ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 بهمن 1389     |     کد : 15079

سنگيني سايه بارسا بر توپچي‌ها

در 31 مارس 2010 بارسا به شمال لندن و ورزشگاه امارات آمد و در همان نيمه اول آرسنال را مچاله كرد. اين اولين بازي در دور يك‌چهارم نهايي بازي‌هاي ليگ قهرمانان بود...

 
جام جم آنلاين: در 31 مارس 2010 بارسا به شمال لندن و ورزشگاه امارات آمد و در همان نيمه اول آرسنال را مچاله كرد. اين اولين بازي در دور يك‌چهارم نهايي بازي‌هاي ليگ قهرمانان بود و ليونل مسي در كنار سرگئي بوسكت، ژاوي و پدرو دفاع آرسنال را بارها جا گذاشتند، اما به هر حال شانس با آنها يار نبود و آرسنال براي 45 دقيقه دوام آورد.
سرعت بازي بارسا در آن نيمه بمراتب بيشتر از بازي برگشتي بود كه ليونل مسي 4 گل در نيوكمپ به ثمر رساند و براي هميشه جاي خودش را در ذهن آرسن ونگر تضمين كرد. گرچه ونگر پيش از قرعه‌كشي اين دور از بازي‌هاي ليگ قهرمانان، شجاعانه خواهان رويارويي با بارسا شده بود، اما با خارج شدن نام آرسنال براي بازي مجدد با آبي اناري‌ها تمام ذهن‌ها به بازي‌هاي سال قبل در ماه مارس برگشت. در تاريخ حضور آرسن ونگر در اين باشگاه هيچ تيمي‌ تاكنون به اين شكل دفاع آرسنال را نابود نكرده بود و اين نابودي در سرعت، قدرت و همه ابعاد بازي بود. پپ گوارديولا از آن نيمه اول در امارات به عنوان «بهترين 45 دقيقه كل دوران مربيگري خود» ياد كرد. اهميت اين گفته زماني بيشتر مي‌شود كه در نظر بگيريم اين نيمه با نتيجه بدون گل به پايان رسيد. در نيمه دوم پس از 2 گل زلاتان، آرسنال به بازي برگشت و حتي نيكلاس بنتنر در نيوكمپ گل اول را به بارسا زد، اما در ادامه مسي تفاوت كلاس 2 تيم را كاملا نشان داد و با 4 گلش شبي خاطره‌انگيز را براي ونگر رقم زد.

مصاف 2 فوتبال متفاوت

اين بازي مي‌تواند مصاف 2 فوتبال متفاوت بزرگ اروپا باشد؛ فوتبال شناور استادانه گوارديولا در برابر منطق و تجربه ونگر. اما روزنامه‌هاي اسپانيايي توجه چنداني به اين موضوع نداشتند و پس از قطعي شدن ديدار اين دو تيم تيترهاي مشابهي زدند. روزنامه ال موندو دپورتيوو تيتر زد: سس باز مي‌گردد! و روزنامه ماركا هم تيتر زده بود: بازگشت آرسنال با فابرگاس.فابرگاس كه همدوره ليونل مسي و ژرارد پيكه در بارسا بود و در نوجواني الگوي ورزشي‌اش پپ گوارديولا بود و در تيم ملي هم كنار بوسكه، ژاوي و آندرس اينيستا بازي مي‌كند، در تابستان امسال دوست داشت به بارسا بازگردد، اما توسط ونگر از اين كار منع شد و قول قهرماني به او داده شد كه 5 فصل است به دست ونگر و آرسنال نمي‌رسد. اما با وجود اين وعده بزرگ، بازي‌هاي آرسنال در ليگ قهرمانان و ليگ برتر كمتر نشاني از عملي شدن آن دارد و شايد روزنامه‌هاي اسپانيايي براي بازي برگشت يادداشت‌هاي زيادي با هدف يادآوري اين موضوع به فابرگاس بنويسند.

قرعه دشوار ماحصل نتايج ضعيف

آرسنال مي‌توانست در شرايطي باشد كه براي بازي‌هاي اين مرحله ليگ قهرمانان نگراني زيادي نداشته باشد. آنها در 3 بازي اول گروهي خود برابر شاختار دونسك، براگا و پارتيزان بلگراد پيروز شدند و براحتي در مكان اول جدول جاي گرفتند. اما بي‌احتياطي آنها در بازي‌هاي بعدي و 2 باخت مقابل براگا و شاختار آنها را به مقابله با بارسا فرستاد. شايد زماني كه در مراسم قرعه‌كشي ونگر ديد كه من يونايتد با مارسي و چلسي با كپنهاگن دانمارك بايد بازي كنند، بيش از پيش مطمئن شد كه حريف بعدي آنها بارسا خواهد بود. تاتنهام هم با اين‌كه در گروهش اول شد اما بايد با ميلاني روبه‌رو شود كه صدرنشين سري A است، اما بارسا نيست. هيچ تيمي ‌به واقع مثل بارسا نيست.

آرسنال اين موضوع را پس از آن بازي طوفاني در نيوكمپ، بهتر از تيم ديگري مي‌داند و با نمايشي كه بارسا در شكست 5 بر صفر رئال مادريد داشت و ضعفي كه آرسنال در بازي رفت جام اتحاديه برابر ايپسويچ داشت و نتوانست دروازه اين تيم دسته اولي را باز كند و يك بر صفر شكست خورد، تكرار آن 20 دقيقه جادويي و حذف تلخ از بازي‌هاي ليگ قهرمانان بعيد نيست. آنها هرگز در اين فصل در اوج ظاهر نشده‌اند و 5 شكست آنها در ليگ برتر بخوبي اين موضوع را نشان مي‌دهد. آرسنال در بهار زماني كه «توماس فرمالن» را در دفاع داشت با 4 گل مغلوب بارسا شد و حالا كه بهترين مدافع آنها از ناحيه آشيل دچار آسيب شده و نمي‌تواند بازي كند شرايط دفاعي آرسنال به مراتب بدتر خواهد بود.

لزوم تقويت آرسنال

ماه ژانويه و بازار نقل و انتقالات در اين ماه مي‌تواند هر تيمي‌ را تقويت كند و بازيكنان بعضا خوبي هم در اين زمان پيدا مي‌شوند، اما ونگر بايد درك كند كه نياز او به يك يا حتي 2 مدافع براي ديدار حساس رفت در ماه ژانويه با بارسا شديدتر از حد تصور است. البته خط دفاعي تنها بخشي از مشكلات ونگر است. دروازه اين تيم از آغاز فصل دچار مشكلات زيادي بوده و پس از اين‌كه او از مانوئل المونيا نااميد شد، حالا ووژيك ژسني و لوكاس فابيانسكي دروازه‌بانان اول و دوم تيم هستند و صد البته بدون تجربه براي بازي‌هاي مرحله حذفي ليگ قهرمانان. در خط‌ هافبك هم آندري آرشاوين روس كاملا به بازيكني خنثي و كم‌تحرك تبديل شده و با آرشاويني كه در هفته‌هاي اول حضورش در آرسنال 4 گل به ليورپول زد فاصله زيادي دارد. دنيلسون هم ديگر‌ هافبك دفاعي مطمئني نيست و بي‌دليل نيست كه خبرهاي زيادي مبني بر انتقال او در نشريات اروپايي شنيده مي‌شود.

با تمام‌ اينها آرسنال بايد پتانسيل خود را براي اين دو بازي درك كند، چون در غير اين صورت با مشكلات زيادي مواجه خواهد بود.

روزنامه گاردين ‌/ مترجم : اميررضا نوري‌زاده


نوشته شده در   دوشنبه 18 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode