ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 11 اسفند 1389     |     کد : 16184

ساخت هواپيماي 2 تا 15 نفره در ايران

رئيس مرکز طرح هاي کلان ملي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از تصويب طرحي در خصوص عمومي شدن حمل و نقل هوايي خبر داد و گفت: در اين راستا توافق نامه اي بين اين معاونت و وزارت دفاع در خصوص طراحي و ساخت هواپيماهاي سبک 2 تا 15 نفره منعقد شده است.

جام جم آنلاين: رئيس مرکز طرح هاي کلان ملي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از تصويب طرحي در خصوص عمومي شدن حمل و نقل هوايي خبر داد و گفت: در اين راستا توافق نامه اي بين اين معاونت و وزارت دفاع در خصوص طراحي و ساخت هواپيماهاي سبک 2 تا 15 نفره منعقد شده است.
به گزارش مهر، دکتر غلامحسين رحيمي امروز سه شنبه در دهمين کنفرانس هوافضاي ايران با اشاره به امضاي موافقت نامه اي دوجانبه ميان معاونت علمي رياست جمهوري و وزارت دفاع افزود: طبق اين توافقنامه قرار است نسبت به طراحي و ساخت هواپيماي سبک و فوق سبک 2 تا 15 نفر و هليکوپتر 2 تا 8 نفر اقدام شود.

وي اجراي اين پروژه را زمينه اي براي عمومي شدن هوانوردي در کشور دانست و اظهار داشت: در حال حاضر تستهايي در خصوص هواپيماي فول کامپوزيتي فجر 2 انجام شده است.

رئيس مرکز طرح هاي کلان ملي معاونت علمي رياست جمهوري افزود: علاوه بر اين محققان کشور موفق به طراحي و ساخت هواپيماي فوق سبک کامپوزيتي چهار نفره نيز شده اند.

وي با تاکيد بر حضور بخش خصوصي در حوزه هوانوردي کشور خاطرنشان کرد: تا زماني که بخش خصوصي وارد اين حوزه نشود و سرمايه گذاري هاي لازم صورت نگيرد زمينه هاي مناسب براي توسعه هوانوردي در کشور ايجاد نمي شود از اين رو لازم است زمينه هاي لازم براي حضور بخش خصوصي در اين زمينه فراهم شود.

رحيمي بيشترين توسعه در حوزه هوافضا را در بخش دفاعي عنوان کرد و ياد آور شد: در حال حاضر بيشترين توسعه در خصوص هوافضا در بخش دفاعي است در حالي که 80 درصد کاربردهاي هوافضا در بخش سيويل است.

وي با اشاره به محدوديت هاي استفاده از هواپيماهاي خصوصي در کشور توضيح داد: اخيرا جلسه اي با حضور دست اندرکاران بخش هوانوردي کشور برگزار و از آنها خواسته شد تا زمينه هاي قانوني لازم براي استفاده از هواپيماهاي خصوصي در کشور فراهم شود ضمن آنکه در صورت لزوم مجوزهاي لازم براي استفاده از حريم هوايي ساير کشورها اخذ شود.

مدير گروه مکانيک دانشگاه تربيت مدرس همچنين از تصويب عمومي کردن حمل و نقل هوايي در هيئت دولت خبر داد و يادآور شد: به منظور عمومي کردن حمل و نقل هوايي طرحي در هيئت دولت در اين زمينه به تصويب رسيد که بر اساس آن هوانوردي به عنوان بخشي از فعاليتهاي ورزشي در نظر گرفته شود.

رحيمي در ادامه به رشد علمي ايران نسبت به ساير کشورهاي منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر عربستان نسبت به سال 2010 ، 43 درصد رشد علمي در زمينه انتشار مقالات داشته است اين در حالي است که ايران با رشد 12 درصدي مواجه بود.

به گفته رئيس مرکز طرح هاي کلان ملي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري ، مالزي داراي 34 درصد رشد، مصر 12 درصد و پاکستان 12 درصد رشد در زمينه توليدات علمي داشته است.


نوشته شده در   چهارشنبه 11 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode