ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 اسفند 1389     |     کد : 16576

بهره‌برداري كامل از آزادراه پيامبر اعظم (ص)

استاندار آذربايجان شرقي از آغاز رفت و آمد در آزادراه پيامبر اعظم (ص) از 20 اسفند ماه با بهره‌برداري از تونل شبلي خبر داد.

 استاندار آذربايجان شرقي از آغاز رفت و آمد در آزادراه پيامبر اعظم (ص) از 20 اسفند ماه با بهره‌برداري از تونل شبلي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، احمد عليرضابيگي صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق توافقي كه در ديدار با معاون وزير راه حاصل شد، مقرر شد قطعه آخر آزادراه پيامبر اعظم (ره) با اقدامات اوليه براي نصب تجهيزات ايمني و روشنايي از روز 20 اسفند و براي تعطيلات نوروزي آماده عبور و مرور شود.
وي با بيان اينكه تكميل بيش از 70 درصد پروژه آزاد راه پيامبر اعظم (ص) در دولت نهم و دهم انجام شده است، اظهار داشت: 198كيلومتر از اين پروژه در دولت نهم و 80 كيلومتر ديگر در دولت دهم احداث شده است.
بيگي يادآور شد: تا چند سال پيش عبور از گردنه «شبلي» براي رانندگان يك خطر بالقوه به شمار مي‌آمد كه افتتاح اين پروژه تسريع در امور ترافيكي و كاهش سوانح رانندگي را به همراه خواهد داشت.
بيگي با بيان اينكه 2 هزار ميليارد ريال براي احداث اين قطعه هزينه شده، گفت: طول اين قطعه 16 كيلومتر بوده كه پنج كيلومتر آن را دو تونل دوقلو تشكيل مي‌دهد.
وي افزود: هزينه احداث هركدام از تونل‌ها 500 ميليارد ريال بوده و با وجود اينكه وسعت آن بيشتر از تونل توحيد تهران است در بازه زماني كمتر از آن احداث شده است.

* قول مساعد وزارت راه براي تسريع در عمليات اجرايي كنارگذر غربي تبريز
وي همچنين از قول مساعد وزارت راه براي تسريع در عمليات اجرايي كنارگذر غربي تبريز خبر داد و گفت: تركيب جديد وزارت راه مصمم است كه پروژه‌هاي در حال اجراي آذربايجان شرقي هر چه زودتر به بهره‌برداري برسد.
بيگي با اعلام اين كه جاده جلفا ـ ايواوغلي به زودي آماده بهره‌برداري خواهد شد، گفت: افتتاح مسير ميانه ـ مياندوآب نيز به خاطر برخي مسائل جزئي با تاخير مواجه شده است كه اميدواريم به زودي شاهد حل اين مسائل باشيم.

* اختصاص 159 ميليارد تومان براي راه‌آهن تبريز ـ ميانه
استاندار همچنين از اختصاص 159 ميليارد تومان اعتبار براي راه‌آهن تبريز ـ ميانه در بودجه سال آينده خبر داد و گفت: زمان افتتاح اين طرح سال 92 پيش‌بيني شده كه البته اميدواريم زودتر از اين زمان نيز شاهد بهره‌برداري از آن باشيم.
استاندار آذربايجان شرقي ابراز اميدواري كرد با اتمام طرح‌هاي در دست اجراي راه و ترابري، مردم براي تردد در مسيرهاي استان با مشكل مواجه نباشند.
گزارش فارس حاكي است، آزاد راه زنجان ـ تبريز كه با عنوان آزاد راه پيامبر اعظم نامگذاري شده، قسمتي از آزاد راه تهران ـ قزوين ـ زنجان ـ تبريز ـ بازرگان همچنين بخشي از راه ابريشم محسوب مي‏شود كه عمليات احداث آن از سال 1375 آغاز شده است.
اين آزاد راه به طول 285 كيلومتر نخستين آزاد راه كوهستاني و يكي از عظيم‌ترين طرح‏هاي راهسازي كشور است.
تونل‏‌هاي دوقلوي شيبلي در انتهاي اين آزادراه و در 25 كيلومتري تبريز احداث و هريك از آنها 5.2 كيلومتر طول و 11متر عرض دارد.
با اتمام ساخت اين تونل‏‌ها آزادراه پيامبر اعظم به بهره‌برداري كامل مي‌رسد.



نوشته شده در   جمعه 20 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode