ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 7 بهمن 1389     |     کد : 14608

مقاوم‌سازي 60 هزار واحد روستايي در آذربايجان شرقي

مدير‌كل بنياد مسكن آذربايجان شرقي از مقاوم‌سازي 60‌هزار واحد روستايي استان تا پايان شهريور سال 90 خبر داد.

مدير‌كل بنياد مسكن آذربايجان شرقي از مقاوم‌سازي 60‌هزار واحد روستايي استان تا پايان شهريور سال 90 خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از بستان‌آباد، قربان محمدي عصر امروز در همايش دهياران و شوراهاي اسلامي شهر و روستا كه در شهرستان بستان‌آباد گفت: از 60 هزار واحد مسكوني 52 هزار واحد آن افتتاح و تحويل مالكان شده و باقي مانده آن تا پايان شهريور 90 به طور كامل تحويل داده مي‌شود.
وي از افزايش اختصاص اعتبار تا دو برابر در سال 89 خبر داد و افزود: براي هر واحد مسكوني 100 ميليون ريال اعتبار با سود چهار درصد از سوي بنياد مسكن در نظر گرفته شده و با مكاتباتي كه داشتيم خواستار افزايش اعتبار تا سقف 150 ميليون ريال هستيم و اگر تصويب شود در سال‌هاي آينده شاهد رشد اعتبار از سوي دولت به واحدهاي روستايي خواهيم بود.
محمدي از طرح نهضت مقاوم‌سازي مسكن روستايي در استان خبر داد و افزود: در اين نهضت سعي مي‌كنيم براي تسريع كار روستاييان پرونده‌هاي ساختماني را از دهياران جمع ‌آوري كرده و توسط نماينده بنياد مسكن در شهرستان‌ها سازماندهي و سپس به بانك‌هاي عامل براي دريافت وام مسكن ارسال شود.
وي سرعت بخشي به كار و خدمات‌رساني و پايين آوردن سطح هزينه‌هاي روستاييان را از نتايج اين طرح برشمرد.
رجب عباسيان فرماندار بستان‌آباد نيز در اين همايش از اختصاص 12 ميليارد تومان اعتبار براي بازسازي و بهسازي مسكن در بستان آباد خبر داد و افزود: روستاييان بايد براي استفاده از اين اعتبارات در فكر مقاوم‌سازي ساختمان‌هاي خود باشند.
وي گفت: نزديك به 3 هزار واحد مسكوني در روستاهاي شهرستان نياز به مقاوم‌سازي دارند كه مي‌طلبد نسبت به افزايش اعتبارات در اين بخش از سوي بنياد مسكن قدم‌هاي اساسي برداشته شود.
فرماندار بستان‌آباد اين شهرستان را به علت موقعيت جغرافيايي روي خط زلزله عنوان كرد و افزود: با درصد بالاي خطر زلزله بايد توسط بنياد مسكن و دهيارن و شوراها هر چه سريع‌تر زمينه آشنايي مردم با مزاياي ساخت واحدهاي بادوام بالا براي مردم يادآوري كنند.
وي اعتبارات اختصاص يافته در بخش مسكن به اين شهرستان را برحسب موقعيت جغرافياي روستاها و نياز به مقاوم‌سازي كم‌تر عنوان كرد و خواهان افزايش آن شد.
عباسيان همچنين از بخشداران شوراها و دهياران خواست به علت كمبود آب در بخش كشاورزي زمينه تشويق كشاورزان را براي استفاده از آبياري نوين تحت فشار را فراهم كنند و از تسهيلات 2 ميليون توماني بلاعوض از سوي دولت در اين راستا استفاده كنند.



نوشته شده در   پنجشنبه 7 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode