ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 24 آذر 1386     |     کد : 15

لواى توحيد

Kaabe.jpgموسم حج بار ديگر نمايشگاه عظيم خود را در پايگاه وحى و نبوت بر سر پا كرده و صحنه‏ ى شگفت ‏آور و شور انگيزى پديد آورده است. رودهاى خروشان ملتهاى مسلمان از همه سوى جهان در اين اقيانوس فرو مى ‏ريزند و همزيستى امت واحده را در زير لواى توحيد مجسم مى‏كنند. احساسات در هم تنيده‏ ى اين مجموعه‏ ى بشرى، نمايشگر آرزوها و نيازها و دردها و توانائيهاى امت عظيم اسلامى است. سرزمينهاى حج، اكنون ميزبان مردم مسلمان در سراسر دنیاست. اين دلهاى پراشتياق، مى ‏توانند ترجمان سخن دل امت اسلامى باشند.

در شعائر پرشكوه و پرمعني حج، پيوند دلها با خداي بزرگ، پيوند دلها با يكديگر، حركت بر محور توحيد، سعي و تلاش همگاني، رمي شيطان و برائت از طاغوت، ذكر و تضرع و خشوع در برابر خدا و احساس عزت و عظمت در پرتو اسلام، همه در عمل و بگونه يي نمادين به ملتهاي مسلمان، آموزش داده مي شود و مهرباني و همزيستي با برادران و استحكام و سرسختي با دشمنان و رها شدن از پيرايه هاي خود پرستي و پيوستن به درياي عزت و عظمت الهي در قالب مناسك حج تجسم مي يابد.

حج، این نماد امت اسلامي براى نزديكى و صدا به صدا رساندن مسلمانان سراسر جهان است. رشته‏ اى كه اين همه دل را به هم پيوند مى ‏دهد همان پيامى است كه نخستين‏ بار از اين سرزمين، صلا زده شد و طول و عرض جهان و تاريخ را در نورديد: پيام توحيد و وحدت؛ توحيدِ خدا و وحدتِ امت. توحيد، نفى خداوندگارى طواغيت و مستكبران و زر و زور سالاران است، و وحدت، مظهر عزت و اقتدار مسلمانان. حج، فراتر از هر نوشته و گفتارى، اين پيام ماندگار را هر ساله در قالب اجتماع عظيم خود، بازپردازى مى‏ كند و به سراسر جهان اسلام مى ‏فرستد.

حج، سرچشمه ‏ى جوشان تقوى و معنويت و خير و بركت، همه ساله تا ابد، فيضان خود را بر جهان اسلام و بر يكايك مسلمانانِ موفق جارى مى‏سازد تا هر كس و هر مجموعه، به اندازه‏ ظرفيت و قابليت خود از آن بهره بگيرد. حجاج بيت‏ اللَّه الحرام، تنها بهره‏ مندان از اين سرچشمه‏ ى فياض نيستند. اگر اين فريضه‏ ى عظيم به درستى شناخته و عمل شود ملتها و آحاد مسلمان در همه جاى جهان، مشمول بركات آن خواهند شد.

 


نوشته شده در   شنبه 24 آذر 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode