ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 12 اسفند 1389     |     کد : 16217

پرواز تبريز ـ بغداد راه‌اندازي شد

رئيس سازمان حج آذربايجان شرقي گفت: پرواز تبريز ـ بغداد به منظور انتقال زائران از تبريز به كشور عراق راه‌اندازي شد.

 
رئيس سازمان حج آذربايجان شرقي گفت: پرواز تبريز ـ بغداد به منظور انتقال زائران از تبريز به كشور عراق راه‌اندازي شد.
مرتضي آقايي در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار داشت: اين پرواز به منظور انتقال هوايي زائران از استان به مقصد كشور عراق با همكاري شركت هواپيمايي كشور و سازمان حج و زيارت همچنين بر اساس توافقات صورت گرفته با طرف عراقي راه‌اندازي شده است.
رئيس سازمان حج آذربايجان شرقي افزود: اين پرواز بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته از طرف دو كشور از 20 فروردين سال آينده عملياتي مي‌شود و شنبه هر هفته پروازي با ظرفيت 160 نفر در قالب چهار كاروان به مقصد عراق صورت مي‌گيرد.
وي با اشاره به اينكه زائراني كه از طريق هوايي به بغداد منتقل مي‌شوند، در طول اقامت خود در كشور عراق به نجف اشرف، كربلاي معلي، كاظمين و سامرا نيز مشرف مي‌شوند، اضافه كرد: مدت زمان پيش‌بيني شده براي اقامت زائران در عراق يك هفته خواهد بود.
آقايي از متقاضيان اين سفر معنوي خواست تا با مراجعه دفاتر زيرپوشش حج و زيارت نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند و تصريح كرد: از شهروندان تقاضا مي‌شود تا از مراجعه به مراكز و افراد فاقد صلاحيت براي تشرف به زيارات عتبات عاليات خودداري كنند.
رئيس سازمان حج آذربايجان شرقي اظهار داشت: اين مراكز و افراد داراي وجاهت قانوني نبوده و به عنوان كلاهبردار محسوب مي‌شوند كه بدون برنامه‌ريزي و هماهنگي‌هاي لازم و خارج از پوشش حج و زيارت اقدام به اعزام زائر مي‌كنند.
وي تصريح كرد: به دليل نبودن هماهنگي‌هاي لازم، نبود قراردادهاي امنيتي و پوشش‌هاي بيمه‌اي همچنين به دليل عدم حضور مديران و راهنمايان وارد به اين مكان‌ها، براي زائران مشكلات عديده‌اي به وجود مي‌آيد.
رئيس سازمان حج آذربايجان شرقي هزينه تعيين شده براي استفاده از پروازها براي عزيمت به كشور عراق را در حال حاضر 6 ميليون و 340 هزار ريال اعلام كرد.
زائران استان براي رفتن به اماكن مقدس و زيارتي در عراق صرفاً از طريق زميني امكان تشرف به اين كشور را داشتند.
همچنين چند پرواز محدود از تهران، اصفهان، مشهد، هرمزگان و سيستان و بلوچستان به مقصد بغداد صورت مي‌گيرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 12 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode