ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 12 اسفند 1389     |     کد : 16215

كاهش زمان تشريفات خروج خودرو در مرز ارس

با هماهنگي‌هاي به عمل آمده توسط سازمان منطقه آزاد ارس، تشريفات خروج خودروهاي سبك و سنگين در ايام نوروز در كمتر از يك ساعت در منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس انجام مي‌گيرد.

با هماهنگي‌هاي به عمل آمده توسط سازمان منطقه آزاد ارس، تشريفات خروج خودروهاي سبك و سنگين در ايام نوروز در كمتر از يك ساعت در منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس انجام مي‌گيرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس، اين تشريفات شامل مراحل تعويض پلاك خودرو و تشريفات صدور گواهينامه بين‌المللي در شهر جلفا براي تردد از مرزهاي جلفا و نوردوز در نقاط مرزي ايران با كشورهاي جمهوري خودمختار نخجوان و ارمنستان است.
مرز جلفا در منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس يكي از مرزهاي پرتردد مسافري كشور بوده و همه‌ساله به صورت شبانه‌روزي بيش از يك ميليون و 800 هزار نفر از اين مرزها تردد مي‌كنند.
مرز جلفا با كشور نخجوان دومين مرز پرتردد مسافري كشور بعد از فرودگاه مهرآباد بوده و بر اساس توافقات بين دو كشور، تردد بين آنها بدون رواديد انجام مي‌گيرد.
انجام اين خدمات در شهر جلفا بوده و مسافران نوروزي پس از انجام تشريفات در كمترين زمان مي‌توانند به پايانه مرزي جلفا براي ورود به نخجوان و پايانه مرزي نوردوز در 55 كيلومتري شهر جلفا براي ورود به ارمنستان عزيمت كنند.
منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس هم‌مرز با كشورهاي آذربايجان، ارمنستان و جمهوري خودمختار نخجوان بوده و زيبايي‌هاي طبيعي و تاريخي آن همه‌ساله گردشگران بسياري را به خود جذب مي‌كند.
ستاد تسهيلات سفر سازمان منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس در راستاي ارائه تسهيلات براي مهمانان نوروزي خود در اين منطقه برنامه‌هاي متنوعي را برنامه‌ريزي كرده و در طول ايام تعطيلات نوروزي در غالب مسابقات، جشنواره‌ها، تشكيلات اسكان، اطلاع‌رساني و راهنمايي به مسافران نوروزي اجرا خواهد كرد.
منطقه آزاد ارس در شمال غرب كشور در استان آذربايجان شرقي و هم‌مرز با كشورهاي جمهوري آذربايجان، نخجوان و ارمنستان، بخش‌هايي از شهرستان‌هاي جلفا و كليبر را شامل مي‌شود.
بر اساس مصوبه هيئت وزيران در تاريخ 84/4/7 به شماره 20708.ت530820 محدوده منطقه آزاد ارس شامل 9 هزار و 700 هكتار از اراضي منطقه مي‌شد كه بر اساس مصوبه جديد اين هيئت در 87/9/4، محدوده اين منطقه به 51 هزار هكتار شامل بخش‌هايي از دو شهرستان جلفا و كليبر افزايش يافت.
اين محدوده ابلاغي در بخش متصل، محدوده اصلي را از 9 هزار و 700 هكتار به 20 هزار و 500 هكتار افزايش داده است و در سه بخش منفصل نيز قسمتي از شهرستان كليبر به وسعت 24 هزار هكتار (موسوم به قلي‌بيگ‌لو) و اراضي اطراف سد خداآفرين به وسعت 6 هزار و 100 هكتار و محدوده گمرك نوردوز (‌مرز ايران با ارمنستان) به وسعت 240 هكتار جمعاً به وسعت 51 هزار هكتار كل محدوده منطقه آزاد ارس را تشكيل مي‌دهد.
منطقه آزاد ارس در امتداد رود ارس كشيده شده است و از جنوب در ميان كوه‌هاي قره‌داغ و رشته كوه‌هاي اوچ‌داغ، مراكان، كيامكي و جنگل‌هاي ارسباران در شمال آذربايجان شرقي محصور است.


نوشته شده در   پنجشنبه 12 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode