت: پاسخ جهان اسلام به جنايات آل سعود بسيار شكننده و پشيمان كننده خواهد بود و خشم انقلابي مسلمين دامن آل سعود را خواهد گرفت.

 امام جمعه تبريز گفت: پاسخ جهان اسلام به جنايات آل سعود بسيار شكننده و پشيمان كننده خواهد بود و خشم انقلابي مسلمين دامن آل سعود را خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز كه به امامت وي در مصلاي امام خميني (ره) تبريز اقامه شد با اشاره به تحولات منطقه خاورميانه اظهار داشت: مردم قهرمان ليبي با وجود تمام جنايات قذافي در صدد به پايين كشيدن اين ديكتاتور هستند و شرايط براي ديكتاتور ليبي بسيار وخيم است.

* جنايات قذافي با چراغ سبز غرب صورت مي‌گيرد
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تاكيد كرد: جنايات قذافي با سكوت مجامع بين‌المللي و بلكه با چراغ سبز غرب صورت مي‌گيرد چرا كه آنان تنها به دنبال منافع خود هستند.
امام جمعه تبريز همچنين با محكوميت جنايات آل خليفه و آل سعود در بحرين اظهار داشت: اين جنايات در حالي صورت مي‌گيرد كه مردم خواسته‌هاي مشروع خود را به صورت مسالمت‌آميز مطرح كردند.
وي ادامه داد: ورود نيروهاي نظامي عربستان و امارت متحده عربي به بحرين كه با بهانه عمل به پيمان شوراي همكاري خليج فارس صورت مي‌گيرد غيرقابل قبول است و در حقيقت اين سركوب مردمي براي خلاف اين پيمان است.
امام جمعه تبريز تصريح كرد: بر اساس اين پيمان كشورهاي حاشيه خليج فارس بايد در برابر تهاجم بيگانگان وارد عمل شوند و مردم بحرين نيز نسبت به حضور بيگانگان معترض هستند، بنابراين ارتش اين كشورها بايد در كنار مردم بحرين قرار گيرند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تاكيد كرد: ترس از خطر نفوذ تشيع نيز در انقلاب بحرين بي‌اساس است چرا كه مردم بحرين نداي وحدت اسلامي را سر داده‌اند.
وي تاكيد كرد: مراجع عظام تقليد شيعه و مجلس و دولت جمهوري اسلامي نيز به اين جنايات واكنش نشان داده و آن را محكوم كرده‌اند.
امام جمعه تبريز گفت: پاسخ جهان اسلام به جنايات آل سعود بسيار شكننده و پشيمان كننده خواهد بود و خشم انقلابي مسلمانان دامن آل سعود را خواهد گرفت.
شبستري خاطرنشان كرد: چراغ سبز و حمايت آمريكا و رژيم صهيونيستي از اين جنايات مشهود است و آنان در صدد جلوگيري از سرايت انقلاب هستند و اين در حالي است كه انقلاب به كشورهاي اسلامي و عربي سرايت كرده و ديكتاتورهاي دست نشانده در معرض خطر سقوط هستند.

* هر روزي كه در آن معصيت صورت نگيرد عيد است
وي در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز با اشاره به فرارسيدن عيد نوروز اظهار داشت: ‌اين عيد اگر چه اسلامي نيست اما با مخالفت اسلام مواجه نشده است.
وي ادامه داد: عيد نوروز مختص ايرانيان است و در آن سنت‌هاي خوبي وجود دارد كه بايد تقويت شده و در مقابل آن سنت‌هاي غلط و معاصي حذف شود.
امام جمعه تبريز يادآور شد: صله ارحام، نظافت خانه و منزل و راف و عطوفت اسلامي و آشتي ميان مردم از سنت‌‌هاي خوب اين ايام است كه بايد تقويت شود.
شبستري تاكيد كرد: در مقابل آيين سنت‌هاي خوب برخي مجالس معصيت و اختلاط زنان و مردان نيز بايد در چنين ايامي حذف شود و زيبنده جامعه اسلامي نيست.
امام جمعه تبريز گفت: محاسبه نفس در آستانه عيد نوروز توسط مسلمان ضروري است و بايد از خدا بخواهيم كه در صراط مستقيم قرار گيريم.
وي با اشاره به معناي واقعي عيد از نگاه اسلام و حضرات معصومان (ع) تاكيد كرد: عيد واقعي بنا به فرمايش امام صادق (ع) روزي است كه در آن معصيت نشود و بنابراين هر روزي كه در آن معصيت صورت نگيرد براي انسان مسلمان عيد است.
شبستري تصريح كرد: عيد نوروز فرصتي براي پاك‌سازي دروني و كسب فضايل اخلاقي است و همانگونه كه ظواهر پاكيزه مي‌شوند، درون نيز بايد پاك و آراسته شود.
وي صله ارحام، دستگيري از نيازمندان و تقواي الهي را از اعمال پسنديده در اعمال عيد نوروز دانست و افزود: اعمال خاصي نيز همچون غسل و نماز عيد نوروز از طريق معصومان (ع) رسيده است كه عمل به آنها نيز توصيه مي‌شود.


نوشته شده در   جمعه 27 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode