ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 7 بهمن 1389     |     کد : 14624

رژيم لاغري براي افراد زير 18 سال ممنوع

كارشناس اداره بهبود تغذيه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي گفت: كودكان از بدو تولد تا 18 سالگي نياز به دريافت مداوم و مناسب مواد غذايي دارند و در اين سنين به هيچ وجه نبايد رژيم غذايي براي لاغري بگيرند.

جام جم آنلاين: كارشناس اداره بهبود تغذيه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي گفت: كودكان از بدو تولد تا 18 سالگي نياز به دريافت مداوم و مناسب مواد غذايي دارند و در اين سنين به هيچ وجه نبايد رژيم غذايي براي لاغري بگيرند.
به گزارش ايرنا ، فروزان صالحي افزود: كودكان مبتلا به چاقي در سنين رشد با افزايش تحرك و فعاليت بدني و ترك عادات بد غذايي ( مصرف غذاهاي چرب، شيرين و نوشابه هاي گازدار) مي توانند وزن خود را كنترل كنند.

وي با يادآوري اينكه عوامل محيطي و ژنتيكي در ايجاد چاقي نقش دارند،گفت: اگر وزن فرد، مناسب سن و قدش نباشد اين فرد مبتلا به اضافه وزن يا چاقي است.

كارشناس اداره بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: افراد براي انجام فعاليت هايي مانند درس خواندن، بازي ، ورزش و حتي تماشاي تلويزيون به انرژي نياز دارند و اين انرژي را از مواد غذايي كه مي خورند به دست مي آورند.

وي افزود: اگر فرد انرژي كه از مواد غذايي مي گيرد بيشتر از انرژي كه براي فعاليت هاي روزانه به آن نياز دارند، باشد اين انرژي در بدن آن ها ذخيره شده و موجب اضافه وزن و چاقي مي شود.

صالحي با بيان اينكه امروزه ارتباط چاقي با بسياري از بيماري هاي غيرواگير به اثبات رسيده است، افراد چاق به مراتب بيشتر از ساير افراد به بيماري هاي قلبي-عروقي، بيماري قند و برخي از سرطان ها مبتلا مي شوند.

اين كارشناس اداره بهبود تغذيه وزارت بهداشت تصريح كرد: اندازه گيري نمايه توده بدني، يكي از روش هاي تشخيص وزن مناسب ، به شمار مي رود. براي اين كار بايد ابتدا وزن و قد ، اندازه گرفته شود و سپس با استفاده از فرمول وزن تقسيم بر مجذور قد، نمايه توده بدني محاسبه شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 7 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode