ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 19 اسفند 1389     |     کد : 16513

توزيع بيش از 2 ميليون اصله نهال در آذربايجان شرقي

مدير كل منابع طبيعي آذربايجان شرقي گفت: در سال 1390 بيش از 2 ميليون و 600 اصله نهال در سطح استان توزيع مي‌شود.

مدير كل منابع طبيعي آذربايجان شرقي گفت: در سال 1390 بيش از 2 ميليون و 600 اصله نهال در سطح استان توزيع مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از آذرشهر، رستم صادقي ظهر امروز كه به مناسبت هفته منابع طبيعي در مراسم روز آبخيزداري مديريت جهاد كشاورزي آذرشهر اظهار داشت: علاوه بر اين تعداد اصله نهال افزون بر 500 هزار اصله هم از گونه‌هاي مختلف از طرف منابع طبيعي در مناطق شهرستان‌هاي استان غرس مي شود.

* هر هكتار جنگل سالانه نزديك 2.5 تن اكسيژن توليد كند
وي با اشاره به اهميت توسعه مراتع و جنگل‌ها در سالم بودن زيست محيطي تصريح كرد: هر هكتار سالانه نزديك 2.5 تن اكسيژن توليد كند.
مدير كل منابع طبيعي آذربايجان شرقي اظهار داشت: در حال حاضر كشورمان داراي حدود 14 ميليون هكتار جنگل است كه 2 ميليون هكتار آن در مناطق شمال و 12 ميليون هم در زاگرس واقع شده و مناطق جنگلي در فروكش شدن گرد و غبار هوا بسيار موثر و حياتي است.
صادقي خاطرنشان كرد: سرانه جنگل در كشورمان حدود 17 صدم هكتار در حالي سرانه جنگل در بيشتر كشورها از جمله ژاپن 30 تا 60 صدم هكتار است.
مدير كل منابع طبيعي استان آذربايجان شرقي گفت: بر اساس برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در 10 سال آينده ميزان 6 ميليون هكتار به فضاي جنگل‌هاي كشورمان اضافه مي‌شود كه در اين صورت سرانه جنگل در ايران از 17 صدم هكتار به 25 صدم در هكتار افزايش خواهد يافت.
صادقي همچنين بر نگهداري و توسعه مراتع موجود استان تاكيد كرد، گفت: تنها 20 درصد مراتع براي چرا هست و 80 درصد آن براي زيست محيطي و ادامه حيات موجودات زنده لازم و ضروري است.
صادقي با اشاره به موقعيت اقليمي كشورمان ابراز كرد: كشور ايران در اقليم نيمه خشك واقع شده و متوسط بارش سالانه حدود 200 تا 250 ميلي‌متر است در حالي كه اغلب ممالك سالانه چند برابر اين ميزان بارش و نزولات آسماني دارند از اين جهت توسعه مراتع و جنگل‌ها در كشورمان يك ضرورت است.
مدير كل منابع طبيعي استان آذربايجان شرقي مقدار اعتبار پروژه‌هاي آبخيزداري شهرستان آذرشهر را در سال جاري حدود 2 ميليارد و 300 ميليون ريال ذكر كرد و گفت: تقريبا 150 ميليارد ريال طرح‌هاي مطالعه شده آبخيزداري استان در دست آماده است كه در صورت تامين اعتبار كارهاي اجرايي آنها از سال آينده آغاز مي‌شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 19 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode