ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 1 بهمن 1389     |     کد : 14375

اقدامات زیست محیطی صنایع آذربایجان شرقی الگوی کشور است

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: اقدامات صورت گرفته توسط صنایع این استان الگوی تفکر زیست محیطی واحدهای صنعتی بوده و می تواند بعنوان پایلوت کشور معرفی شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: اقدامات صورت گرفته توسط صنایع این استان الگوی تفکر زیست محیطی واحدهای صنعتی بوده و می تواند بعنوان پایلوت کشور معرفی شود.
به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، بیوک رئیسی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم بازدید و افتتاح سیستم پایش آنلاین گازهای متصاعده از پتروشیمی تبریز با اعلام مطلب فوق گفت: در مدیریت زیست محیطی کلانشهرها، بایستی با تلفیق نیاز های زیست محیطی و توسعه ای شهر، تصمیمی دو سویه و همراه با ملاحظات دو جانبه اتخاذ شود.

رئیسی با قدر دانی از فعالیت های زیست محیطی انجام شده در صنایع بزرگ استان و کلانشهر تبریز و هزینه اعتبارات قابل توجه در بخش محیط زیست گفت: با پیگیریهای بعمل آمده صنایع بزرگ استان همچون پتروشیمی، پالایشگاه و سیمان صوفیان به سیستم پایش لحظه ای مجهز شده و این روند در ماههای آتی در خصوص چند واحد بزرگ دیگر مثل فولاد آذربایجان، تراکتور سازی و .... اتفاق خواهد افتاد.

دریافت کمتر از 3 اخطار زیست محیطی شرط خروج از لیست صنایع آلاینده ها

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خروج صنایع آلاینده استان از لیست مذکور را مشروط به رعایت سه شرط، پیشگامی برای حل مشکل، اعلام برنامه های زیست محیطی یکساله شرکت برای کاهش آلایندگی در قالب تفاهم نامه مشترک و دریافت کمتر از سه اخطار زیست محیطی در سال اعلام کرد.

رئیسی تشریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان علاقه ای به برخورد قهری با صنعت نداشته و همواره آماده ارائه نسخه های علمی برای مدیریت آلاینده ها است .

وی با اشاره به رشد صعودی و فرایند گاز سوز شدن واحد های صنعتی استان گفت: آمار مرکز پایش و کنترل آلودگی هوا نشان از کاهش مهم صنایع در آلودگی هوای شهر در سنوات اخیر دارد که این نشان از همت مضاعف صاحبان صنایع در جهت مدیریت زیست محیطی واحد است .

رئیسی با اشاره به ارزیابی مثبت نخبگان از اقدامات فرابخشی محیط زیست در استان گفت: در راستای برون سپاری وظایف دولتی و جهت فعال کردن بخش خصوصی تفاهم نامه های مختلفی با سازمانهای قانونی و ذی صلاح استان از جمله اداره کل تعاون ، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ، بسیج سازندگی و سازمانهای زیست محیطی مردم نهاد به امضا رسیده است که با فعال تر شدن سازمانهای مذکور ، بسیاری از وظایف به آنها تفویض خواهد شد .

در این مراسم مدیر عامل پتروشیمی تبریز نیز با اشاره به حساسیت و مشکلات متنوع بخش صنعت در بازار رقابتی امروز گفت: صنایع بزرگ همواره مدیریت زیست محیطی را به عنوان بخش انفکاک ناپذیر صنعت تقویت کرده و در تقسیم اعتبارات نگاه ویژه ای به کنترل آلایندگی دارند .

عبدالکریم ممقانی دادن فرصت بیشتر برای اجرای پروژه های زیست محیطی و تناسب زمان مورد نیاز با فرصت ارائه شده برای کنترل آلودگی را نیاز مدیران و متخصصان صنعت دانسته و افزود: بدون شک تعامل نزدیک و همکاری متقابل به حفظ محیط زیست منطقه منجر خواهد شد.


نوشته شده در   جمعه 1 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode