ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 8 اسفند 1389     |     کد : 16042

تلفن همراه ،گلوکز مغز را مصرف مي‌کند

گروهي از دانشمندان آمريکايي دريافتند که تداخلات بي سيم در اثر استفاده طولاني مدت از تلفن هاي همراه ، گلولز مغز را مصرف مي کنند.

جام جم آنلاين: گروهي از دانشمندان آمريکايي دريافتند که تداخلات بي سيم در اثر استفاده طولاني مدت از تلفن هاي همراه ، گلولز مغز را مصرف مي کنند.
به گزارش مهر، محققان موسسات ملي بهداشت آمريکا در بررسي هاي خود نشان دادند که 50 دقيقه مداوم صحبت با تلفن همراه مي تواند فعاليت سلول هاي مغزي را در منطقه اي از مغز که به آنتن نزديکتر است تغيير دهند.

باوجود اين، دانشمندان آمريکايي تاکيد کردند که هنوز مشخص نيست اين تغيير فعاليت سلول هاي مغزي چه اثراتي بر روي سلامت انسان مي گذارد و اين بدان معني نيست که ميان ابتلا به سرطان و استفاده تلفن هاي همراه ارتباط وجود دارد.

اين محققان در اين خصوص اظهار داشتند:«ما مشاهده کرديم که در مغز افرادي که به مدت 50 دقيقه مداوم با تلفن همراه صحبت مي کنند در منطقه نزديک به آنتن متابوليسم گلوکز (سيگنال فعاليت مغزي) افزايش مي يابد».

در اين تحقيقات، واکنش مغز در مقابل ميدان هاي الکترومغناطيسي ناشي از سيگنال هاي تلفن هاي همراه مورد بررسي قرار گرفت.

اين نتايج نشان داد که تششعات ضعيف الکترومغناطيس تلفن هاي همراه مي تواند فعاليت مغزي را تغيير دهد، اما اين تحقيقات هيچ آگاهي جديدي در خصوص احتمال وجود ارتباط ميان سرطان و تلفنهاي همراه ارائه نکرد.

اين دانشمندان از 47 داوطلب خواستند که 50 دقيقه با تلفن همراه صحبت کنند. در مرحله بعدي آزمايش از افراد خواسته شد که تلفن همراه روشن اما در حالت سکوت و سپس تلفن همراه کاملا خاموش را در نزديک بدن خود نگه دارند. در هر سه مرحله، فعاليت گلوکز در مغز اين افراد اندازه گيري مي شد.

نتايج اين تحقيقات نشان داد که درشرايط اول، متابوليسم بعضي از مناطق مغز نزديک به آنتن (کورتکس مداري پيشاني و گيجگاهي) 7 درصد افزايش يافت.

تلفن هاي همراه از اواخر دهه 80 وارد بازار شدند و امروز در تمام دنيا بيش از 5 ميليارد دستگاه موبايل استفاده مي شود.


نوشته شده در   يکشنبه 8 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode