ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 24 اسفند 1389     |     کد : 16790

آجيل هاي خام مصرف كنيد

متخصص تغذيه گفت: برخي از آجيل ها با رنگ‌هاي صنعتي تهيه مي شود كه در صورت مصرف به مخاط دستگاه گوارش مي چسبد و موجب بروز التهاب و يا سرطان مي شود بنابر اين در ايام نوروز مصرف آجيل هاي خام به مردم توصيه مي شود.

جام جم آنلاين: متخصص تغذيه گفت: برخي از آجيل ها با رنگ‌هاي صنعتي تهيه مي شود كه در صورت مصرف به مخاط دستگاه گوارش مي چسبد و موجب بروز التهاب و يا سرطان مي شود بنابر اين در ايام نوروز مصرف آجيل هاي خام به مردم توصيه مي شود.
هومن پارسايي در گفت و گو با ايرنا افزود: به هموطنان توصيه مي شود كه براي آسيب وارد نشدن به دستگاه گوارش و حفظ سلامتي شان، آجيل خام تهيه و مصرف كنند.

وي اظهار داشت: افراد براي پرهيز از چاقي و ايجاد تعادل بين انرژي دريافتي و جذب آن در بدن، ناگزير به كاهش مواد دريافتي و يا افزايش فعاليت بدني خود هستند، از اين رو بايد يك برنامه ورزشي منظم براي سوخت و ساز انرژي در روز براي خود لحاظ كنند.

پارسايي خطاب به شهروندان گفت: ضروري نيست در ايام نوروز وزن كم كنيد، فقط تغذيه خود را به تعادل برسانيد تا دچار اضافه وزن نشويد.

اين متخصص تغذيه براي جلوگيري از ابتلا به بيماري، از مسافران خواست از تهيه غذا از رستوران هاي بين راهي خودداري كنند.

وي گفت: خانواده ها در سفر، مواد غذايي خشك با خود همراه داشته باشند و خود نسبت به تهيه غذا اقدام كرده و از رفتن به رستوران‌هاي بين راهي خودداري كنند.يكي ديگر از مسائلي كه در نوروز مطرح مي شود افزايش مصرف ظروف يك بار مصرف است كه افراد در مسافرت استفاده مي كنند يا در رستوران ها استفاده مي شود.

پارسايي با بيان اينكه انواع مختلفي از ظروف يك بار مصرف در بازار موجود است، اظهار داشت : يك نوع از اين ظروف نوع پليمري است، پليمر خود از مونومرهايي تشكيل شده كه اين مونومرها سمي وسرطان زا بوده و وقتي غذاي گرم داخل اين ظروف پليمري قرار مي گيرد گرما و حرارت غذا، آزادي مونومرها را تسهيل مي كند كه در اين صورت خاصيت سرطان زايي آن بروز مي يابد. نوع ديگري از اين ظروف، ظروف فومي هستند كه اين نوع نيز داراي گاز هگزان بوده و سبب سردردهاي شديد در انسان مي شود و يا سردرد افراد را تشديد مي كند.

اين متخصص تغذيه به شهروندان توصيه كرد: تاحد ممكن در اين ظروف غذاهاي سرد سرو كنند.


نوشته شده در   سه شنبه 24 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode