ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 بهمن 1389     |     کد : 15446

برگزاري جشنواره غذاي روستايي در روستاي تاريخي كندوان

فرماندار اسكو از برگزاري جشنواره غذاي روستايي در روستاي تاريخي كندوان در ايام نوروز خبر داد.

 فرماندار اسكو از برگزاري جشنواره غذاي روستايي در روستاي تاريخي كندوان در ايام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي فرمانداري اسكو، يونس فاتح در جمع مديران از برگزاري جشنواره غذاي روستايي در مسير كندوان در ايام نوروز خبر داد و گفت: به منظور معرفي قابليت‌هاي گردشگري و صنايع دستي روستاهاي شهرستان با ايجاد 20 غرفه در مسير روستاي تاريخي كندوان و اختصاص آنها براي هر روستا نسبت به فراهم آوردن امكان افزايش و جذب گردشگر اقدام خواهيم كرد.
وي افزود: ايجاد امكانات لازم براي اسكان چند روزه گردشگر در شهرستان و فراهم آوردن نقاط جذاب و ديدني از هدف‌گذاري‌هاي اصلي كارگروه ميراث فرهنگي شهرستان به شمار رفته و نوگرايي و ايجاد خدمات خلاقانه براي گردشگران از سوي اعضاي ستاد تسهيلات نوروزي در حال انجام است.
فاتح، از پيشرفت فيزيكي پروژه ايجاد روستاي جديد در پايين دست كندوان ابراز خرسندي كرده و گفت: در راستاي انتقال ساكنان بافت‌هاي جديد روستاي كندوان به محل روستاي جديد، تمام اقدامات به سرعت در حال انجام بوده و تمام امكانات رفاهي و بهداشتي براي ساكنان جديد در نظر گرفته شده تا با انتقال آنها به محل جديد و تخريب بافت‌هاي جديد در محدوده تاريخي كندوان، شاهد نمايان شدن بافت قديمي و زيباي خانه‌هاي صخره‌اي در اين روستا باشيم.
فرماندار اسكو با اشاره به وجود نزديك به 50 اثر تاريخي و فرهنگي در شهرستان اسكو، بر لزوم حفظ و حراست از آنها تاكيد كرد و افزود: براي جلوگيري از ايجاد صدمه به اين بافت‌هاي تاريخي و فرهنگي تمام دستگاه‌هاي خدمت‌رسان شهرستان مجاب به رعايت حريم آثار تاريخي بوده و بدون مجوز ميراث فرهنگي شهرستان مجاز به فعاليت در محدوده آنها نيستند.
رئيس ستاد دائمي تسهيلات نوروزي شهرستان اسكو از برگزاري همايش «هفته فرهنگي شهرستان اسكو» در فرهنگسراي انقلاب تهران خبر داد و گفت: با امضا تفاهمنامه انجام گرفته ميان فرهنگسراي انقلاب تهران و فرمانداري شهرستان اسكو اين همايش در تابستان سال آينده در محل همايش‌هاي فرهنگسراي انقلاب تهران برگزار مي‌شود.
وي افزود: به منظور معرفي قابليت‌هاي فرهنگي، هنري و صنايع دستي شهرستان اسكو نمايشگاهي نيز در كنار اين همايش ايجاد و ضمن تجليل از نخبگان منطقه، مبادلات فرهنگي نيز صورت خواهد گرفت.
در اين نشست همچنين نماينده ميراث فرهنگي و ضنايع دستي در شهرستان بر ضرورت جلوگيري از هرگونه ساخت و ساز غيرمجاز در كنار آثار تاريخي تاكيد كرد و از آمادگي تمام قسمت‌هاي شهرستان براي پذيرايي از مسافران نوروز خبر داد.


نوشته شده در   دوشنبه 25 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode