ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 16 بهمن 1389     |     کد : 14965

شنبه 16 بهمن 1ربيع الاول 5 فوريه

درگذشت ابن اثير جزري ملقب به«عزالدين» مورخ، اديب و محدث در سال 630هجري قمري ...

درگذشت ابن اثير جزري ملقب به«عزالدين» مورخ، اديب و محدث در سال 630هجري قمري
« ابن اثير جزري» ملقب به« عزالدين» از مشهورترين مورخان، اديبان و محدثان جهان اسلام در سال 630هجري قمري ر گذشت. ابن اثير حافظ حديث بود و تواريخ رااز بر داشت ادبيات عرب را بخوبي مي دانست و به اخبا ر عربي آگاهي كامل داشت آثار و نوشته هاي ابن اثير بطور كلي درباره تاريخ است و معروفترين اثر او كه از جمله مهمترين منابع تاريخ است «الكامل في تاريخ » نام دارد. مولف در اين كتاب وقايع عالم را از ابتداي خلقت تا سال 628 هجري قمري دنبال كرده است اين كتاب از لحاظ جامعيت، تاريخ طبري را به ياد مي آورد.

درگذشت آيت الله سيد محمد باقر رشتي در سال 1260هجري قمري
آيت الله سيد محمد باقر رشتي از فقيهان و مولفان بزرگ در قرن 13 هجري قمري در سال 1260هجري قمري بدرود حيات گفت. ايشان پس از اتمام تحصيلات از نجف به ايران آمد و در قم تدريس را آغاز كرد. آيت الله رشتي پس از مدتي در اصفهان اقامت گزيد ودر اين شهر جلسات تدريس خود را بر پا كرد. از آيت الله رشتي علاوه بر كتابخانه اي شامل صدها نسخه ارزشمند خطي، مسجدي باقيست كه بهترين مسجد از نظر معماري پس از دوره صفويه بشمار مي رود. آيت الله رشتي در همين مسجد مدفون گرديده است.

ت
شکر حضرت امام خمینی(ره) از احساسات پاک مردم به مناسب بازگشت ایشان در سال 1357 هجري شمسي
حضرت امام خميني(ره) رهبر فقيه انقلاب اسلامي در سال 1357 هجري شمسي با صادر كردن اعلاميهاي از احساسات پاك مردم به مناسبت بازگشت ايشان به وطن تشكر كرد.در آخرين روزهاي حيات رژيم طاغوت جمعي از نمايندگان مجلس شوراي ملي كه به دستور امام خميني(ره)استعفا كرده بودند به حضور ايشان رسيدند.در اين اوضاع بختيار نخست وزير غير قانوني رژيم كه هنوز هم در صدد حفظ حكومت شاهنشاهي بود همچنان با سخنان بيهوده خود را در رأس دولت و قدرت اعلام مي كرد. در همين روز مجلس شوراي ملي در جلسه علني خود لوايح مربوط به انحلال سازمان اطلاعات و امنيت كشور يا ساواك و محاكمه نخست وزير، وزيران و مقامات عاليرتبه را تصويب كرد.

تولد هِنريخ هِرتز در سال1858ميلادي
هِنريخ هِرتز از دانشمندان فيزيكدان در سال1858ميلادي درهامبورگ آلمان متولد شد. هرتزبعد از اتمام تحصيلات خود مطالعات فراواني درزمينه فيزيك انجام داد و با آزمايشهاي متعدد پي برد كه امواج راديويي نوعي امواج الكترومغناطيسي‎اند كه با سرعت نور درفضا منتشرمي‎شوند. همين كشف هرتزسبب اختراعات و اكتشافات ديگري درعرصه علم شد. واحد فركانس امواج الكترومغناطيسي كه هرتزكشف كرده است به نام او به «هرتز» مشهوراست.


نوشته شده در   شنبه 16 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode