ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 8 اسفند 1389     |     کد : 16040

فناوري جديد براي انتقال اطلاعات

يک شرکت توليد کننده پردازشگرهاي رايانه اي با هدف رقابت با عملکرد USB 3.0 فناوري جديدي را عرضه کرده است که مي تواند با سرعت 10 گيگابيت برثانيه تنها در مدت 30 ثانيه يک فيلم با کيفيت بالا را انتقال دهد.

جام جم آنلاين: يک شرکت توليد کننده پردازشگرهاي رايانه اي با هدف رقابت با عملکرد USB 3.0 فناوري جديدي را عرضه کرده است که مي تواند با سرعت 10 گيگابيت برثانيه تنها در مدت 30 ثانيه يک فيلم با کيفيت بالا را انتقال دهد.
به گزارش مهر، USB 3.0 که آخرين نسخه از فناوري «يو. اس. بي» است حداکثر مي تواند با سرعت 4.8 گيگابيت بر ثانيه اطلاعات را از طريق کابل از يک دستگاه به دستگاه ديگر جابجا کند.

اين درحالي است که اکنون شرکت آمريکايي اينتل فناوري جديدي به نام Thunderbolt را عرضه کرده است که با سرعت بيش از 10 گيگابايت فايلها را انتقال مي دهد.

اين فناوري که در سري جديد نوت بوک هاي MacBook Pro اپل به کار رفته است با هدف انتقال پر سرعت محتواهاي چندرسانه اي با کيفيت بالا (فيلم، عکس، موسيقي و...) توسعه يافته است.

به کارگيري اين فناوري جديد مي تواند اتصال ميان دستگاه ها را تسهيل کرده و روش هاي جديدي را براي ساخت و استفاده از رايانه ارائه کند.

فناوري Thunderbolt براي گرافيست ها و فيلمسازاني که محتواهاي چندرسانه اي با وضوح تصوير بسيار بالا تهيه مي کنند يک ابزار بسيار کارآمد است.

انتقال اين فايل ها با سرعت 10 گيگابيت برثانيه از يک دستگاه به دستگاه ديگر در مدت تنها 30 ثانيه مي تواند تا حد قابل توجهي زمان انتظار قبل از تماشا و يا ويرايش محتواها را کاهش دهد.

همچنين با استفاده از اين فناوري زمان «بک- آپ گيري» و ذخيره سازي اطلاعات نيز کمتر مي شود.

بسياري از شرکت هاي نوآورانه اعلام کرده اند که از اين پس محصولات خود را برپايه فناوري Thunderbolt عرضه مي کنند.

نسخه هاي آينده اين فناوري برپايه فيبرهاي نوري مي تواند سرعت انتقال اطلاعات را ميان دو دستگاه تا سرعت حداکثر 100 گيگابيت برثانيه ميسر کند.

علاوه بر اين ، Thunderbolt يک فناوري دو طرفه است و بنابراين مي تواند به طور همزمان اطلاعات را دريافت و ارسال کند.


نوشته شده در   يکشنبه 8 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode