ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 27 بهمن 1389     |     کد : 15583

تركيه شريك تجاري خوبي براي منطقه است

استاندار آذربايجان شرقي با معرفي برخي از قابليت‌هاي استان در زمينه‌هاي مختلف تركيه را شريك تجاري خوبي براي اين منطقه از كشور دانست.

 استاندار آذربايجان شرقي با معرفي برخي از قابليت‌هاي استان در زمينه‌هاي مختلف تركيه را شريك تجاري خوبي براي اين منطقه از كشور دانست.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، احمد عليرضا بيگي بعد از ظهر امروز در ديدار با رئيس‌ جمهور تركيه در هتل پارس تبريز با بيان اينكه در حال حاضر ميزان مراودات اقتصادي دو كشور 10 ميليارد دلار است، گفت: در نشست اخير مقامات دو كشور هدف‌گذاري 30 ميليارد دلاري براي مراودات اقتصادي و بازرگاني ايران و تركيه تعيين شد كه آذربايجان شرقي به علت قابليت‌هاي ويژه‌اي كه دارد مي‌تواند سهم قابل توجهي از اين هدف‌گذاري را به خود اختصاص دهد.
وي، با معرفي برخي از قابليت‌هاي استان در زمينه‌هاي مختلف تركيه را شريك تجاري خوبي براي اين منطقه از كشور دانست.
دو طرف در اين ديدار ضمن ابراز علاقمندي‌هاي خود در روابط دو جانبه بر گسترش مراودات تجاري و اقتصادي تاكيد كردند.
محور مذاكرات عبدالله گل و احمد عليرضابيگي استاندار آذربايجان شرقي بررسي راه‌هاي گسترش روابط اقتصادي و تجاري تركيه و آذربايجان شرقي است.
عبدالله گل نيز با ابراز خرسندي از حضور در تبريز بر افزايش همكاري‌هاي اقتصادي كشور خود با آذربايجان شرقي تاكيد كرد.
رئيس جمهور تركيه عصر امروز از آثار تاريخي شهر تبريز بازديد خواهد كرد.
آذربايجان شرقي به لحاظ ظرفيت‌هاي كم نظير صنعتي و اقتصادي، از ديرباز كانون توجه سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي بوده است به طوريكه هم اكنون در شهرك سرمايه‌گذاري خارجي تبريز بيش از 800 ميليون دلار سرمايه‌گذاري صورت گرفته است كه حجم عمده آن را سرمايه‌گذاران ترك با مشاركت طرف‌هاي ايراني به انجام رسانده‌اند.
در حال حاضر آذربايجان شرقي با بيش از 70 كشور جهان روابط تجاري و اقتصادي دارد و اين مناسبات در دوره جديد مديريت استان كه تاكيد ويژه‌اي به اقتصاد بين‌المللي دارد مورد توجه خاص قرار گرفته است.
هم اكنون تعداد طرح‌هاي موجود در استان براي پذيرش سرمايه‌گذاري خارجي به حدود 100 طرح مي‌رسد و در سال گذشته نيز استان آذربايجان شرقي با جذب قريب به 800 ميليون دلار سرمايه جزو سه استان برتر در زمينه جذب سرمايه‌گذاري خارجي بوده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 27 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode