ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 اسفند 1389     |     کد : 15816

فناوري ،از لپ‌تاپ سه‌بعدي تا آي‌پد2

دنياي فناوري همواره در حال دگرگوني است و شركت‌هاي متفاوت فعال در اين عرصه، در صحنه رقابت با يكديگر مدام به معرفي محصولات جديد مي‌پردازند. مجله كامپيوتري «پي‌سي ورلد» بتازگي فهرستي از فناوري‌هاي جديدي را كه انتظار مي‌رود در سال 2011 به بازار بيايند، ارائه كرده است.

جام جم آنلاين: دنياي فناوري همواره در حال دگرگوني است و شركت‌هاي متفاوت فعال در اين عرصه، در صحنه رقابت با يكديگر مدام به معرفي محصولات جديد مي‌پردازند. مجله كامپيوتري «پي‌سي ورلد» بتازگي فهرستي از فناوري‌هاي جديدي را كه انتظار مي‌رود در سال 2011 به بازار بيايند، ارائه كرده است.

لپ‌تاپ سه‌بعدي سوني

تا‌كنون اطلاعات چنداني در مورد اين محصول سه‌بعدي سوني، قيمت، حجم حافظه و حتي نوع سيستم‌عامل آن منتشر نشده‌ ، اما قرار‌ است كه اين لپ‌تاپ، صفحه‌ 16 اينج ال‌سي‌دي با قابليت تصويري 1920 در 1080 داشته باشد. با توجه به موفقيت چشمگير و كيفيت ‌بالاي مجموعه محصولات VAIO، متعلق به شركت سوني، بسياري مشتاق تجربه و كار با اين لپ‌تاپ جديد سوني هستند. احتمال دارد در ماه ژانويه اطلاعات بيشتري در مورد اين لپ‌تاپ انتشار يابد.

ويندوز 8

انتظار مي‌رود كه اين محصول جديد «مايكروسافت» در اواخر سال 2011 به بازار عرضه شود و احتمالا استفاده از آن تا اواخر‌يا اوايل سال 2012 رايگان خواهد بود. شايعات حاكي از آن است كه در اين نسخه جديد از «ويندوز» كار همزمان و هماهنگ با موبايل، كامپيوتر سيار و كامپيوتر ثابت بسيار ساده‌تر خواهد شد. همچنين قرار است اين ويندوز نسبت به ويندوز 7 حافظه بيشتر و كاركرد ساده‌تري داشته و نرم‌افزارهاي چند رسانه‌اي آن نيز كامل‌تر باشد.

آيفون 5

از سال 2007 كه نخستين نمونه تلفن‌هاي موبايل هوشمند توسط شركت اپل به بازار عرضه شد اين شركت هر سال نمونه جديدي از اين محصول را عرضه كرده است، بنابراين جاي ترديد ندارد كه در سال 2011 نيز آيفون جديدتري به بازار خواهد آمد.

طبق شايعات اين محصول كه قيمت آن مشخص نيست قرار است در تابستان امسال به بازار عرضه شود و گفته شده ‌كه سريع‌تر، نازك‌تر و سبك‌تر از آيفون‌هاي پيشين است و حافظه‌ آن نيز قوي‌تر است.

احتمال مي‌رود ‌ در ماه ژوئن كه كنفرانس سالانه فناوري شركت اپل برگزار مي‌شود، اطلاعات بيشتري در مورد آيفون 5 ارائه شود.

آي‌پد 2

شركت اپل هنوز توليد نسل جديد آي‌پد را تأييد نكرده است، ولي اين شركت معمولا تمام محصولات خود را حداقل يك‌بار در سال به روز مي‌كند و بنابراين شايعات حاكي از آن است كه مدل جديد آي‌پد نيز در اوايل سال 2011 به بازار خواهد آمد.گفته مي‌شود كه آي‌پد2، سبك‌تر، نازك‌تر و سريع‌تر از آي‌پد كنوني است و در هر دو سوي صفحه خود مجهز به دوربين خواهد بود.

تلفن سه‌بعدي «آندرويد» محصول شارپ

سيستم‌عامل اين تلفن يك گيگا هرتز، دوربين آن 9‌/‌6 مگا پيكسل و دوربين ويدئويي آن 720 پيكسلي خواهد بود. همچنين ظرفيت حافظه آن حداكثر مي‌تواند تا 32 گيگا بايت افزايش يابد.2 مدل جديد از موبايل‌هاي هوشمند «شارپ» از هم‌اكنون وارد بازار ژاپن شده‌اند، اما مدل آندرويد اين تلفن‌ها هم‌اكنون توسط «اداره فدرال ارتباطات» در آمريكا در حال بررسي هستند و ممكن است بزودي به بازار بيايند.

در صورت داشتن اين تلفن سه‌بعدي، براي انجام بازي‌هاي سه‌بعدي يا ديدن فيلم نيازي به استفاده از عينك‌هاي سه‌بعدي نخواهيد داشت. انتظار مي‌رود اين محصول در سال 2011 به بازار عرضه شود، ولي در مورد بهاي آن اطلاعي در دست نيست.

ويندوز تبلت

در مورد مشخصات اين محصول جديد مايكروسافت كه هنوز بهاي آن مشخص نيست، مي‌توان گفت كه احتمالا به نسخه ويندوز 7 و برخي از نرم‌افزارهاي ويندوز 8 مجهز است و كيبورد آن به‌صورت كشويي در كنار صفحه قرارخواهد داشت.

انتظار مي‌رود ‌ استيو پالمر، مديرعامل شركت مايكروسافت در جريان كنفرانس مطبوعاتي سالانه اين شركت چند محصول جديد مايكروسافت كه در رقابت با محصولات اپل ساخته شده‌اند را رونمايي كند. ‌ هنوز نمي‌توان به‌دقت پيش‌بيني كرد كه رقابت اين دو شركت بزرگ در عرصه كامپيوترهاي كوچكي مثل آي‌پد به كجا خواهد انجاميد، ولي بسياري از مصرف‌كنندگان محصولات ويندوز به‌خاطر علاقه و وفاداري به اين محصولات، بي‌صبرانه عرضه «ويندوز تبلت» را انتظار مي‌كشند.

سايت wired
مترجم : ‌آزاده سيد ميرزايي


نوشته شده در   سه شنبه 3 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode