ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 اسفند 1389     |     کد : 15741

مديران تلاش كنند تا جشنواره سي‌ام فيلم فجر با انقلاب اسلامي هم‌سو باشد .

رسايي: مديران تلاش كنند تا جشنواره سي‌ام فيلم فجر با انقلاب اسلامي هم‌سو باشد .

رسايي: مديران تلاش كنند تا جشنواره سي‌ام فيلم فجر با انقلاب اسلامي هم‌سو باشد .
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از جشنواره بيست و نهم و اختتاميه آن گفت: پيشنهاد مي‌كنم در آستانه سي‌امين جشنواره فيلم فجر مديران تلاش كنند تا توليدات همسو با آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي باشد.

حجت‌الاسلام حميد رسايي عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: جشنواره فيلم فجر يكي از رويدادهاي بزرگي فرهنگي كشور به شمار مي‌آيد و انتظار مي‌رود همانطور كه از نام اين رويداد برمي‌آيد، آثارش مرتبط با دهه فجر و مضامين انقلاب اسلامي باشد

حجت‌الاسلام حميد رسايي عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس گفت: جشنواره فيلم فجر يكي از رويدادهاي بزرگي فرهنگي كشور به شمار مي‌آيد و انتظار مي‌رود همانطور كه از نام اين رويداد برمي‌آيد، آثارش مرتبط با دهه فجر و مضامين انقلاب اسلامي باشد. دوستان بايد با برنامه‌ريزي و توجه به اين مقوله توليدات مرتبط و همسو با انقلاب اسلامي و دهه فجر را مورد توجه قرار دهند اما متاسفانه به عقيده من توليدات سينمايي شركت كننده در جشنواره فيلم فجر اين ويژگي‌ را نداشتند.
وي در ادامه گفت: وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامي بايد با برنامه‌ريزي، آثار را بيشتر به سمت وسوي مفاهيم و مضامين انقلاب اسلامي سوق دهد. هيچ عيبي ندارد اگر يك سال فيلم برتر انتخاب نكنيم، وقتي فيلم‌ها براساس ملاك‌ها، آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي ساخته نمي‌شوند.
حجت‌الاسلام رسايي به اختتاميه جشنواره فيلم فجر اشاره كرد و گفت: مراسم اختتاميه جشنواره امسال مطلوب نبود و متاسفانه گاهاً در اين مراسم شاهد بوديم، تريبون جشنواره به تريبون دفاع از كساني كه خيانت به نظام اسلامي كردند، تبديل شد. اين نشانه مماشات‌ها و تساهل و تسامح مديران فرهنگي كشور است كه گاهي اوقات براي جذب بيشتر و حداكثري در پيش گرفتند و در پي آن از انقلاب برگشته‌ها در‌پيگيري مطالبات غيرقانوني خود از تربيون جشنواره فيلم فجر بهره بردند.
وي در پايان به دوره آتي جشنواره و سي امين سال برگزاري اين رويداد مهم فرهنگي كشور اشاره كرد و گفت: پيشنهاد مي‌كنم در آستانه سي‌امين جشنواره فيلم فجر مديران تلاش كنند تا توليدات همسو با آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي باشد و اگرمديران فرهنگي در سياست‌ها ناكامي داشتند سعي كنند به گونه‌اي برنامه ريزي كنند كه كارگردانان و موضوعات و مباحث مطرح شده در آثار بيشتر به مفاهيم انقلاب و ارزش‌هاي آن بپردازند.


نوشته شده در   دوشنبه 2 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode