ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 3 بهمن 1389     |     کد : 14433

آبياري نوين در مراغه گسترش مي‌يابد

مدير جهاد كشاورزي مراغه گفت: استفاده از سيستم‌هاي آبياري تحت فشار از اهم وظايف و اولويت‌هاي كاري است كه براساس آن آبياري نوين در مراغه گسترش مي‌يابد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي، جواد كاظمي اظهار داشت: همكاري مديريت جهاد كشاورزي و شوراهاي اسلامي روستايي از عوامل موفقيت توسعه آبياري نوين در شهرستان خواهد بود.
وي تصريح كرد: مصرف بهينه از آب كشاورزي و استفاده از سيستم‌هاي آبياري تحت فشار از اهم وظايف و اولويت‌هاي كاري اين شهرستان به شمار مي‌آيد.
مدير جهاد كشاورزي مراغه در ادامه از گسترش همكاري‌ها با شوراهاي اسلامي روستاهاي اين شهرستان براي مديريت بهتر استفاده از آبياري نوين خبر داده و گفت: با توجه به تاثيرگذاري مثبت شوراها در افكار عمومي مناطق روستايي و اعتماد متقابل در بين آنان، اين همكاري خواهد توانست در كوتاه مدت سياست‌هاي توسعه‌اي جهاد كشاورزي در دورافتاده‌ترين روستاهاي شهرستان را به صورت مطلوب اجرايي كند.
وي اظهار داشت: نشست‌هاي متوالي با شوراهاي روستايي و دهياران اين شهرستان از جمله اقدامات اين مديريت در راستاي پيشبرد اهداف اقتصادي از طريق برنامه‌هاي آموزشي، ترويجي و توجيهي است.
مدير جهاد كشاورزي مراغه با اشاره به اينكه برنامه‌هاي دولت عدالت‌محور در توسعه زيرساخت‌هاي اصلي بخش اقتصاد به خصوص اقتصاد كشاورزي همچنين كنترل و مديريت بهينه منابع توليد و در كنار اين امر، كمبود آب به دليل محدوديت منابع در بخش توليد زراعي و باغي است، گفت: اهميت گسترش و توسعه مديريت بهينه مصرف آب با افزايش سطح آبياري باراني و قطره‌اي در اين شهرستان از ضروريات است.
شهرستان مراغه از بزرگ‌ترين شهرستان‌هاي استان آذربايجان شرقي با اقتصاد كشاورزي بوده و در توليد محصولات زراعي و باغي جايگاه ويژه‌اي را داراست.


نوشته شده در   يکشنبه 3 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode