ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 بهمن 1389     |     کد : 15064

نظريه ولايت فقيه؛ بنياني‌ترين ثمره انقلاب اسلامي

معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي، ضمن اشاره به اينكه يکي از مهمترين مسائل اجتماعي اسلام حاکميت دين بر جامعه است گفت :‌ نظريه ولايت فقيه که بنياني‌ترين ثمره انقلاب اسلامي است، توسط امام(ره) زنده شد.

معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي، ضمن اشاره به اينكه يکي از مهمترين مسائل اجتماعي اسلام حاکميت دين بر جامعه است گفت :‌ نظريه ولايت فقيه که بنياني‌ترين ثمره انقلاب اسلامي است، توسط امام(ره) زنده شد.
به گزارش روابط‌عمومي سازمان تبليغات اسلامي ، حجت الاسلام سيد جواد موسوي هوايي، استراتژي بزرگ امام(ره) را ايجاد حکومتي بر مبناي قوانين الهي و شرع اسلام با قرائت اهل بيت(ع) و تلاش در حفظ آن دانست و گفت : امام (ره) بر مساله وحدت با توجه به مشترکات تأکيد داشتند. سيدجواد موسوي هوايي اظهار داشت :‌ يکي از مهم‌ترين مسائل اجتماعي اسلام حاکميت دين بر جامعه است و از اساسي ترين استراتژي‌هاي امام(ره) در مساله انقلاب اين بود که حکومت اسلامي تشکيل دهند .
معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي اظهار داشت : نظريه ولايت فقيه که بنياني‌ترين ثمره انقلاب اسلامي است توسط امام(ره) زنده شد، پرورش يافت و مباني نقلي و عقلي آن مورد بحث قرار گرفت و بعد از اينکه نخبگان ديني جامعه تشيع به صورت کلان موضوع را پذيرفتند، مبلغان امام (ره) در نقاط مختلف کشور و حتي جهان شدند.
حجت‌الاسلام موسوي‌هوايي برپايي حکومت ديني را يکي از اساسي‌ترين اهداف انبياء و اولياء خواند و گفت: حاکميت دين بر جامعه هدف بزرگ همه انبياء بود و از طرفي شياطين بدنبال اين هستند که جوامع هيچگاه زير يد قدرت الهي قرار نگيرند و تابع شياطين باشند. وي افزود: متأسفانه در اين مورد نگاهمان تنها سياسي است در حاليکه امام (ره) يک حقيقت بزرگي را فرمودند که اينها مي خواهند با سياست‌گذاري‌هايشان نظرات شيطاني و ضد بشري و ضد الهي را بر جوامع حاکم کنند. لذا امام (ره) اولويت مساله حکومت اسلامي را نسبت به تمام مسائل مطرح مي کنند و حفظ نظام اسلامي را اوجب واجبات مي خوانند.

معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي تصريح کرد: امام (ره) با اين استراتژي جلو آمدند که اصل حکومت اسلامي به عنوان يک کلي بايد حفظ شود و بعد شاخ و برگهاي آن نيز درست شود. ممکن است مديران بخشهاي مختلف يک حکومت اسلامي نقص‌هايي داشته باشند که وظايف نهادهاي مختلف نظارتي در اصلاح اين مسائل مشخص شده است. جمهوري اسلامي يک کل است که بايد اجزاء آن را به تدريج درست کنيم.

سيدجواد موسوي هوايي به مسئله "وحدت" بعنوان يکي ديگر از استراتژيهاي امام(ره) اشاره کرد و ادامه داد : ايشان وحدت را از بين خواص، علماء و مسئولان مي ديدند ، در نظر و عمل بر آن پايبند بودند و براي حفظ آن بر نقاط وحدت آفرين و ترک نقاط اختلافي تأکيد مي کردند. امام خميني(ره) در مسائل اهل سنت باز و بر طبق منطق اهل بيت(ع) رفتار کردند و الان نيز همينطور است. حجت‌الاسلام موسوي‌هوايي يادآور شد: اين مشترکات را مي توان در وجود مقدس پيامبر(ص) ، قرآن، اصل اسلام و محبت اهل بيت (ع) تجلي داد. حتي امام خميني(ره) براي اينکه به همه به ويژه مسلمانان مساله حکومت اسلامي را بفهمانند به صدر اسلام اشاره کردند که اينها به شدت بر خليفه بعد از پيامبر (ص) تأکيد داشتند. درست است که به انحراف رفتند اما اصل موضوع از سوي پيامبر(ص) در بين مسلمين آنقدر خوب جا افتاده بود که آنها دغدغه حاکميت اسلامي را داشتند.

معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي در پايان اظهار داشت :‌ امام (ره) با استفاده از مشترکات بر وحدت مسلمانان تأکيد و نسبت به وجود دشمن مشترک روشنگري کردند. به همين دليل امروز مي بينيم که همه ملت‌هاي مسلمان دغدغه اسلام را دارند و آنها نسبت به دشمنان خود آگاهي دارند. روزگاري بود اسرائيل از سوي مسلمانان پذيرفته شده بود اما بعد از انقلاب و آگاهي بخشي امام ( ره ) بيشتر مسلمانان رژيم غاصب اسرائيل را دشمن خود مي دانند و رژيم صهيونيستي از همين مسئله مي هراسد و مي خواهد از اين طريق به ايران ضربه بزند.


نوشته شده در   دوشنبه 18 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode