ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 اسفند 1389     |     کد : 16350

فاز نخست شهرك امن تبريز به‌ بهره‌برداري رسيد

در آستانه سال نو و با حضور شهردار تبريز فاز نخست تفرجگاه جنگلي بهشت عدن همچنين فاز نخست شهرك امن با اعتباري بالغ بر 80 ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيد.

 
در آستانه سال نو و با حضور شهردار تبريز فاز نخست تفرجگاه جنگلي بهشت عدن همچنين فاز نخست شهرك امن با اعتباري بالغ بر 80 ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي شهرداري تبريز، عليرضا نوين در اين مراسم با اشاره به اقدامات شهرداري در توسعه فضاي سبز شهري اظهار داشت: شهرداري براي جبران و حل مشكل كمبود و فقر فضاي سبز تبريز طي چهار سال گذشته طرح‌ها و برنامه‌هاي متعددي را در دستور كار خود قرار داده تا با اجراي آنها نسبت به احياي باغ‌شهر تبريز اقدام كرده و طي اين مدت نيز رشد قابل ملاحظه‌اي را در بخش فضاي سبز شهري شاهد بوده‌ايم.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت‌ها و الزامات احداث شهرك امن تبريز، اين امر را در راستاي ايجاد بستري امن و مناسب براي اسكان موقت شهروندان در مواقع بحران و حتي ايجاد شهري امن در جوار تبريز ارزيابي كرد.
نوين خاطرنشان كرد: زلزله به عنوان يك بلاي طبيعي غيرقابل پيش‌بيني همواره در كمين شهرهايي نظير تبريز است و به دليل آسيب‌پذيري تبريز در برابر اين بلاي طبيعي و با توجه به اينكه در صورت وقوع زلزله در اين شهر بسياري از مناطق شهري در معرض آسيب جدي قرار خواهند گرفت.
وي تصريح كرد: احداث شهرك 10 هزار نفري اسكان موقت موسوم به شهرك «امن» در دستور كار شهرداري قرار گرفته و ما تلاش مي‌كنيم با تسريع در روند احداث اين شهرك و ايجاد زيرساخت‌هاي مورد نياز آن، محلي امن و مطمئن براي اسكان شهروندان در مواقع بحران ايجاد شود.
شهردار تبريز افزود: امروز شاهد بهره‌برداري از فاز اول شهرك «امن» با اسكان موقت هزار نفر هستيم و تا پايان سال 90 شاهد بهره‌برداري از اين شهرك خواهيم بود.
نوين در ادامه به نقش آموزش در مديريت بحران اشاره كرد و گفت: مديريت بحران شهرداري تبريز در چند سال گذشته به طور مستمر كلاس‌هاي آموزشي و توجيهي در سطح كارخانه‌ها، مدارس استان و حتي در سطح محلات برگزار كرده كه در آن به آموزش مقابله با بلاياي طبيعي مي‌پردازد.
وي اظهار داشت: انتشار و توزيع بيش از 150 هزار جلد نشريات در بخش مديريت بحران و توزيع در مدارس، آموزش بيش از 80 هزار نفر و ارتباط تنگاتنگ با NGO ها و برگزاري كارگاه‌هاي مختلف از مهمترين اقدامات شهرداري تبريز در سال‌هاي اخير است.
شهردار تبريز خاطرنشان كرد: شهرداري تبريز علاوه بر اين با ساخت و احداث ساخت 20 سالن چند منظوره بحران و ورزشي در نقاط مختلف شهر، توسعه و تجهيز ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني از پنج ايستگاه به 18 ايستگاه، خريد و راه‌اندازي ماشين‌آلات و تجهيزات آتش‌نشاني و اقدامات ديگر گام‌هاي بلندي در راستاي افزايش سطح آمادگي و ضريب ايمني شهر و شهروندان برداشته است.
نوين در بخش ديگري از سخنان خود توجه به احداث مناطق امن براي استفاده در مواقع بحران را مهم دانسته و گفت: شهرداري تبريز در كنار اجراي پروژه‌هاي مهم شهري به ايجاد شهري امن و ايمن توجه جدي دارد تا هنگام بروز حوادث شهروندان بتوانند در اين مكان‌ها مستقر شوند.


نوشته شده در   يکشنبه 15 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode