ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 اسفند 1389     |     کد : 16316

كنگره جهاني موبايل به ميزباني بارسلونا

كنگره جهاني موبايل يا MWC يكي از بزرگ‌ترين رويدادها در عرصه طراحي و ساخت گوشي‌هاي تلفن همراه است كه همه ساله در شهر بارسلوناي اسپانيا برگزار مي‌شود.

 
كنگره جهاني موبايل يا MWC يكي از بزرگ‌ترين رويدادها در عرصه طراحي و ساخت گوشي‌هاي تلفن همراه است كه همه ساله در شهر بارسلوناي اسپانيا برگزار مي‌شود.
اين رويداد بزرگ فرصت مناسبي است براي گردهم آمدن بزرگان صنعت ساخت گوشي‌هاي تلفن همراه و به اين ترتيب همه شركت‌هاي بزرگ و بنام در اين عرصه در تلاش هستند تا با معرفي آخرين دستاوردها و محصولات جديد خود زمينه مناسبي را براي فروش محصولاتشان فراهم سازند.

در كنگره جهاني موبايل 2011 كه در تاريخ 13 تا 17 فوريه در شهر بارسلونا برگزار شد بيش از 70 هزار نفر از علاقه‌مندان به اين صنعت از اين نمايشگاه بازديد كردند. اين كنگره چند سالي است كه به آوردگاه رقابت سازندگان گوشي‌هاي تلفن همراه در سراسر دنيا تبديل شده است. اين روزها نه‌تنها تلفن همراه قدم فراتر از برطرف ساختن نياز كاربران خود به عنوان يك ابزار ساده براي برقراري مكالمات تلفني گذاشته است، بلكه در دنياي امروز گوشي‌هاي تلفن همراه به سيستم‌هاي هوشمند و پيشرفته‌اي براي ايجاد زمينه‌اي به منظور بهره‌برداري از امكانات مختلف براي استفاده از فناوري‌هاي جديد مبدل شده‌اند كه در زندگي روزمره ما انسان‌ها نقش بسيار مهمي را به عهده داشته و علاوه بر اين مي‌توانند نقش جانبي و ساده‌اي مانند يك گوشي تلفن براي برقراري مكالمات تلفني را نيز به عهده داشته باشند. بنابراين گوشي تلفن همراه به وسيله‌اي با قابليت‌هاي متنوع و متعدد مبدل شده است كه تا تبديل شدن به يك دستگاه همه‌كاره راهي چندان طولاني را پيش روي نخواهد داشت.

گوشي‌هاي تلفن همراه خورشيدي

يكي از بخش‌هاي قابل توجه نمايشگاه امسال يا بهتر بگوييم يكي از شگفتي‌هاي به نمايش گذاشته شده در كنگره امسال تلفن‌هاي همراه هوشمند Apolo بود كه موفق شده است بزرگ‌ترين محدوديت در استفاده از گوشي‌هاي تلفن همراه يعني نياز به شارژ مجدد باتري آن را به روش بسيار موثري از ميان بردارد. اين گوشي تنها بايد براي مدت زمان 5‌/‌2 ساعت در مقابل نور خورشيد قرار گيرد تا به طور كامل شارژ شود، بنابراين اگر مي‌خواهيد به جايي دور از شهر برويد كه امكان دسترسي به نيروي برق براي شارژ گوشي‌ تلفن همراهتان را نداريد، مي‌توانيد با آسودگي خاطر از گوشي خود استفاده كنيد. البته اين گوشي‌ها مي‌توانند در فواصل بين تماس‌هاي تلفني يا زماني كه از آن براي برقراري مكالمات تلفني استفاده مي‌كنيد نيز حداقل نيروي لازم براي تماس بعدي شما را تامين و در خود ذخيره كنند، اما بزرگ‌ترين مشكل گوشي‌هاي خورشيدي اين است كه اگر تمام شارژ اين گوشي به طور كامل تخليه شود بايد براي مدت زمان 17 ساعت در مقابل نور خورشيد قرار گيرد تا بتوان از آن استفاده كرد. قيمت برآورد شده براي اين گوشي‌ها تنها حدود 100 دلار است كه البته قيمت بسيار مناسبي است. اما براي اين‌كه بتوانيد از اين گوشي‌ها استفاده كنيد حتما بايد ساكن يك شهر آفتابي باشيد، چرا كه در غير اين صورت نمي‌‌توانيد از ويژگي‌هاي منحصر به فرد آن كه همان خورشيدي بودن آن است، استفاده كنيد.

نوكيا و باز يافتن قدرت از دست رفته

يكي از اتفاقات و رويدادهاي مهمي كه سر و صداي زيادي را در كنگره امسال به راه انداخته بود اعلام آغاز همكاري ميان نوكيا و مايكروسافت براي توليد گوشي‌هاي هوشمند جديد بود. نوكيا در رقابت با ديگر توليدكنندگان گوشي‌هاي تلفن همراه در سطح دنيا و بويژه اپل كه اين روزها با رونمايي از نسل جديد آيفون‌ها توانسته است به عنوان يكي از برترين‌هاي اين كنگره شناخته شده و رتبه نخست طراحي و ساخت گوشي‌هاي هوشمند را از آن خود سازد و همچنين براي اين كه بتواند سهم بيشتري از بازار گوشي‌هاي تلفن همراه را از آن خود سازد تصميم گرفته است قرارداد جديدي را با شركت مايكروسافت كه بزرگ‌ترين شركت نرم‌افزاري است امضا كند تا به اين ترتيب بتواند از سيستم عامل ويندوز در گوشي‌هاي تلفن همراه خود استفاده كرده و گوشي‌هاي ويندوزي را به بازار عرضه كند. بر اين اساس پيش‌بيني شده است كه اين دو شركت بتوانند با استفاده از توانمندي‌هاي خود محصولات جديدي را كه در مقايسه از ويژگي‌هاي منحصر به فردي برخوردار خواهند بود به بازار عرضه كنند.

حضور پررنگ سوني اريكسون در كنگره امسال

اما در كنگره امسال، سوني اريكسون نيز با كوله‌باري سنگين حضور يافته بود. سوني اريكسون از دو گوشي هوشمند جديد از سري گوشي‌هاي ايكس پريا (Xperia)‌ رونمايي كرد. گوشي هوشمند Pro از اين سري بهترين فناوري تصويربرداري و نمايش تصوير را با خود به يدك مي‌كشد و به اين ترتيب به نظر مي‌رسد بتواند امكانات جديدي را در اختيار كاربران خود قرار دهد. ويژگي منحصر به فرد اين گوشي، صفحه كليد سخت‌افزاري آن است كه نه‌تنها پيام‌رساني سريع و بلكه عملكرد موثر لمسي روي سطح نمايشگر را به طور همزمان در اختيار كاربران خود قرار مي‌دهد. در گوشي تلفن هوشمند Neo بيشتر روي امكانات دوربين گوشي تاكيد شده است و به اين ترتيب با استفاده از دوربين بسيار مجهز اين گوشي، حتي در صورت عدم وجود نور كافي نيز مي‌توان تصاوير باكيفيتي را ثبت كرد.

نكته: درحال حاضر گوشي‌هاي تلفن همراه به‌وسيله‌اي با قابليت‌هاي متنوع مبدل شده اند و تا تبديل شدن به يك دستگاه همه‌كاره راهي چندان طولاني را پيش روي نخواهند داشت
البته بايد اين نكته را نيز مورد توجه قرار داد كه علي‌رغم اين كه در طراحي نسل جديد گوشي‌هاي تلفن همراه سوني اريكسون، از فناوري‌هاي بسيار جديد و پيشرفته‌اي استفاده شده است اما براي اين كه سوني اريكسون بتواند از ديگر رقباي خود پيشي گيرد مسير سختي را پيش‌رو خواهد داشت. اما سوني اريكسون علاوه بر گوشي‌هاي هوشمند جديد خود پلي‌استيشن‌هاي موبايلي جديد خود را نيز به طور رسمي در اين نمايشگاه معرفي كرد. صفحه نمايش اين گوشي يا بهتر بگوييم كنسول بازي همراه كه براي علاقه‌مندان به بازي‌هاي كامپيوتري طراحي شده است يك نمايشگر LCD است كه تصاوير باكيفيت بالايي را در سطح خود به نمايش مي‌گذارد.

فناوري سه‌بعدي در دنياي تلفن‌هاي همراه

محصول جديد LG كه از مدت‌ها پيش اطلاعاتي در مورد ويژگي‌ها و امكانات منحصر به فرد آن اعلام شده بود ازجمله محصولات جديد به نمايش درآمده در اين كنگره بود كه در همان ساعات اوليه آغاز به كار نمايشگاه مورد توجه بسياري از علاقه‌مندان و بازديدكنندگان از اين نمايشگاه قرار گرفت. مهم‌ترين ويژگي اين گوشي تلفن همراه در مقايسه با ديگر رقباي خود اين است كه نه‌تنها از عملكرد خوبي براي جستجو در صفحات وب برخوردار است بلكه كاربران مي‌توانند از آن براي اجراي نرم‌افزارهاي مختلف و استفاده از امكانات مبتني بر سيستم‌هاي چند رسانه‌اي استفاده كنند. علاوه بر اين ويژگي منحصر به فرد اين گوشي جديد LG اين است كه براي نخستين بار در قالب يك گوشي هوشمند مي‌توانيد مشاهده تصاوير را در نمايشگرهاي سه‌بعدي تجربه كنيد. اين به اين معني است كه اين گوشي همه امكانات از قبيل ضبط، پخش و حتي به اشتراك‌گذاري محتواي فايل‌هاي تصويري و صوتي را به صورت سه‌بعدي در اختيار كاربران خود قرار مي‌دهد. وجود 2 لنز مجزا در دوربين اين گوشي اين اختيار را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد كه بتواند از هر منظره‌اي به صورت سه‌بعدي فيلمبرداري كند و حتي با استفاده از صفحه نمايش 4/3 اينچي آن و بدون نياز به عينك‌هاي مخصوص مشاهده تصاوير سه‌بعدي از تماشاي فيلم‌هاي سه‌بعدي لذت ببرد.

تبلت‌هاي ارزان به بازار عرضه خواهند شد

همان‌طور كه پيش از اين نيز در CES (نمايشگاه محصولات الكترونيكي مصرفي)‌ شاهد بوديم امسال سال تبلت‌هاست. در نمايشگاه كنگره جهاني موبايل بارسلونا شركت Huawei از ارزان‌ترين تبلت ساخت اين شركت رونمايي كرد. اين تبلت مجهز به يك نمايشگر تمام لمسي 7 اينچي است كه قرار است تا ماه سپتامبر سال 2011 ميلادي به بازار عرضه شود. قيمت برآورد شده براي اين تبلت تنها 300 دلار است كه در مقايسه با ديگر تبلت‌ها بسيار ارزانقيمت است. با استفاده از اين تبلت علاوه بر امكانات ارتباطي wifi از امكانات شبكه 3G نيز مي‌توانيد استفاده كنيد.

اين گوشي يا بهتر بگوييم كنسول بازي همراه كه براي علاقه‌مندان به بازي‌‌هاي كامپيوتري طراحي شده است يك نمايشگر LCD است كه تصاوير با كيفيت بالايي را در سطح خود به نمايش مي‌گذارد. سوني اعلام كرده است كه اين گوشي تا زماني كه به بازار عرضه شود قادر خواهد بود بيش از 50 بازي را تحت پوشش قرار داده و در اختيار داشته باشد و جالب اين كه اين گوشي از امكان انجام بازي‌هاي گروهي نيز برخوردار است و به اين ترتيب يكي از گوشي‌ها به عنوان‌ هات اسپات انتخاب شد و بقيه گوشي‌‌ها از طريق سيستم Wifi به‌آن مرتبط خواهند شد. اگر شما از علاقه‌مندان به بازي‌هاي پلي‌استيشن هستيد به شما اين مژده را مي‌دهيم كه قرار است اين گوشي‌هاي جديد تا مارس سال جاري ميلادي به بازار عرضه شوند.

فرانك فراهاني‌جم / جام‌جم

منابع: bbc.co.uk / mobile world congress


نوشته شده در   شنبه 14 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode