ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 اسفند 1389     |     کد : 16343

فارين پالسي: آمريكا به دنبال راهبرد جديدي براي خاورميانه باشد

مقامات غربي با توجه به تحولات جديد در خاورميانه بايد به دنبال راهبردهاي جديدي براي پيشبرد اهداف خود در كشورهاي عربي خاورميانه باشند.

 
مقامات غربي با توجه به تحولات جديد در خاورميانه بايد به دنبال راهبردهاي جديدي براي پيشبرد اهداف خود در كشورهاي عربي خاورميانه باشند.

به گزارش فارس، مجله آمريكايي فارين پالسي در گزارشي با توجه به بيداري مردم در كشورهاي مصر و ليبي و ديگر كشوهاي منطقه خاورميانه در برابر سران ديكتاتور خود، خطاب به سران غرب به ويژه آمريكا نوشت: اگر آنها بخواهند به روابط خود با كشورهاي عرب منطقه ادامه دهند و اميدوار باشند اين روابط ادامه داشته باشد، بايد بدانند كه دنياي جديدي كه اكنون ظهور كرده است با مردمي جديد، بنا‌بر‌اين بايد به دنبال راهبردهاي سياسي جديد باشند و تلاششان را بر اين اصل استوار كنند.

فارين پالسي در ابتداي اين گزارش با توجه به اعتراضات ضد ديكتاتوري مردم مصر و كناره‌گيري حسني مبارك از سمتش و به دنبال آن تظاهرات در برخي كشورهاي منطقه و همگاني شدن آن نوشت: دنياي عرب دچار تغييرات اساسي شده است و كشورهاي غربي اكنون در مقابل اين تغييرات كاملا دست بسته باقي مانده‌اند و بيداري مردمي در منطقه را تنها نظاره مي‌كند.

در ادامه گزارش اين مجله آمريكايي با اشاره به سخنراني دو سال پيش اوباما در مصر، خطاب به وي تاكيد شد: رئيس جمهور آمريكا بايد بداند اعرابي كه دو سال پيش در قاهره برايشان سخنراني كرد اكنون به تاريخ پيوسته‌اند، بنا بر اين بايد براي شنيدن اظهاراتش در منطقه به دنبال دنياي عرب ديگري باشد.

فارين پالسي در ادامه نوشت كه اكنون براي دولت باراك اوباما خيلي زود است كه بخواهد به دنبال تنظيم و تدوين يك استراتژي طولاني مدت جديد در منطقه خاورميانه باشد.

نويسنده اين گزارش در ادامه نوشت: بر كسي مشخص نيست شش ماه ديگر چه اتفاقي در منطقه خاورميانه روي مي‌دهد، يا هفته آتي چه موضوعي در اين قسمت از جهان پيگيري شده و مردم به دنبال چه خواهند بود، اما اين موضوع كاملا روشن است، خاورميانه‌اي كه باراك اوباما در سخنراني ژوئن 2009 در قاهره، براي آن صحبت كرد ديگر آن سخنراني‌ها را پذيرا نيست و آن استراتژي‌ها، ديگر در اين منطقه منقلب شده كاربردي ندارد.


نوشته شده در   يکشنبه 15 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode