ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 آبان 1387     |     کد : 1486

سينماي‌خانگي

 تا همين چند سال پيش تماشاي فيلم با كيفيت عالي، صداي دالبي و تصوير بزرگ تنها در سينما امكان‌پذير بود

اما به لطف پيشرفت تكنولوژي اكنون مي‌توان نمونه كوچك‌تري از سينما را خريداري و به خانه برد و فيلم‌ها را به جاي صندلي سينما، روي مبل راحتي  خانه تماشا كرد.

اين سيستم كه به سينماي خانگي معروف است مجموعه‌اي از وسايل صوتي و تصويري است كه تجربه‌اي متفاوت از تماشاي فيلم را به مخاطب مي‌دهد.

در صورتي كه مجموعه اين وسايل با تركيبي صحيح در خانه چيده شوند، دقيقا فضايي همانند تماشاي فيلم در سينما را پديد مي‌آورند.

در حال حاضر بسياري از كارخانه‌هاي توليد‌كننده تلويزيون؛ سيستم سينماي خانگي را توليد و در كنار تلويزيون‌هاي خود امكان خريد اين محصول را به مشتريان خود مي‌دهند.

البته مي‌توان اين محصولات را به طور جداگانه از شركت‌هاي مختلف تهيه كرد اما كارشناسان بر اين عقيده اند در صورتي كه مجموعه اين سيستم از يك كارخانه تهيه شود، كيفيت بهتر خواهد بود.

سينماي خانگي شامل چند بلند‌گوي قوي، ساب‌ووفر، دستگاه پخش DVD ، منبع تغذيه صوتي و تصويري و تلويزيون است. بايد توجه داشت كه مهم‌ترين نكته پس از انتخاب نوع سينماي خانگي ، نحوه قرارگيري اجزاي آن است.

به طور مثال بلند‌گو ها كه يكي از پراهميت‌ترين بخش‌هاي دستگاه هستند، بايد طبق دستورالعمل تشريح شده در دفترچه راهنما چيده شوند تا كيفيت مورد نظر را از نظر صدا تامين كنند.

از سوي ديگر، ساب ووفرها ، مسئول پخش پايين‌ترين فركانس‌هاي صوتي هستند كه تماشاگران با استفاده از آن مي‌توانند حس يك سينما را در خانه تجربه كنند.

تلويزيون موجود در سيستم سينماي خانگي هم معمولا از نوع LCD است و هنگام خريداري آن بايد به كيفيت تصوير و اندازه تلويزيون در مقايسه با فضاي خانه توجه كرد.

هرچند تصور عمومي بر اين است كه سينماي خانگي را تنها مي‌توان در خانه‌هاي بزرگ استفاده كرد اما بايد گفت كه اين محصول در خانه‌ها با متراژ پايين هم قابل استفاده است و در اين صورت تنها بايد قدرت پخش بلندگو‌ها را متناسب با فضاي خانه تنظيم كرد.

 

همشهري انلاين


نوشته شده در   دوشنبه 27 آبان 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode