ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 اسفند 1389     |     کد : 16595

امام جمعه تبريز: صميميت مجلس خبرگان الگويي براي گروه‌هاي سياسي است

امام جمعه تبريز گفت:‌ صفا و صميميت حاكم بر انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري الگويي براي مردم و گروه‌هاي سياسي است.

امام جمعه تبريز گفت:‌ صفا و صميميت حاكم بر انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري الگويي براي مردم و گروه‌هاي سياسي است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌لله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز كه به امامت وي در مصلاي امام خميني اين شهر اقامه شد با اشاره به برگزاري انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: اين جلسه بر خلاف تبليغات مسموم برخي روزنامه‌ها و رسانه‌هاي ضد انقلاب در فضايي كاملا صميمي برگزار شد.
وي افزود: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني خود از جمله پيشنهاد كنندگان رياست مجلس خبرگان به آيت الله مهدوي كني بود و اين دور از انتخابات رئيس مجلس خبرگان به دور از فضاي رقابتي برگزار شد و توطئه دشمنان خنثي شد.
امام جمعه تبريز گفت:‌ صفا و صميميت حاكم بر انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري الگويي براي مردم و گروه‌هاي سياسي است تا در تمام مناسبات خود اين صميمت را به كار گيرند.
وي در ادامه با اشاره به ديدار نمايندگان مجلس خبرگان رهبري با مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: ايشان در اين ديدار فرمايشات بسيار مهمي داشتند و توصيه‌هاي مهمي به جوانان و بزرگان داشتند.
آيت‌الله مجتهد شبستري اضافه كرد:‌ رهبر معظم انقلاب توهين و هتاكي را دور از شرع و اخلاق سياسي دانسته و بر ضرروت پرهيز از برخي رفتارهاي نادرست كه گاهي اوقات از طرف جوانان مخلص نيز صورت مي‌گيرد، تاكيد كرد.
وي خاطرنشان كرد: ايشان به بزرگان نيز توصيه‌هاي مهمي داشته و آنان را از شتاب زدگي دربرخي موضع‌گيري‌ها منع نموده و خواستار اتخاذ مواضع اصولي در برابر دولت خدمتگزار شدند.
امام جمعه تبريز در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز با اشاره به مصداق آيه قرآني صراط مستقيم يادآور شد:‌ صراط مستقيم بر اساس برخي رويات انبياء و اولياي الهي هستند و در زمان غيبت امام معصوم نيز ولي فقيه صراط مستقيم است.
آيت‌الله مجتهد شبستري همچنين با اشاره به تحولات منطقه اضافه كرد: مقام معظم رهبري تحولات منطقه را الگو گرفته از انقلاب اسلامي ايران برشمرده، تاكيد كردند: ملت‌هاي مسلمان با مشاهده تثبيت انقلاب و جايگاه آن از اين انقلاب الگو گرفته و با ماهيت اسلامي كه در اين انقلاب‌ها وجود دارد، اسلام‌خواهي در آن مشاهد مي‌شود.
وي افزود:‌در كنار اسلام‌خواهي برخي مسائل از جمله استقلال‌خواهي نيز وجود دارد كه از لوازم تقويت هويت اسلامي است ‌اما آمريكا درصدد تضعيف ارزش‌هاي اسلامي در اين كشورها است.
امام جمعه تبريز گفت: تحولات منطقه موجب بهت استكبار جهاني شده چرا‌كه از يك طرف نمي‌تواند ديكتاتورهاي مورد حمايت خود را به صورت كامل رها كند و از طرف ديگر نيز موج پيروزي انقلاب‌هاي مردمي را مشاهده مي‌كند و نمي‌خواهد خود را از اين انقلاب‌ها جدا كند.
آيت‌الله مجتهد شبستري تاكيد كرد: روند بيداري اسلامي و نابودي ديكتاتور ليبي موجب شده تا اتحاديه اروپا و برخي كشورهاي حامي وي، شوراي ‌انقلاب ليبي را به رسميت بشناسند و فروش اسلحه به قذافي را تحريم كنند.
وي همچنين با گراميداشت فرارسيدن 26 اسفند‌، سالروز ارتحال يادگار امام راحل تاكيد كرد: مرحوم حاج احمد آقا خميني يادگارامام راحل بود كه در سال‌هاي حيات امام در كنار ايشان بود و پس از ارتحال امام نيز در كنار رهبري بوده و به كرات ارادت خود به معظم‌له را بيان كرده بود.
امام جمعه تبريز خاطرنشان كرد: مرحوم حاج احمد آقا انساني كم‌نظير بود و به عنوان مشاوري امين در كنار امام حضور داشت و خدمات زيادي به انقلاب كرد. 



نوشته شده در   جمعه 20 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode