ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 21 اسفند 1389     |     کد : 16608

83 درصد آب مصرفي مراكز صنعتي آذربايجان شرقي پساب مي‌شود

معاون حفاظت از آب‌هاي زيرزميني آب منطقه‌اي آذربايجان شرقي گفت: 83 درصد از آب مصرفي در مراكز صنعتي استان به عنوان پساب از خروجي مراكز صنعتي بيرون مي‌آيد.

 معاون حفاظت از آب‌هاي زيرزميني آب منطقه‌اي آذربايجان شرقي گفت: 83 درصد از آب مصرفي در مراكز صنعتي استان به عنوان پساب از خروجي مراكز صنعتي بيرون مي‌آيد.

به گزارش خبرگزاري فارس از آذرشهر، محمد محمدي پيش از ظهر امروز در همايش بررسي راهكارهاي پيشگيري از آلودگي آبهاي سطحي و زير‌زميني در شهرك صنعتي شهيد سليمي شهرستان آذرشهر با اشاره به ميزان بارش سالانه حدود 200 تا 250 ميلي‌متر اظهار داشت: با توجه به موقعيت اقليمي، كشورمان يكي از كم آب‌ترين و كم بارش‌ترين كشورهاي جهان است.
وي خاطر‌نشان كرد: روش‌هاي علمي و بهره‌وري بهينه از آب‌هاي موجود كشورمان بايد فرهنگ‌سازي شود چرا كمبود آب با هيچ چيزي قابل جبران نيست.
محمدي با اعلام اينكه تنها سه درصد آب‌هاي موجود در مراكز صنعتي و توليدي مصرف مي‌شود، افزود: پساب مراكز توليدي و صنعتي همچنين غيراصولي دفن شدن زباله‌هاي صنعتي و خانگي از عوامل اصلي و مهم آلودگي تمام آب‌هاي سطحي به ويژه سفره‌هاي زير زميني است چرا كه سفره‌هاي زيرزمين با همديگر جريان دارند و كم‌ترين آب آلوده موجب آلودگي آب‌هاي بيشتري در سفره زير‌زميني مي‌شود.
به گفته معاون حفاظت از آب‌هاي زيرزميني آب منطقه‌اي استان؛ 83 درصد آب مصرفي در مراكز صنعتي به عنوان پساب از خروجي مراكز صنعتي بيرون مي‌آيد.
امام جمعه بخش ممقان شهرستان آذرشهر نيز در اين همايش گفت: آب سر‌چشمه پيداش تمام موجودات عالم است.
محمد باقرنژاد گفت: بر اساس آيات و روايات آب مايه حيات و لازمه زنده بودن تمام موجودات عالم است.
وي اظهار داشت: خداوند متعال همه چيز را براي انسان‌ها خلق كرده و انسان بايد از نعمت‌هاي بيكران پروردگار منان به خوبي حفاظت كرده و از آنها براي تكامل و ادامه حيات دنيوي خود استفاده كند.
امام جمعه ممقان خاطر‌نشان كرد: لازم است مسئولان و سرمايه‌گذاران در كنار ايجاد مراكز صنعتي زيرساخت‌هاي لازم را براي دفع اصولي و علمي پساب‌هاي صنعتي ايجاد كرده و از هرگونه آلودگي زيست محيطي جلوگيري كنند.

*فعاليت 400 واحد توليدي در آذرشهر
فرماندار آذرشهر همچنين در اين همايش گفت: اگر چه صنعت محور توسعه و شكوفايي اقتصاد كشورمان است‌ ولي در كنار آن سالم بودن زيست محيطي و مردم از آن مهم‌تر است.
اسماعيل آذريان تصريح كرد: در شهرك صنعتي شهيد سليمي آذرشهر حدود 400 واحد توليدي و صنعتي فعاليت دارند و اين مراكز صنعتي شايد روزانه چند هزار متر مكعب پساب داشته باشند كه براي جمع‌آوري، دفع اصولي و بهداشتي اين پساب‌ها زيرساخت‌هاي اساسي و تجهيزات لازم است.
وي با اشار به وجود واحدهاي متعدد و متنوع صنعتي در شهرك صنعتي شهيد سليمي اظهار داشت: آلودگي پساب‌هاي اين واحدهاي صنعتي بسيار بالاست چرا كه در اين شهرك انواع‌ مختلفي واحد صنعتي فعاليت دارند.
فرماندار آذرشهر در ادامه بر جمع‌آوري مرتب و به موقع زباله‌هاي شهرك صنعتي شهيد سليمي تأكيد كرد و گفت: علاوه بر پساب واحدهاي توليد زباله‌هاي پسماند اين واحدهاي توليدي و صنعتي خصوصاً در فصل تابستان نيز عامل آلودگي زيستي محيطي است.
آذريان برخي مشكلات موجود شهرك صنعتي شهيد سليمي اين شهرستان از جمله تجهيز آتش‌نشاني، ايجاد كلانتري انتظامي و داير شدن دفاتر بيمه‌هاي خدماتي را بر‌شمرد و اظهار اميدواري كرد؛ هيئت امناي اين شهرك‌ با همكاري مديران واحدهاي صنعتي و مسئولان ذي‌ربط نارسايي‌هاي موجود را نيز بر‌طرف كنند.
فرماندار آذرشهر جمعيت شاغل در شهرك صنعتي شهيد سليمي را حدود 12‌هزار نفر ذكر كرد و گفت: اين تعداد جمعيت كارگري در حدود 400 واحد توليدي و صنعتي مشغول به كار هستند و بايد بيش از اين به زيرساخت‌هاي بهداشتي و خدماتي اين شهرك صنعتي توجه شود.
در ادامه اين همايش كارشناسان آب منطقه استان راه‌هاي جلوگيري از آلودگي آب‌هاي سطحي و زيرزميني را تشريح و توضيح دادند.


نوشته شده در   شنبه 21 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode