ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 بهمن 1389     |     کد : 15641

تراكتورسازي تبريز با تراكتورسازي هند رقابت مي‌كند‌

استاندار آذربايجان شرقي گفت: تراكتورسازي بزرگ ايران در تبريز با تراكتورسازي هند رقابت مي‌كند و زمينه همكاري ميان دو شركت وجود دارد.

 استاندار آذربايجان شرقي گفت: تراكتورسازي بزرگ ايران در تبريز با تراكتورسازي هند رقابت مي‌كند و زمينه همكاري ميان دو شركت وجود دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، احمدعليرضا بيگي صبح امروز در ديدار با سفير هندوستان در تهران قابليت‌هاي تجاري و اقتصادي آذربايجان شرقي را زمينه‌اي براي گسترش روابط اين استان و هندوستان دانست.
وي با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفيت‌هاي گسترش مبادلات دو كشور اظهار داشت: رشد و توسعه هندوستان به عنوان نماينده فرهنگ و تمدن شرق مايه خوشحالي است.
بيگي ادامه داد: گسترش هر چه بيشتر مناسبات مورد توجه مسئولان ايران است و با توجه به ظرفيت‌هاي توسعه دو جانبه امكان گسترش مناسبات ميان تبريز و هندوستان وجود دارد.
استاندار آذربايجان شرقي گفت: آذربايجان‌شرقي در زمينه تاثيرگذاري فراتر از داخل استان است و در شمال‌غرب كشور و نيز كشورهاي همجوار تاثيرگذار است.
بيگي ادامه داد: ظرفيت‌هاي تجاري و اقتصادي و صنعتي در اين استان وجود دارد و در چند سال گذشته پذيراي هيئت‌هاي تجاري مختلف از كشورهاي مختلف بوده‌ايم.
وي با بيان اينكه ارتباط با شرق در كم‌ترين حد بوده است، گفت: ارتباط آذربايجان شرقي با شرق ظرفيت دست نخورده‌اي است كه قابليت گسترش دارد.
استاندار آذربايجان شرقي يادآور شد: بخش خصوصي به صورت فعال در آذربايجان شرقي به فعاليت تجاري مي‌پردازند و ديگر تجار برجسته كشور نيز با آذربايجان شرقي در ارتباط هستند.
بيگي خاطرنشان كرد: در زمينه‌هاي چون پتروشيمي، خودروسازي، معدن و زمينه‌هاي مختلف ديگر آذربايجان شرقي فعاليت گسترده دارد و خطوط ريلي از اسلام‌آباد به استانبول از تبريز عبور مي‌كند و ارتباطات گسترده‌اي ميان تركيه و آذربايجان شرقي و نيز با عراق دارد.
وي ادامه داد: دارا بودن فرودگاه بين‌المللي، مناطق آزاد تجاري و آزاده راه‌هاي متعدد مي‌تواند زمينه را براي همكاري گسترده با كشور هند رقم بزند.
استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينكه نيروي انساني فعال و خلاق در استان مهم‌ترين طرفيت آذربايجان شرقي هستند، گفت: اين نيروي انساني خلاق، هنرمند و فعال در زمينه اقتصادي خواهد توانست در توسعه روابط بسيار موثر باشد.
استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به ديدار رئيس جمهور تركيه از تبريز گفت: وي از ديدار خود از تبريز و آذربايجان اظهار خرسندي ديدگاهش از تبريز در اين سفر تغيير يافت.
وي همچنين با اشاره به ظرفيت آذربايجان شرقي در توليد قطعات خودرو گفت: آذربايجان شرقي 15 درصد قطعات خودرو كشور را توليد مي‌كند و اين ظرفيت قابل گسترش است.
بيگي اظهار داشت: كارخانه بزرگ تراكتورسازي ايران در تبريز فعاليت مي‌كند و با تراكتورسازي هندوستان نيز رقابت مي‌كند و همكاري دو شركت تبريزي و هندوستاني در زمينه تراكتورسازي مي‌تواند موثر باشد. 


نوشته شده در   جمعه 29 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode